Salaris per werkdag?
zaterdag 24 maart 2018 om 17:26
Een vriendin van mij heeft een nieuwe baan, halfjaarcontract gewoon bij het bedrijf (dus geen uitzend/detachering). Nu is ze in de veronderstelling dat ze haar salaris per gewerkte dag krijgt, dus in een maand met 23 werkdagen meer dan in een maand met 21 werkdagen. Ik heb nog nooit van die constructie gehoord, alleen van salaris per maand of vier weken (dus altijd hetzelfde bedrag).
Kennen jullie deze vorm? Het lijkt me zo onlogisch dat ik denk dat ze het verkeerd begrepen heeft.
Kennen jullie deze vorm? Het lijkt me zo onlogisch dat ik denk dat ze het verkeerd begrepen heeft.
zaterdag 24 maart 2018 om 17:57
zaterdag 24 maart 2018 om 18:16
zaterdag 24 maart 2018 om 18:58
Ik vermoed dat het is omdat ze niet op de eerste is begonnen, maar ze houdt voet bij stuk (is wat eigenwijs). Maar als het niet geheel vreemd is voor sommigen zou het ook kunnen kloppen. Voor een werkgever lijkt het me veel makkelijker om elke maand hetzelfde te doen, maar misschien levert dit wel een financieel voordeeltje.Nummer*Zoveel schreef: ↑24-03-2018 17:57Er zijn wel bedrijven die het zo doen, maar niet veel. Het kost meer tijd als je het zo berekent.
Het kan ook zijn dat het op de loonstrook zo lijkt omdat ze bijv midden in de maand begonnen is en ze voor die maand een naar rato berekening hebben gemaakt.
zaterdag 24 maart 2018 om 19:40
zaterdag 24 maart 2018 om 19:44
Dat is dus niet zo. Ze heeft zelf ook gewoon een contract voor 32 uur. Ik denk dat ze het verkeerd heeft begrepen. Is ook geen halszaak, maar ik wilde gewoon even weten of het überhaupt bestaat, die manier
zondag 25 maart 2018 om 19:14
Het bestaat wel, want zo wordt ik wel betaald met een dagloon. Enige nadeel is, het maandloon van februari is het laagst. Het voordeel is dat het niet uitmaakt of ik echt iets gedaan heb of niet.
Maar goed dat komt door de inhoud van mijn baan, kapitein in de zeevaart waar dagen met helemaal niks gedn werk worden opgevolgt met dagen van 16 uur werken of meer. Maar dat is stiekem want officieel mag dat niet.
Maar goed dat komt door de inhoud van mijn baan, kapitein in de zeevaart waar dagen met helemaal niks gedn werk worden opgevolgt met dagen van 16 uur werken of meer. Maar dat is stiekem want officieel mag dat niet.
fietsen varen vrouwelijk doen