Werk & Studie alle pijlers

Salaris 24 uur

19-02-2017 08:57 53 berichten
Ik weet dat er een bestaand topic loopt, had ik al gepost maar het "loopt" niet echt.

Ik twijfel al een hele tijd over m'n baan (onderwijs). Vind ik het nog leuk genoeg?

Het lesgeven vind ik leuk! Alles eromheen steeds minder.

Ik zat dus eens te kijken wat ik (zonder aanvullende opleiding) verder zou kunnen doen. (Sta wel open voor een opleiding hoor evt met lerarenbeurs maar niet nu, met een peuter en een baby op komst)

Alleen als ik het zo lees ga ik er financieel waarschijnlijk een stuk op achteruit!

Ik werk nu 24 uur en heb 1600 netto.

Ervaringen met andere sectoren op ongeveer gelijk niveau? (Niet dat ik denk zomaar een hbo-functie in te kunnen stromen hoor)

Ik zou dus best iets anders willen maar niet als ik 4 dagen voor hetzelfde salaris moet werken, zo erg vind ik m'n baan nou ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 19 februari 2017 @ 10:20:

[...]

Dat vind ik erg veel voor administratief medewerker en ik vraag me af of het representatief is voor die functie.

Ik verdien met 24 uur op een crediteurenadministratie 1380 netto per maand. Ik ben nog wel wat jonger (eind 20).

Mbo opleiding trouwens, en dan is het werk nog onder mijn niveau.
wasmand89 wijzigde dit bericht op 19-02-2017 20:42
Reden: Opleiding toegevoegd.
% gewijzigd
quote:Sosa85 schreef op 19 februari 2017 @ 20:34:

Dankjewel Quinty!

Toevallig was ik net begonnen aan een dergelijk lijstje. En dan zie ik dat er best veel pluspunten zijn aan mijn baan. Waaronder de vakanties die straks heel fijn zijn als m'n oudste over 2 jr naar school gaat (wat iemand ook al eerder noemde).

Hoofdzakelijk zijn de minpunten: -veel werk buiten de uren om( ik red geen nakijkwerk, rapporten, plannen, mails beantwoorden etc etc in die uren. Ik zou gem. 25,5 uur pw moeten maken om die vakanties te compenseren. Maar met alle terugkomdagen zit daar zo aan).

En het andere punt is een enorm gestreste en dominante duo-collega die mij veel werkplezier ontneemt. Maar dat laatste kan ik overal tegenkomen.

Iemand nog tips om met bovengenoemde om te gaan??

Kun je dit ook aangeven bij je directeur? Wisselen jullie wel eens van groep of duo? Is het misschien een optie om mobiliteit aan te vragen naar een andere school? Een ander team of andere groep kan soms ook heel wat doen voor je werkplezier.

Ik herken het overigens wel hoor, je dilemma. Altijd maar dat terugkomen op je vrije dagen, werk dat nooit klaar is. Dit had ik vooral rond mijn beide zwangerschappen. Maar nu m'n kinderen beide naar school gaan is een baan in het onderwijs wel heel praktisch. En bij ons in het team zijn er afspraken gemaakt over de werkdruk. We hebben een bepaalde tijd afgesproken waarop we naar huis gaan en daar spreken we elkaar ook op aan. Dus ja, ik ga wel eens naar huis terwijl ik lang niet al het correctiewerk gedaan heb of niet al m'n mailtjes heb beantwoord. En natuurlijk zit ik aan het einde van een periode ook wel eens thuis te werken om de Cito's in de voeren of heb ik een overleg met m'n duo op een vrije avond of zit ik een dagdeel in de vakantie op school. Maar zo'n afspraak heeft bij ons in het team veel veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg/welzijn maar ook hier geldt dat je buiten je uren om vaak ook nog bezig bent. Mail, dingen afmaken, etc.

ik vind het niet erg, maar even om te relativeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven