Werk & Studie alle pijlers

Samenwerking verloopt achterbaks

07-02-2023 13:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van deze actie?

Ik ben verantwoordelijk voor een bepaald project in mijn team en heb eigenlijk rond gevraagd naar meer informatie qua mogelijkheden.
Maar niemand wist iets duidelijks, dus heb ik een andere afdeling gevraagd of ze willen samenwerken. De collega die ik sprak gaf toen aan wie er bij zijn team verantwoordelijk daarvoor waren en vroeg mij hoe ver ik was met mijn project. Ik gaf aan hoe ver en waar ik dus vast liep. Toen vroeg ik of niet beter konden samen werken maar kreeg daar niet echt een reactie op. Ik kreeg toen wel meer vragen over exacte informatie betreft de huidige ontwikkelingen die ik al heb uitgevoerd.


Nu kom ik er dus achter dat ze mijn informatie hebben gebruikt door met mijn contactpersoon te benaderen en daarmee ook een samenwerking aangaan.

Mijn insteek was om dit samen te doen en nu kom ik er dus achter dat ze mijn informatie hebben gebruikt door dezelfde organisatie te benaderen en mij er volledig buiten te hebben gelaten.

Ik ben best wel boos doordat ik dit project puur doe voor mijn doelgroep en hierdoor dus mijn afdeling met cliënten erbuiten worden gelaten, terwijl ik ermee bezig was en hen erbij wilde betrekken maar vervolgens zo te werk gaan.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee?
Toen ze mij vertelden dat ze met dezelfde organisatie contact hebben opgenomen zei ik dat ik daar ook al contact mee heb gehad en toen deed diegene alsof ze daarvan dus niks van afwist en zei oh wist niet dat je daar ook al mee contact had.

Wat vinden jullie hiervan en hoe moet ik dit beste oplossen?
Escaleren naar een manager en aangeven dat dit zo niet kan en hoe dit in het vervolg te voorkomen.Het staat ook raar naar die andere organisatie, dat willekeurige mensen hen benaderen zonder van elkaars werk op de hoogte te zijn (ook al is dat niet waar).
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zou eerst eens met die collega gaan praten
Jij hebt dus een organisatie benaderd om iets geregeld te krijgen voor jouw team. Om een bepaalde reden die je niet vermeld wil deze organisatie niet met jou samen werken.

Iemand van een andere afdeling heeft dezelfde organisatie benaderd. Deze organisatie wil wel iets doen voor die andere persoon om wat voor reden dan ook.

Klinkt mij in de oren alsof die andere organisatie jou niet capabel / betrouwbaar genoeg / jij geen goede indruk bij die organisatie hebt achter gelaten. Om jou te geven wat je gevraagd hebt Daar kan jouw collega niets aan doen.

Je kan ook niet van die persoon van de andere afdeling verwachten dat die persoon ook maar gelijk bij die organisatie de dingen voor jou afdelng gaat regelen. Want dar is jouw zaak.

Jou gaat er vanuit dar die andere afdel8ng zonder jou nooit bij die organisatie was terecht gekomen maar dat lijkt mij niet redelijk.

Gezien deze persoon beter in staat is gebleken om het traject af te ronden dan jij.

Jij vroeg om samen werken mee eigenlijk wilde je gewoon hulp omdatchij vast liep.

Dat een andere afdeling niet jouw project gaat uitvoeren omdat jij vast loopt snap ik wel.
Lila-Linda schreef:
07-02-2023 13:35
ik zou eerst eens met die collega gaan praten
Collega doet of hun neus bloedt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
07-02-2023 13:35
Jij hebt dus een organisatie benaderd...
Zij heeft die organisatie nog niet benaderd toch? Dat had ze samen met die afdeling willen doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het is toch heel normaal binnen een bedrijf dat je niet allemaal op eigen houtje contacten gaat zitten benaderen voor samenwerking vanuit je organisatie, zonder elkaar daarvan op de hoogte te stellen. Wat nou als je conflicterende voorstellen doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
07-02-2023 13:37
Collega doet of hun neus bloedt.
welke collega?
je hebt degene die ze gesproken heeft en degene die de uitvoer doet
Ik zou echt eerst even, met elkaar om tafel, en het nogmaals bespreken

Komt ook, omdat ik niet zie, waarom een andere afdeling geen contact op mag nemen, met een externe organisatie. Maar dat komt door gebrek aan informatie in dit topic

als ik v oor mijn team een teambuildingsdag inkoop, en een ander team doet dat ook, bij dezelfde club, dan is er niks aan de hand.
Susan schreef:
07-02-2023 13:38
Zij heeft die organisatie nog niet benaderd toch? Dat had ze samen met die afdeling willen doen.
Ze schrijft dat ze haar contactpersoon bij die organisatie hebben benaderd.om ook ern samenwerking aan te gaan Dus dan ga ik er van uit dat to dje organisatie al benaderd had
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus jullie zijn per afdeling apart met hetzelfde project bezig? Ik vind het een warrig verhaal.
Lila-Linda schreef:
07-02-2023 13:40
welke collega?
je hebt degene die ze gesproken heeft en degene die de uitvoer doet
Ik zou echt eerst even, met elkaar om tafel, en het nogmaals bespreken

Komt ook, omdat ik niet zie, waarom een andere afdeling geen contact op mag nemen, met een externe organisatie. Maar dat komt door gebrek aan informatie in dit topic

als ik v oor mijn team een teambuildingsdag inkoop, en een ander team doet dat ook, bij dezelfde club, dan is er niks aan de hand.
Ik zat meer richting commerciële contacten te denken, daarvoor moet je bij ons echt wel eerst even langs de key account manager om te weten wat er speelt. Of om de account manager op de hoogte te brengen, zodat die niet met de mond vol tanden staat als er weer contact is. Bij ons is dat wereldwijd.

Maar ook met andere dingen is het handig, beetje gek als je heel andere tarieven voor je teambuilding afspreekt, bijvoorbeeld.
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 07-02-2023 14:01
8.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus je hebt aan afdeling B verteld dat jij bij een externe organisatie een contact hebt en ze hebben achter jouw rug die contactpersoon benaderd?

Hm.
Kun je het weer naar je toe trekken?

Bv de contactpersoon zelf aanschrijven. Dat collega van afdeling B abusievelijk contact heeft opgenomen, maar dat jij het project doet en jij de contactpersoon bent.

Contact met de LG opnemen. Het is jouw project, afdeling B mag prima aanhaken maar jullie organisatie moet wel één contact hebben en dat ben jij; klopt dat?
Als het antwoord 'ja' is, stuur je een mail:
Aan je collega van afdeling B plus de leidinggevende: Jongens het is mijn project, ik doe de communicatie, ik ben de contactpersoon;
jullie mogen prima aanhaken, maar ik draai het project; niet meer individueel die externe contactpersoon benaderen, maar via mij.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of anders gooi je er naar de leidinggevende iets in over vertrouwen en samenwerking: Als op deze manier met informatie wordt omgegaan scoort die andere afdeling één projectje maar zal niemand meer informatie willen delen of willen samenwerken. Is dat het waard?

Elke LG die zijn geld waard is zal daar niet blij van worden.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
KooktMetKnoflook schreef:
07-02-2023 14:00
Dus je hebt aan afdeling B verteld dat jij bij een externe organisatie een contact hebt en ze hebben achter jouw rug die contactpersoon benaderd?

Hm.
Kun je het weer naar je toe trekken?

Bv de contactpersoon zelf aanschrijven. Dat collega van afdeling B abusievelijk contact heeft opgenomen, maar dat jij het project doet en jij de contactpersoon bent.

Contact met de LG opnemen. Het is jouw project, afdeling B mag prima aanhaken maar jullie organisatie moet wel één contact hebben en dat ben jij; klopt dat?
Als het antwoord 'ja' is, stuur je een mail:
Aan je collega van afdeling B plus de leidinggevende: Jongens het is mijn project, ik doe de communicatie, ik ben de contactpersoon;
jullie mogen prima aanhaken, maar ik draai het project; niet meer individueel die externe contactpersoon benaderen, maar via mij.
Nee, dit komt naar buiten toe raar over. Het loopt nu al, TO is buitengesloten, vervelend, moet voortaan anders. Maar nu niet de externe partij weer met een wisseling van de wacht opzadelen, dat is niet professioneel. Komt ook erg over als interne politiek waar je een buitenstaander mee lastig valt.

Intern is het wel een gesprek of evaluatie waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om hef even te verduidelijken.
Ik heb die organisatie al benaderd en we waren bezig om de samenwerking af te sluiten.
Hij had me meer informatie gegeven en ik ben met die informatie gaan kijken wat mogelijk is en de andere afdeling dus gaan betrekken en daarbij heb ik toen eerlijk verteld hoe ver ik ben, welke organisatie ik heb benaderd en of het niet handiger is om hierin samen te werken.

Uiteindelijk heeft zij dus buitenom mij die organisatie ook benaderd voor een samenwerking en doet ze alsof ze niet weer dat ik daarmee al eerst benaderd had.
Ze zijn dus met dat plan en informatie verder gegaan en hebben mij of ons team niet erbij betrokken.

Ik vind het heel jammer dat het zo gaat, maar zo weet ik wel meteen hoe sommige mensen in elkaar steken. Voortaan deel ik geen informatie meer en ga ik niet meer vragen of samenwerking doordat ik dacht dat het net zo handig is als we toch hetzelfde doel willen realiseren.

Vond het alleen wel allemaal heel erg achterbaks.
Je schrijft het nu wel heel anders op dan in de openingspost.

DAr schrijf je dat je vast liep in je opdracht en daarom de andere afdeling hebt benaderd om samen te werken.

Nu schrijf je het op alsof je het alleen prima had gered en alleen uit de goedheid van je hart en omdat jij dacht dat je hen voortaan helpen die andere afdeling hebt benaderd.

Dan is het wel lastig voor ons om te bepalen wat er nou precies aan de hand was.

Blijft gek waarom je c9ntactpersoon van die organisatie niet even contact met jou opneemt om te melden dat hij ook benaderd is door persoon x van jouw bedrijf en of jij ook nog nij het project betrokken bent.

Als jij afspraken met jou heeft gemaakt is het toch ook raar dat je contactpersoon daar ineens moet meer van zich laat horen richting jou omdat persoon x van de andere afdel8ng okk heeft gebeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
07-02-2023 15:22
Je schrijft het nu wel heel anders op dan in de openingspost.

DAr schrijf je dat je vast liep in je opdracht en daarom de andere afdeling hebt benaderd om samen te werken.

Nu schrijf je het op alsof je het alleen prima had gered en alleen uit de goedheid van je hart en omdat jij dacht dat je hen voortaan helpen die andere afdeling hebt benaderd.

Dan is het wel lastig voor ons om te bepalen wat er nou precies aan de hand was.

Blijft gek waarom je c9ntactpersoon van die organisatie niet even contact met jou opneemt om te melden dat hij ook benaderd is door persoon x van jouw bedrijf en of jij ook nog nij het project betrokken bent.

Als jij afspraken met jou heeft gemaakt is het toch ook raar dat je contactpersoon daar ineens moet meer van zich laat horen richting jou omdat persoon x van de andere afdel8ng okk heeft gebeld.
Ja, ik heb het misschien niet heel duidelijk verteld. Maar zo is het dus gegaan.

Waarschijnlijk dacht die contactpersoon dat we samenwerken doordat we vanuit dezelfde organisatie werken. Hij neemt denk ik aan dat hetzelfde is.

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Enigszins denk ik laat maar gaan en ik ga wel een andere organisatie benaderen en dan werken we maar niet samen want kennelijk willen zij dat niet en gebruiken ze mij informatie door hen eigen weg te gaan en ons er buiten te houden.

Ik maak me niet druk, want genoeg andere mogelijkheden. Maar ik vind het wel naar en onrechtvaardig eigenlijk dus dat zit me niet zo lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
spreek dat dan uit
Zowel naar je collega's, als naar die organisatie
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom kunnen niet allebei de afdelingen samenwerken met die organisatie?

En wat heeft de andere afdeling dan te winnen bij het buitensluiten van jou?

I
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren Quote
lolapaloeza schreef:
07-02-2023 15:40
Waarom kunnen niet allebei de afdelingen samenwerken met die organisatie?

En wat heeft de andere afdeling dan te winnen bij het buitensluiten van jou?

I
Dat was ook mijn insteek, van ik ben hier mee bezig en jullie moeten dat ook nog opzetten dus is het niet handiger dit samen te doen.
Toen ben ik dis uitgehoord van hoe ver ik ben en gevraagd welke organisatie ik al heb benaderd. Die hebben ze toen dus benaderd en zijn daarmee nu ook bezig samenwerking af te sluiten en hebben mij/ons team daar buiten gehouden.

Ik snap ook niet waarom het zo moet gaan, maar kennelijk vind zij het belangrijk dat zij met de eer opstrijkt door zelfstandig met mijn informatie ervandoor te gaan en niet ons erbij te betrekken.

Mij gaat het puur om de doel en dat is dat het project slaagt zodat de doelgroep daarvan profijt van heeft en ik wilde het breder aanpakken door onze doelgroepen samen te betrekken bij dezelfde organisatie zodat we ook wellicht meer korting krijgen en alles vanuit een lijn loopt.

Maar nu is het dus zo dat ze met mijn informatie en voorwerk ervandoor zijn gegaan en ons erbuiten laten.

Ik ga dit wel doorgeven aan mijn leidinggevende zodat die ook gewoon op de hoogte is van de stand van zaken. Die is alleen helaas even niet aanwezig.

Ik ga desbetreffende collega’s niet erop aanspreken, als die al deed alsof ze niet wist dat ik die al had benaderd en de info had doorgegeven om samen te werken denk ik dat die gewoon alles zal blijven ontkennen en zich voor t domme gaat spelen. Dat is mijn energie niet waard. Ik weet nu iig hoe ze in elkaar stelen en zal overgaan tot een andere aanpak en niet meer met voorstel voor samenwerking komen en nooit meer concrete info geven waar ik mee bezig ben. Dat is mijn les.
Joh, zet je eigen plan waar je mee bezig was gewoon voort, waarom nou weer met een andere organisatie? Je gaat toch niet weer alles opnieuw uitzoeken? Zie het dan gewoon als twee synchroon lopende opdrachten.

Vreemde gang van zaken, maar zo gaan dingen op werk soms. Je hoeft het ook weer niet groter te maken dan nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
08-02-2023 08:42
Joh, zet je eigen plan waar je mee bezig was gewoon voort, waarom nou weer met een andere organisatie? Je gaat toch niet weer alles opnieuw uitzoeken? Zie het dan gewoon als twee synchroon lopende opdrachten.

Vreemde gang van zaken, maar zo gaan dingen op werk soms. Je hoeft het ook weer niet groter te maken dan nodig.
Uiteraard ga ik dat eerst proberen als daar dan nog ruimte voor is, het was meer van als plan b. Ik laat het ook los.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven