Werk & Studie alle pijlers

Schuldig; ziek gemeld

18-02-2020 10:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lig hier met griep thuis, met alle symptomen die daarbij horen. Nu het volgende; ik meld me nooit ziek, toen ik vanochtend mijn werk belde (ik werk op een school) om me af te melden vond ik dat zo rot om te doen. Nu lig ik in bed en voel ik me dus schuldig, terwijl ik dat niet zou moeten zijn.
Wie heeft tips om hier mee om te gaan? Wie herkent dit? Ik bedenk me steeds; oh het is 10 uur, dan had ik die en die les nu gegeven, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ziek is ziek! Liever thuis uitzieken dan je collega’s of leerlingen aansteken met de griep toch?
Loslaten en uitzieken...Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Je zou noch jezelf, noch je collega's/leerlingen een plezier doen door toch te komen werken...toch?
Alle reacties Link kopieren
En als je het nu eens omdraait en denkt 'oh het is 10 uur, dan had ik die en die nu kunnen aansteken'?
dg2015 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 10:51
5.88% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Als ik me zo beroerd voel, dan kan ik me niet schuldig voelen als ik me ziek meld. Als ik me wel schuldig voel, dan ben ik niet ziek genoeg.
.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 02-01-2021 19:59
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
18-02-2020 10:51
Als ik me zo beroerd voel, dan kan ik me niet schuldig voelen als ik me ziek meld. Als ik me wel schuldig voel, dan ben ik niet ziek genoeg.
Nou, ik vind mn werk hartstikke leuk; denk dat het daar aan ligt. Wil er graag voor mn leerlingen zijn en baal dan dat er lessen uitvallen.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
18-02-2020 10:51
En als je het nu eens omdraait en denkt 'oh het is 10 uur, dan had ik die en die nu kunnen aansteken'?
Hmmm zit ook wel wat in...
Alle reacties Link kopieren
Mij helpt het om te bedenken wat ik een collega zou aanraden. Die zou ik waarschijnlijk aanraden om in bed te gaan liggen. Zou die collega zich schuldig moeten voelen? Nee, dus jij ook niet. Loslaten en uitzieken.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
18-02-2020 10:53
Nou, ik vind mn werk hartstikke leuk; denk dat het daar aan ligt. Wil er graag voor mn leerlingen zijn en baal dan dat er lessen uitvallen.
Het hoeft natuurlijk ook niet voor jou te gelden. Je kan prima echt heel beroerd zijn en je toch schuldig voelen, er is nooit aangetoond dat dat niet kan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je kan ook jezelf een drama aanpraten.
Alle reacties Link kopieren
Zie hier de reden dat leraren onderbetaald worden. Ze zouden het ook gratis doen, terwijl ze nauwelijks kunnen functioneren door de griep.

Niet doen TO. Herstellen en daarna weer doen waar je van houdt. Is voor iedereen beter.
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 10:58
Je kan ook jezelf een drama aanpraten.
Dit. Ik vind je gedachten echt niet normaal. Je bent niet onmisbaar. Je bent ziek. Dat is geen drama.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
18-02-2020 11:00
Zie hier de reden dat leraren onderbetaald worden. Ze zouden het ook gratis doen, terwijl ze nauwelijks kunnen functioneren door de griep.

Niet doen TO. Herstellen en daarna weer doen waar je van houdt. Is voor iedereen beter.
mwah, ik krijg zeker niet onderbetaald;) Maar dat is zeker waar, ik wil er gewoon graag zijn voor de kids!
Ook al heb je nog de twijfel of je wel genoeg ziek bent... je staat nu al ziek gemeld, je kunt niet meer aankomen kakken op je werk vandaag. Dus laat het los.
Als ik echt ziek ben voel.ik me ook gestresst en schuldig, maar gelukkig slaap ik dan heel veel en maak ik veel van gewone werkdag niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
18-02-2020 10:53
Nou, ik vind mn werk hartstikke leuk; denk dat het daar aan ligt. Wil er graag voor mn leerlingen zijn en baal dan dat er lessen uitvallen.
En die leerlingen denken nu: lekker een vrij uur, neem tenminste niet aan dat de ideeën van leerlingen veranderd zijn wat betreft zieke onderwijzers
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
18-02-2020 11:04
En die leerlingen denken nu: lekker een vrij uur, neem tenminste niet aan dat de ideeën van leerlingen veranderd zijn wat betreft zieke onderwijzers
hahahah nou ik weet vrijwel zeker dat ze mij minder zullen missen en dat er dus een klas bij zit die nu het laatste uur uitval heeft;) Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Sensitivenoodle schreef:
18-02-2020 11:02
Ook al heb je nog de twijfel of je wel genoeg ziek bent... je staat nu al ziek gemeld, je kunt niet meer aankomen kakken op je werk vandaag. Dus laat het los.
Als ik echt ziek ben voel.ik me ook gestresst en schuldig, maar gelukkig slaap ik dan heel veel en maak ik veel van gewone werkdag niet mee.
Nee dat is ook waar, ik ga zo ook weer lekker slapen
Alle reacties Link kopieren
Als je nog op internet kunt, ben je niet ziek.
Hup, aan het werk!

(zo, hoe werkt dat op je schuldgevoel?)
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Je bent niet schuldig, je VOELT je schuldig.

Heel lief en aardig, echter wie doe je daar een plezier mee?

Eerder gezond raak je daardoor niet, tot rust kom je daardoor niet, je collega's heb je er niet mee, je leerlingen ook niet. Enkel jezelf zit je ermee in de weg.

Als je wel was gaan werken had je je nu beroerd gevoeld. Je collega's en leerlingen hadden een kans op aansteken en vervolgens komt er dan nog meer ellende, want meer mensen ziek, meer mensen druk en minder mensen volledig inzetbaar.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
18-02-2020 11:34
Als je nog op internet kunt, ben je niet ziek.
Hup, aan het werk!

(zo, hoe werkt dat op je schuldgevoel?)
O god hoor, ik dacht al, waar blijft-ie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
18-02-2020 11:34
Als je nog op internet kunt, ben je niet ziek.
Hup, aan het werk!

(zo, hoe werkt dat op je schuldgevoel?)
Nee want als je ziek bent kan je natuurlijk niet op je laptop :proud:
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
18-02-2020 11:52
Nee want als je ziek bent kan je natuurlijk niet op je laptop :proud:
Dan ben je niet ziek genoeg nee.
Een laptop is wel het laatste waar ik aan denk op zo'n moment.
Alle reacties Link kopieren
Nova66 schreef:
18-02-2020 12:00
Dan ben je niet ziek genoeg nee.
Een laptop is wel het laatste waar ik aan denk op zo'n moment.
Je hebt tegenwoordig ook internet op je telefoon :P

Vroeger toen ik nog in de thuiszorg werkte werd me altijd een schuldgevoel aangepraat ( door de leidinggevende)als je eens het gore lef had om je ziek te melden want nu werden bij die en die de ramen niet gewassen. Toen ik zei dat er niemand dood ging van ongewassen ramen was dat gezeur voorbij.
Ziek is ziek. Dus lekker uitzieken zodat je binnenkort weer fris voor de klas kan staan.
Alle reacties Link kopieren
Op school wordt gewoon gejuicht hoor, als er onverwacht een les uitvalt door een zieke docent. Als teamleider mag ik regelmatig dergelijk heuglijk nieuws brengen in klassen en er wordt onverdeeld enthousiast gegild. Wees dus blij dat je je leerlingen een vrij uurtje bezorgd :proud:

Als je nooit ziek bent, loop je vast ook uitstekend op schema en kun je jezelf en de klas die paar dagen zonder Frans / geschiedenis / wat dan ook wel gunnen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven