Werk & Studie alle pijlers

representatieve pasfoto

04-05-2011 23:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond, ik heb een klein probleem.

Over een paar dagen heb ik een sollicitatie en een training van 3 dagen. Nou moest ik uiterlijk vandaag een representatieve pasfoto sturen (dit hoorde ik maandagavond). Gister heb ik de hele dag gewerkt en dus geen tijd gehad om naar de fotograaf gegaan. Vandaag werkte ik ook maar ben ik daarna naar de EHBO geweest omdat ik niet goed werd. Nu heb ik dus geen representatieve pasfoto laten maken bedenk ik mij net. Gezocht in mijn fotomapje op de computer en nu een nette, leuke foto van mn gezicht gevonden (een vakantiekiekje). Uitvergroot en het is een prima pasfoto, alleen staan er bakstenen achter mn hoofd en een klein beetje groen van een struik. Wat zou ik doen? Deze foto mailen en uitleggen wat er is gebeurd? Of maak ik dan echt een misser? Ik denk dat de foto ook echt gebruikt gaat worden in de groep (geloof dat we de training in gaan met zo'n 20 mensen).

Advies op dit late uur Het gaat wel om de eerste indruk natuurlijk.
nog even een extra toevoeging. Ik vraag mijzelf sterk af of ik deze opleiding in wil gaan, ik weet het gewoon nog niet zeker maar wil het assesment afwachten. Ik heb vorige week al 2 gesprekken gehad. 1 gesprek was fantastisch, 2e gesprek een drama. De vrouw met wie ik het gesprek had wilde mij eigenlijk al niet hebben, dus ik sta al niet helemaal vol overtuiging daar.
Lijkt me toch géén probleem.

en daarbij: het is overmacht...

Je hebt nu géén andere keuze: dus gewoon doen!

Daarbij vind ik het zelf ook best laat van het bedrijf...
Gewoon deze sturen. Hadden ze het je maar eerder moeten laten weten. Je kan tenslotte geen correcte foto uit een hoge hoed toveren.

Moest het persé een pasfoto zijn?
ja ik heb een beetje het idee dat ze willen testen hoeveel moeite we doen om erbij te komen (het waren 130 sollicitanten, maar max 20 zijn door naar de training en er blijven er 8 over om de daadwerkelijke opleiding in te gaan). Maar misschien ben ik nu gewoon te achterdochtig Het gesprek met die vrouw was zo naar dat ik eigenlijk met een rotgevoel naar die training ga. Haar manier van praten heeft me echt tegen de borst gestuit en heb dus geen positieve indruk over het geheel. De kans dat ik haar ooit nog tegenkom is alleen heel klein en mijn baas vindt het voor mijn carrière een hele goede stap als het zou lukken. Als ik word toegelaten kan ik mijn (huidige doel voor de komende 7, 8 jaar bereiken in 2 jaar ipv 5)
Ja er staat echt in de mail "representatieve pasfoto". De dresscode is trouwens ook ... voor die 2 dagen, dat moet ik ook nog even uitvogelen. suggesties?

Heb zelfs een vriend die fotograaf is gemaild of die de stenen kan fotoshoppen in een egale achtergrond maar waarschijnlijk slaapt die.
A: ze zijn rijkelijk laat.

B: ooit weleens een representatieve pasfoto gezien, sinds je niet eens meer so much als mag glimlachen op een pasfoto (voor je paspoort enzo dan, en dat is toch meestal waarvoor je een pasfoto laat maken).

C: laat je niet gek maken door dat ene mens. Ik heb ooit een sol. gesprek gehad met meerdere mensen voor baan en die ene vrouw was de druppel, ik dacht écht, dáár ga ik nooit werken. Inmiddels ga ik mijn 23e jaar bij bedrijf in.... (zij is overigens allang weg).

Business casual, dan zou ik een pantalon aantrekken met niet te hoge hakken maar wel nette schoenen (geen nette gympen ofzo) en een truitje (dan weer geen blazertje ofzo).

Succes! (en ik denk altijd maar zo, als je niet wordt aangenomen voor baan of training, dan was het niet voor jou en komt er iets veel beters op je pad. Zo werkt het namelijk wel meestal).
Moet je maar net zien dat er meerdere mensen zullen zijn die het gewoon zijn vergeten of hun mail niet hebben gelezen of wat dan ook en daar geen 2 minuten over malen
haha ja ik ben in sommige dingen gewoon een trutje KOmt in dit geval ook door dat slechte gesprek. Ik gun t haar niet dat ik stom overkom ;)
Heel begrijpelijk Elizaar, ik zou het zelf ook gewoon voor elkaar willen hebben en zeker tegenover zo'n irritant mens. Maar ja, relativeren maar, je moet roeien met de riemen die je hebt. Maak er een goed verhaal van, als je niet met een pasfoto zoals zij 'm hadden willen hebben op de proppen kunt komen (druk met huidige werk, winkels al gesloten als jij tijd hebt om foto te maken, iets in die geest).
quote:Dee_ schreef op 05 mei 2011 @ 00:23:

A: ze zijn rijkelijk laat.

Ja.

B: Ooit weleens een representatieve pasfoto gezien, sinds je niet eens meer so much als mag glimlachen op een pasfoto (voor je paspoort enzo dan, en dat is toch meestal waarvoor je een pasfoto laat maken).

Nee .

C: Laat je niet gek maken door dat ene mens. Ik heb ooit een sol. gesprek gehad met meerdere mensen voor baan en die ene vrouw was de druppel, ik dacht écht, dáár ga ik nooit werken. Inmiddels ga ik mijn 23e jaar bij bedrijf in.... (Zij is overigens allang weg).

LOL

Business casual, dan zou ik een pantalon aantrekken met niet te hoge hakken maar wel nette schoenen (geen nette gympen ofzo) en een truitje (dan weer geen blazertje ofzo).

Ik zou er wel een blazertje bij aantrekken. Als ik er zin in zou hebben zeg maar; kan wel/hoeft niet.

Ik vraag mijzelf sterk af of ik deze opleiding in wil gaan, ik weet het gewoon nog niet zeker maar wil het assessment afwachten.

Eerst het assessment rocken natuurlijk! Daarna kun je de baan altijd nog afslaan.

Succes!
Oke, oke littlemissvixen, dán wel een blazertje (als je er zin in hebt)

En verder helemaal eens, rocken, en zie maar!
Je kunt vandaag toch gewoon een pasfoto laten maken, of zie ik iets over het hoofd...
Het enige dat me opvalt in je OP is dat je de vakantiefoto hebt uitvergroot om een leuke pasfoto te krijgen. Stond je hoofd zo klein op de oorspronkelijke foto en is de ' pasfoto' nog wel van een minimale kwaliteit?

Ik zou deze gewoon gebruiken. Niets over zeggen en als men er naar vraagt aangeven dat je geen tijd had (werk, druk, ehbo). Maar kun je vanavond (koopavond) anders niet even langs een fotograaf?

Vwb kleding: als het business casual is met deze temperaturen zou ik een linnen pak doen met een truitje ipv een blouse. Dus blazertje wel mee (je zult net zien dat je een 'formele' groepsfoto moet maken ), maar verder minder strak.

oh, en rocken!
Lijkt me geen enkel probleem: representatieve pasfoto is immer geen officiele pasfoto voor je paspoort. Dus een struikje op de achtergrond maakt niets uit.

Persoonlijk zou ik ook eerder een leuke vakantiefoto die ik al digitaal heb staan kiezen en wat bijsnijden ipv naar de fotograaf gaan voor een supersaaie pasfoto. En dan zou ik nieteens geen kans zien om langs de fotograaf te gaan. Wist je dat je ook voor je eigen paspoortfoto zelf je foto's mag maken ipv bij de fotograaf laten doen?

Dus maak je niet druk. Wedden trouwens dat een aantal van je medekandiidaten helemaal geen foto ingeleverd hebben?
Is waarschijnlijk vertaald uit het Engels, die kreet "representatief".

Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat het een duidelijke foto van jou moet zijn, van je gezicht. Dus niet half verscholen achter een boom en/of van die ene keer dat je carnaval vierde met pruik op.

Dus gewoon die foto die je nu hebt mailen.
quote:_jessie_ schreef op 05 mei 2011 @ 08:45:

Wist je dat je ook voor je eigen paspoortfoto zelf je foto's mag maken ipv bij de fotograaf laten doen?

Meen je dat nou? Ik heb net een paar weken een nieuw paspoort met een draak van een foto. Had ik dát eerder geweten zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven