Sollicitatie gesprek kdv
dinsdag 2 mei 2017 om 17:02
dinsdag 2 mei 2017 om 17:04
dinsdag 2 mei 2017 om 17:05
quote:jadaiswa schreef op 02 mei 2017 @ 17:02:
Ik zou in elk geval niet zeggen; "ik heb nog nooit met deze leeftijdsgroep gewerkt, maar ik weet zeker dat ik het kan"
Want of ze laten je dat onderbouwen (en terecht) of ze vinden je arrogant.
Het is nl niet dat je uit een jarenlange ervaring kan putten: je komt net van school.Klopt inderdaad. Goeie tip!
Ik zou in elk geval niet zeggen; "ik heb nog nooit met deze leeftijdsgroep gewerkt, maar ik weet zeker dat ik het kan"
Want of ze laten je dat onderbouwen (en terecht) of ze vinden je arrogant.
Het is nl niet dat je uit een jarenlange ervaring kan putten: je komt net van school.Klopt inderdaad. Goeie tip!
dinsdag 2 mei 2017 om 17:49
Gekleurde kleding, vinden kinderen leuk!
Qua inhoud; bedenk waarom je 'gewoon weet dat je dit kunt'. Mij zou je overtuigen met enthousiasme, goed contact maken (laat in het gesprek merken dat je kijkt en luistert!) en sprekende voorbeelden. Bedenk wat jouw inbreng voor de kinderen en collega's zou zijn. Er zijn heel veel meiden die in de kinderopvang (willen) werken, waarom ben jij de toevoeging die ze nodig hebben? En stel ook vragen! Het is een kennismaking van beide kanten.. wat wil jij van hen weten? Succes!
Qua inhoud; bedenk waarom je 'gewoon weet dat je dit kunt'. Mij zou je overtuigen met enthousiasme, goed contact maken (laat in het gesprek merken dat je kijkt en luistert!) en sprekende voorbeelden. Bedenk wat jouw inbreng voor de kinderen en collega's zou zijn. Er zijn heel veel meiden die in de kinderopvang (willen) werken, waarom ben jij de toevoeging die ze nodig hebben? En stel ook vragen! Het is een kennismaking van beide kanten.. wat wil jij van hen weten? Succes!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
dinsdag 2 mei 2017 om 17:53
quote:dr0pje schreef op 02 mei 2017 @ 17:49:
Qua inhoud; bedenk waarom je 'gewoon weet dat je dit kunt'. Mij zou je overtuigen met enthousiasme, goed contact maken (laat in het gesprek merken dat je kijkt en luistert!) en sprekende voorbeelden. Bedenk wat jouw inbreng voor de kinderen en collega's zou zijn. Er zijn heel veel meiden die in de kinderopvang (willen) werken, waarom ben jij de toevoeging die ze nodig hebben? En stel ook vragen! Het is een kennismaking van beide kanten.. wat wil jij van hen weten? Succes!Handige tips!! Zal ik zeker even over nadenken dank je wel!
Qua inhoud; bedenk waarom je 'gewoon weet dat je dit kunt'. Mij zou je overtuigen met enthousiasme, goed contact maken (laat in het gesprek merken dat je kijkt en luistert!) en sprekende voorbeelden. Bedenk wat jouw inbreng voor de kinderen en collega's zou zijn. Er zijn heel veel meiden die in de kinderopvang (willen) werken, waarom ben jij de toevoeging die ze nodig hebben? En stel ook vragen! Het is een kennismaking van beide kanten.. wat wil jij van hen weten? Succes!Handige tips!! Zal ik zeker even over nadenken dank je wel!
dinsdag 2 mei 2017 om 17:53
Is al wel 10 jaar geleden, maar ik weet nog dat ze bij mij (omdat ik weinig ervaring had) vroegen om voorbeelden van dingen die ik met de kinderen zou gaan ondernemen. Hoe ik om zou gaan met kindjes die ruzie maken, ed.
Lees op internet hoe een dag op het kdv verloopt en probeer je er dan een voorstelling bij te maken.
Dat praat morgen wat makkelijker, vooral als je zenuwachtig bent.
Veel succes!
Lees op internet hoe een dag op het kdv verloopt en probeer je er dan een voorstelling bij te maken.
Dat praat morgen wat makkelijker, vooral als je zenuwachtig bent.
Veel succes!
dinsdag 2 mei 2017 om 18:02
dinsdag 2 mei 2017 om 18:03
Waarom zou jij langer blijven dan alle vorige medewerkers?
In veel KDV's is het een duiventil qua personeel.
Omdat het niet fantastisch betaalt, omdat het jonge mensen zijn die het na een half jaar beu zijn of toch verder gaan studeren, omdat ze het maar als een tijdelijk baantje zien, ...
Waarom zou jij dus wel blijven?
In veel KDV's is het een duiventil qua personeel.
Omdat het niet fantastisch betaalt, omdat het jonge mensen zijn die het na een half jaar beu zijn of toch verder gaan studeren, omdat ze het maar als een tijdelijk baantje zien, ...
Waarom zou jij dus wel blijven?
dinsdag 2 mei 2017 om 18:16
dinsdag 2 mei 2017 om 18:24
http://www.carrieretijger ... k/gesprekstechnieken/star
Lees de tips die je vindt in de link.
Heb je andere twee topics ook gevolg, top dat je nu op gesprek mag. Succes
Lees de tips die je vindt in de link.
Heb je andere twee topics ook gevolg, top dat je nu op gesprek mag. Succes
dinsdag 2 mei 2017 om 18:38
Wat tof dat je bent uitgenodigd! Hierboven zijn al goede tips gegeven. Wat ik (als ouder) het belangrijkste vind bij een leidster van het KDV, is dat ze vriendelijk is en professioneel overkomt. Verder vind ik het belangrijk dat ze er zelf fris en verzorgd uitziet! Dat zouden dus voor mij ook de kernpunten zijn waar ik als werkgever op zou letten.
Veel succes!!
Veel succes!!
woensdag 3 mei 2017 om 09:26
Ik ben zo zenuwachtig!! Heb het pedagogisch beleid helemaal doorgelezen.
Ze werken met het montessori beleid, Ik heb zelf op een montessorischool gezeten en heb er stage gelopen. Dit moet dus goedkomen....
Verder weet ik natuurlijk niet hoe het gesprek gaat verlopen dus ik zie het wel.
Ik probeer gewoon rustig te blijven en vooral mezelf zijn!
Ze werken met het montessori beleid, Ik heb zelf op een montessorischool gezeten en heb er stage gelopen. Dit moet dus goedkomen....
Verder weet ik natuurlijk niet hoe het gesprek gaat verlopen dus ik zie het wel.
Ik probeer gewoon rustig te blijven en vooral mezelf zijn!
woensdag 3 mei 2017 om 10:17
Succes! En vraag ook een rondleiding om even de sfeer te proeven. Wat voor types je collega's zijn, wat zij zoeken in een collega etc. En als je een dagje gaat meedraaien, laat zien wat je in huis hebt mbt de kinderen. De afgelopen weken heb ik veel sollicitanten op de groep gehad om even mee te draaien. Er waren er veel die alleen maar op de bank zaten en wilden kletsen. Daar scoor je geen punten mee. Ik wilde de wisselwerking met de kinderen zien. Initiatief tonen.