Sollicitatie dilemma
woensdag 6 maart 2019 om 18:38
Hallo allemaal.
Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken over het volgende
Ik heb bij drie verschillende bedrijven gesolliciteerd voor bij elk dezelfde functie.
Bij bedrijf een heb ik al twee keer een dagdeel meegelopen. Dat is op zich goed bevallen. Leuke sfeer alleen erg rommelig/chaotisch
Bij bedrijf twee heb ik ook een dagdeel meegelopen. Dat is ook goed bevallen en een stuk meer gestructureerd
Bij bedrijf drie ga ik morgen voor het eerst op gesprek
Nu heb ik in principe al ja gezegd tegen bedrijf een. Daar willen ze nu dus ook alles in gang gaan zetten. (Zijn ze mee bezig)
Maar nu heeft bedrijf twee aangegeven interesse te hebben. Dat moet alleen nog goedgekeurd worden door de directie doe pas maandag weer aanwezig is. Dan nemen ze contact met mij op
Bedrijf twee heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar daar heb ik nu dus nog geen zekerheid.
Ik weet nu niet wat ik het beste kan doen
Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken over het volgende
Ik heb bij drie verschillende bedrijven gesolliciteerd voor bij elk dezelfde functie.
Bij bedrijf een heb ik al twee keer een dagdeel meegelopen. Dat is op zich goed bevallen. Leuke sfeer alleen erg rommelig/chaotisch
Bij bedrijf twee heb ik ook een dagdeel meegelopen. Dat is ook goed bevallen en een stuk meer gestructureerd
Bij bedrijf drie ga ik morgen voor het eerst op gesprek
Nu heb ik in principe al ja gezegd tegen bedrijf een. Daar willen ze nu dus ook alles in gang gaan zetten. (Zijn ze mee bezig)
Maar nu heeft bedrijf twee aangegeven interesse te hebben. Dat moet alleen nog goedgekeurd worden door de directie doe pas maandag weer aanwezig is. Dan nemen ze contact met mij op
Bedrijf twee heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar daar heb ik nu dus nog geen zekerheid.
Ik weet nu niet wat ik het beste kan doen
maandag 11 maart 2019 om 17:44
Arcticfox1 schreef: ↑11-03-2019 17:40Ik ben vandaag gebeld door bedrijf twee. Welke mijn voorkeur had.
Zij willen mij graag in dienst nemen. Dus ik ben super blij.
Zie allen wel big er op tegen het afzeggen van bedrijf een en het indienen van mijn ontslag
Gefeliciteerd! Heel fijn voor je.
Enne, gewoon even door de zure appel heen bijten, het duurt maar heel kort om af te bellen en ontslag in te dienen.
maandag 11 maart 2019 om 18:59
Bedankt
En je hebt gelijk hoor. Het moet geregeld worden. Ik heb nog nooit ergens ontslag genomen. Eerder moest ik altijd weg omdat mijn contact niet werd verlengd als dat naar vast moest.
Maar goed. Waar ik nu werk is het echt niet meer leuk
Voel mij wel nog steeds bezwaard naar bedrijf een. Dat telefoontje kijk ik ook niet naar uit
dinsdag 12 maart 2019 om 13:28
Arcticfox1 schreef: ↑12-03-2019 12:49Gesprek met bedrijf nummer een gehad. Was niet leuk, maar heb het toch maar gelijk vandaag gedaan.
Bleek toch dat zij een een andere kandidaat niet hebben laten meelopen omdat ze dachten dat ik aan boord zou komen. Vond het heel ongemakkelijk
Dan kun je dat nu achter je laten en je gaan verheugen op je nieuwe baan.