Werk & Studie alle pijlers

Rookpauzes

01-02-2012 18:17 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tnx
Het is niet aan jou om dit te bepalen en jij bent eerder weggegaan dus het kost je verlofuren.
Zeg Marleen: jij haalt nooit koffie? Of je gaat nooit naar de wc?

Wat let jíj op je collega's zeg! Ik zou zeggen: gewoon beginnen met roken, ben je ook af van dit gezeur... Of: stop eens met opletten wat een ander doet en doe gewoon waar je voor bent aangenomen, namelijk werken!

*disclaimer: ja ik rook, nee, daar ben ik geen 5 kwartier per werkdag mee bezig*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik vind niet dat je het heft in eigen handen had moeten nemen door onaangekondigd eerder weg te gaan.

Ik vind wel dat je een punt hebt (ben zelf ook een niet-roker) maar overleg het eerst met iemand die erover gaat, in plaats van dat je zelf allerlei dingen gaat ondernemen.
Wat dacht je van 'roken in je pauze en niet daarbuiten'?

Dat is bij ons de regel. En logisch ook.
Ik heb een geweldig idee,

ga ergens anders werken. Wat zullen je huidige collega's daar blij mee zijn.

Wat maak jij je druk om andermans zaken zeg. Zuurpruim.
zelf gaan roken? wat een gezeik zeg
Je kan stampvoeten wat je wilt, maar blijkbaar maakt jou werkgever er niet zon probleem van. En dan heb je weinig te willen en gewoon je uren te draaien, hoe ergerlijk dat ook is. Op eigen houtje je werktijd verkorten is niet de oplossing.

Bovendien: wil je echt alle rokers aanslaan voor vijf kwartier? Lijkt me een beetje overdreven. Niet iedereen zoveel en vijf kwartier, dan denk ik toch echt dat je een hele stugge roker hebt.
je zal maar een collega hebben die de hele dag bezig is met bijhouden wie wanneer gaat roken. Ik zou als ik jou was je excuses maken want dit kan nog wel eens een naar staartje voor je krijgen.
@Hasse88 Ik werk altijd hard en de rokers halen naast het roken ook koffie en gaan naar het toilet dus dat punt gaat niet op.

Vergeet niet dat dit bij meer bedrijven het geval is. Waar ik werk staat het aantal rookpauzes gelijk aan meer dan 2 vrije dagen. En het is overheid dus ik betaal er belasting voor en jullie ook. Daarom stoor ik mij eraan.
Bij ons moet je langer doorwerken als je vaker dan 3 x per dag wilt roken, buiten je pauze.

Op papier. In de praktijk gebeurt dit echter nooit.
5 kwartier per werkdag aanrookpauzes?! Dat lijkt me een wat erg ruime schatting. Heb je één roker in de gaten gehouden, of een hele groep? Ik geloof nooit dat rokers bij mij op mn werk zo veel tijd kwijt zijn.

En ja, rokers hebben rookpauze waar niet-rokers die niet hebben. Maar ik sta wel eens te beppen bij de koffieautomaat, of als een collega buiten gaat roken loop ik even mee voor een frisse neus en eet buiten een appeltje.

Het is trouwens aan een leidinggevende om rokers er op aan te spreken als ze te veel pauze nemen, niet aan jou. Heb jij er direct last van; moet jij harder werken omdat collega's die roken niet op hun plek zitten? Dan zou ik dat aankaarten.

Maar zomaar een kwartier eerder weggaan is natuurlijk een zotte en onvolwassen reactie.
Is dit serieus? Waarom ben je niet met je leidinggevende in gesprek gegaan vóórdat je besloot om de situatie eigenhandig op te lossen en eerder naar huis te gaan?

Ik rook overigens niet, maar ga wel af en toe met rokers even naar buiten voor een praatje en wat beweging. Heel gezond om af en toe je werkplek te verlaten, vooral bij zittend en beeldschermwerk.
quote:pinks schreef op 01 februari 2012 @ 18:24:

5 kwartier per werkdag aanrookpauzes?! Dat lijkt me een wat erg ruime schatting. Heb je één roker in de gaten gehouden, of een hele groep? Ik geloof nooit dat rokers bij mij op mn werk zo veel tijd kwijt zijn.

En ja, rokers hebben rookpauze waar niet-rokers die niet hebben. Maar ik sta wel eens te beppen bij de koffieautomaat, of als een collega buiten gaat roken loop ik even mee voor een frisse neus en eet buiten een appeltje.

Het is trouwens aan een leidinggevende om rokers er op aan te spreken als ze te veel pauze nemen, niet aan jou. Heb jij er direct last van; moet jij harder werken omdat collega's die roken niet op hun plek zitten? Dan zou ik dat aankaarten.

Maar zomaar een kwartier eerder weggaan is natuurlijk een zotte en onvolwassen reactie.Ze is 3 kwartier eerder weggegaan en dat zal in mindering gebracht worden op haar verlofuren
Je kan het beste zelf ook wat vaker pauze nemen tussen de bedrijven door. Je klinkt behoorlijk gestrest... Met deze houding bereik je in elk geval niks.
Heb je niet beters te doen?

Hoeveel tijd besteed je op een dag aan andere dingen zoals het timen van al je rokende collega's? gaat vast ook wel richting de 75 minuten.
Marleen, ben jij de leidinggevende van die rokers ? Zoja, dan zou ik het er met ze over hebben dat het niet de bedoeling is om in de baas zijn tijd te gaan roken. Zonee, dan zou ik me er niet mee bemoeien.

(Maar ik vind 5 kwartier wel erg veel hoor. Hoeveel sigaretten en pauzes zijn dat dan wel??? Bij mij op m'n werk nemen de rokers zo'n 2x per dag 5 minuten de tijd om een sigaret te roken (de andere sigaretten doen ze in hun lunchpauze of voor of na het werk) Ikzelf als niet-roker neem ook 2x een "pauze" om naar de koffieautomaat te lopen en een espresso te nemen ;) iedereen tevreden
pffffff, ik had ook zo'n collega die dit vond, deze vergat zelf dat hij regelmatig overal bleef praten en die gesprekken gingen niet over het werk. Was ie ook genoeg tijd mee kwijt...
Jeetje, jij bent wel erg verongelijkt bezig vind ik. Niet zo letten op je collega's denk ik dan, waar maak je je druk om zeg.

En als je het echt zo oneerlijk vind, heb het er met je leidinggevende over voor je zelf allerlei dingen gaat bedenken en daar naar gaat handelen.

Ik neem aan dat je minstens 2 weken hebt lopen turven voor je met die anderhalf uur kwam, want dit kun je natuurlijk nooit zo stellig zeggen wanneer je het maar eenmalig bijgehouden hebt.

Verder hoop ik voor je dat je nooit eens aan de diarree bent, of onverhoopt naar de tandarts/dokter moet onder werktijd en dat een collega van je daar over gaat lopen pruttelen.
@pinks, inderdaad 5 kwartier per dag. Op vrijdag vaker en dan heb ik het geeneens over het gekloot op internet en met iPad's en telefoons tussen het werk door.
Ik hou me werktechnisch hier mee bezig en maak dit soort analyses. Verrassend.....over de hele werkdag genomen werkt iedereen evenveel minuten 'echt'. Er zijn mensen die veel privedingen doen (internet, e-mail, kletsen met collega's, heel vaak plaspauzes, even iemand bellen, etc. En er zijn mensen die af en toe roken of bijhouden hoe lang collega's van hun werkplek zijn). Nergens waar ik ben geweest rookten de rokers 75 minuten. Lijkt me dus ook extreem stug...... En aan het eind van de dag had iedereen net zoveel minuten efficiency.

Ik denk dat je je dus gewoon maar met je werk moet bezighouden. Met het nieuwe werken draait het ook niet om het aantal pauzes dat je neemt, maar dat je je werk afkrijgt. Misschien bellen die rokers buiten werktijd nog wel eens werkgerelateerd, doen ze nog eens iets aan hun e-mail etc etc. en hun kletsjes met collega's doen ze tijdens de peuk.

Ik heb het vermoeden dat jij lijdt aan chronisch achtergesteld voelen.
Vijf kwartier vind ik écht, écht overdreven. Ik ben een stevige roker, maar ik kom daar echt niet aan. Heb het wel eens bijgehouden en kom op niet meer dan (en dan ga ik vaak!) een half uurtje. Daartegenover staat dat ik vaak nog langer blijf om iets af te maken, ik een lunchpauze neem van een kwartier én dat ik op elk moment van de dag (als ik vrij ben) oproepbaar ben om te helpen bij grote en kleine calamiteiten.

Hoe komen jou collega's aan vijf kwartier in vredesnaam? Moeten ze traplopend van de 10 verdieping naar beneden joggen en dan buiten staan? En dan weer 10 verdiepingen omhoog worstelen?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Maar wat vindt de leidinggevende dan van dit verhaal ? kan me niet voorstellen dat hij het OK vindt als iedereen 5 kwartier gaat zitten roken ? Of is die 5 kwartier een beetje overdreven misschien ?
quote:marleen72 schreef op 01 februari 2012 @ 18:28:

@pinks, inderdaad 5 kwartier per dag. Op vrijdag vaker en dan heb ik het geeneens over het gekloot op internet en met iPad's en telefoons tussen het werk door.je hebt er wel een dagtaak aan om alles van iedereen bij te houden. Ik neem aan dat doordat jij zoveel bezig bent geweest met iedereen in de gaten houden dat de anderen minimaal een dag extra vrij krijgen om te compenseren dat jij zoveel tijd niet met je werk bezig bent geweest
Op een werkdag heb je naast je lunchpauze (eigen tijd niet van baas) ook nog eens recht op 10 tot 15 minuten koffiepauze na 2 uur werken. Die moet je er dus ook nog even afhalen.

En ik snap het wel. Ik zit op de benedenverdieping vlak naast de ingang en waar de rokers staan. Het is inderdaad heel veel tijd die ze extra doorbrengen. En nog vervelender, ik moet door die stinklucht heen als er iemand staat te roken en ik kom aan of ga naar huis.

Maar als je er dan toch zo'n punt van wil maken, dan ga je toch lekker mee. Heb je net zoveel tijd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven