Werk & Studie alle pijlers

Seksueel overschrijdend gedrag van mannelijke recruiters

21-09-2020 09:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ooit te maken gehad met seksueel overschrijdend gedrag van mannelijke recruiters? Ik hoor steeds vaker dit soort verhalen in mijn omgeving
Alle reacties Link kopieren
Shaista10 schreef:
21-09-2020 14:20
De verhalen die ik hoorde gingen voornamelijk over ongepaste vragen/ opmerkingen. Hier een aantal dingen die ik heb gehoor:

- Vragen'ben je single? (recruiter keek naar decolleté)
- Vragen om de rest van de vragen tijdens een etentje te bespreken
- Handtastelijk (hand op onderrug, schouder)
- Sollicitant mee uit vragen
en om hoeveel verhalen gaat het dan? en is het toeval dat jij ze hoorde, of vroeg je er expliciet naar?

ik heb veel met recruiters (etc) te maken gehad, ten eerste waren het eigenlijk bijna allemaal vrouwen. En de mannen, waren gewoon leuk. Niks mis mee. En ik herken het ook nergens, dus het is zo raar, dat jij het dan heel vaak hoort.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn huidige baan via een normale, nette recruiter. Wel heb ik gereageerd op iemand die me aansprak qua soorten klanten en insteek. Als iemand zich onprofessioneel gedraagt zou ik er weinig vertrouwen in hebben en met een ander in zee gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit meegemaakt. Maar ik ben ook geen Doutzen Kroes.
Weleens meegemaakt dat een recruiter iets zei over dat 'vrouwen zoals ik het van ons karakter moesten hebben' ofzoiets. Weet niet meer wat hij exact zei, maar het kwam erop neer dat ik niet knap was volgens hem. Ook best wel raar om te zeggen (ook al vindt hij dat). Maar goed, er lopen hele rare snuiters rond.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
21-09-2020 22:42
Nee, nooit meegemaakt. Maar ik ben ook geen Doutzen Kroes.
Weleens meegemaakt dat een recruiter iets zei over dat 'vrouwen zoals ik het van ons karakter moesten hebben' ofzoiets. Weet niet meer wat hij exact zei, maar het kwam erop neer dat ik niet knap was volgens hem. Ook best wel raar om te zeggen (ook al vindt hij dat). Maar goed, er lopen hele rare snuiters rond.
:-? Lekker dan.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven