Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie motivatie topic

26-06-2019 13:52 909 berichten
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren is stom. Werkloos thuis zitten nog stommer.

In overleg met mijn werkgever heb ik een vaststellingsovereenkomst getekend. Nu zit ik al een paar weken thuis, maar ik vind solliciteren echt heel moeilijk. Ik ben op zoek naar iemand die ook in dit schuitje zit om elkaar te motiveren en uit te dagen om zo de komende (hopelijk korte) periode door te komen.

Wie schrijft mee?
kaaaaaaaatje wijzigde dit bericht op 26-06-2019 13:59
Reden: spellingsfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb met wat oud collega's koffie gedronken en die waren allemaal blij me weer eens te spreken en vonden het leuk om herinneringen op te halen over projecten die we samen hebben gedaan.

En ik was naar een netwerkevenement geweest en daar waren mensen ook enthousiast. En ook op wat kennismakingsgesprekken had ik best goede ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
03-09-2019 11:52
Nou ik heb met wat oud collega's koffie gedronken en die waren allemaal blij me weer eens te spreken en vonden het leuk om herinneringen op te halen over projecten die we samen hebben gedaan.

En ik was naar een netwerkevenement geweest en daar waren mensen ook enthousiast. En ook op wat kennismakingsgesprekken had ik best goede ervaringen.
Hoe reageerden nieuwe potentiele werkgevers dan op het feit dat je ontslagen bent?
Alle reacties Link kopieren
:facepalm: Ik krijg net mail van Recruiter die mijn cv op werk.nl had gevonden met de vraag waarom ik weg ben gegaan bij vorige werk en of ik weer terug wil :facepalm:. Ik heb teruggemaild dat ik niet wil werken op afdeling die contracten niet verlengd Ivm zwangerschap. Ergste is nog dat ik via dit uitzendbureau werkte en ik. Me niet kan voorstellen dat dit niet in systeem staat.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-09-2019 12:43
:facepalm: Ik krijg net mail van Recruiter die mijn cv op werk.nl had gevonden met de vraag waarom ik weg ben gegaan bij vorige werk en of ik weer terug wil :facepalm:. Ik heb teruggemaild dat ik niet wil werken op afdeling die contracten niet verlengd Ivm zwangerschap. Ergste is nog dat ik via dit uitzendbureau werkte en ik. Me niet kan voorstellen dat dit niet in systeem staat.

Werkt die recruiter dan voor uw vorige werkgever? Waarom die vraag of je terug zou willen?
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 12:45
Werkt die recruiter dan voor uw vorige werkgever? Waarom die vraag of je terug zou willen?
Omdat ze ongetwijfeld te veel contracten niet hebben verlengd de laatste tijd en veel mensen ook nog vrijwillig zijn vertrokken.

Recruiter werkt voor uitzendbureau waar ik gedetacheerd was, maar was niet mijn directe contactpersoon. Die weet dat ik. Absoluut niet terug wil
Alle reacties Link kopieren
Pff ben zo bang dat ik nooit meer aan een normale baan kom.
Wie wil er nu iemand hebben die ontslagen is, dat komt toch superslecht over:(
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 13:07
Pff ben zo bang dat ik nooit meer aan een normale baan kom.
Wie wil er nu iemand hebben die ontslagen is, dat komt toch superslecht over:(
Ach zoveel mensen zijn toch wel ooit ontslagen. Mijn contract was niet verlengd, kun je ook zien als ontslag. Geen recruiter die daar commentaar op heeft geleverd.

Wat voor iets zoek je?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-09-2019 13:37
Ach zoveel mensen zijn toch wel ooit ontslagen. Mijn contract was niet verlengd, kun je ook zien als ontslag. Geen recruiter die daar commentaar op heeft geleverd.

Wat voor iets zoek je?
Ja maar ben 1x ontslagen wegens reorganisatie en nu vanwege een mismatch... Dat klinkt toch niet positief 2x ontslagen...
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 13:55
Ja maar ben 1x ontslagen wegens reorganisatie en nu vanwege een mismatch... Dat klinkt toch niet positief 2x ontslagen...
Mijn man was 3 jaar achter elkaar in december werkeloos. Maakt zijn huidige baas niks uit 😉. Hij had zelfs geen ervaring in deze functie, maar zijn baas is super tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-09-2019 14:12
Mijn man was 3 jaar achter elkaar in december werkeloos. Maakt zijn huidige baas niks uit 😉. Hij had zelfs geen ervaring in deze functie, maar zijn baas is super tevreden.
Maar hoe leg je zo'n gat aan een nieuwe werkgever uit?
Gewoon open en eerlijk zijn?
Vond je man dat niet moeilijk dan om dat uit te leggen?
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 14:16
Maar hoe leg je zo'n gat aan een nieuwe werkgever uit?
Gewoon open en eerlijk zijn?
Vond je man dat niet moeilijk dan om dat uit te leggen?
Welk gat? Als je een beetje creatief bent dan zie je dat in eerste instantie helemaal niet op je c.v.. Ik werk met jaartallen dus ik ben bij mijn vorige werkgever van 2016 tot 2019 werkzaam. Boeiend dat ik nu al een paar maanden niet meer werk.

En ik leg uit dat mijn werkgever en ik een ander beeld hadden bij hoe de functie uitgevoerd zou moeten worden en dat zijn manier niet werkt vanwege X, Y en Z. En dan gaan we het over andere dingen hebben.

Mensen vinden het echt oprecht helemaal niet meer zo'n ding.

Maar ik heb het idee dat wij je niet gaan overtuigen. Dus vraag je eens af wie je wel zou kunnen overtuigen dat het niet zo'n probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 11:59
Hoe reageerden nieuwe potentiele werkgevers dan op het feit dat je ontslagen bent?
Niet.

Het boeit ze echt niets, het is niet meer 40 jaar geleden en dat je altijd blijft werken voor dezelfde baas ook als je er beiden vet ongelukkig van wordt. Het is 2019 en het hoort erbij...
Ik weet niet maar het lijkt me niet dat je op je cv 'ontslagen' naast je functietitel zet. Als het al ter sprake komt, kun je rustig uitleggen waarom je 'weg bent gegaan' vanwege omstandigheden x die niet bij jou pasten of iets dergelijks. Je kunt er altijd een positieve draai gaan geven zonder erover te liegen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
03-09-2019 14:47
Niet.

Het boeit ze echt niets, het is niet meer 40 jaar geleden en dat je altijd blijft werken voor dezelfde baas ook als je er beiden vet ongelukkig van wordt. Het is 2019 en het hoort erbij...
Klopt idd ook wel, en ik ben zelf ook paar x verwisseld van werkgever omdat ik er niet gelukkig was, ik kies gewoon voor mezelf ook;). En als ze daarmee een probleem hebben dan zoeken ze maar een andere werknemer:).
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
03-09-2019 14:52
Ik weet niet maar het lijkt me niet dat je op je cv 'ontslagen' naast je functietitel zet. Als het al ter sprake komt, kun je rustig uitleggen waarom je 'weg bent gegaan' vanwege omstandigheden x die niet bij jou pasten of iets dergelijks. Je kunt er altijd een positieve draai gaan geven zonder erover te liegen.
Nee natuurlijk niet:). Is idd gewoon door de waarheid dan te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 14:16
Maar hoe leg je zo'n gat aan een nieuwe werkgever uit?
Gewoon open en eerlijk zijn?
Vond je man dat niet moeilijk dan om dat uit te leggen?
Nee, geen moeite mee. Eerlijkheid duurt het langste.
Alle reacties Link kopieren
kan iemand mij advies geven wat te doen met deze situatie?
Vorig jaar wegens reorganisatie is mijn contract niet verlengd. Was een functie waarin ik nieuw was, nieuwe sector. Dit jaar ook weer in een nieuwe functie begonnen, namelijk sales wat ik voorheen nog nooit had gedaan, nu ontslag gekregen vanwege een mismatch volgens mijn werkgever.

Hoe kan ik dit nu ooit uitleggen aan nieuwe werkgever? Dit komt toch nooit goed?
Alle reacties Link kopieren
Nou gewoon zoals je het hier ook doet als ze er al naar vragen.

Je komt heel onzeker over Solliciteren_2019. Ben je pas een paar jaar echt aan het werk?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-09-2019 20:08
Nou gewoon zoals je het hier ook doet als ze er al naar vragen.

Je komt heel onzeker over Solliciteren_2019. Ben je pas een paar jaar echt aan het werk?
Neehoor ik werk al 10 jaar , maar gewoon alles ik ben al paar x zelf verandert van werk en dan die ontslagen dat is niet positief he.
Ze zullen denken dat ik niet deug of niets kan.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 20:10
Neehoor ik werk al 10 jaar , maar gewoon alles ik ben al paar x zelf verandert van werk en dan die ontslagen dat is niet positief he.
Ze zullen denken dat ik niet deug of niets kan.
Dat zit echt in je hoofd hoor. Nivea: niet invullen voor een ander. Genoeg mensen die jobhoppen voor ze hun droombaan hebben gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-09-2019 20:13
Dat zit echt in je hoofd hoor. Nivea: niet invullen voor een ander. Genoeg mensen die jobhoppen voor ze hun droombaan hebben gevonden.
Ik had mijn droombaan (jaren er gewerkt), ben dan ingegaan op voorstel v concurrent en daar ontslagen wegen reorganisatie en sindsdien alleen maar verschillende functies gehad van enkele jaren omdat ik ander voorstel kreeg of omdat er weer een reorganisatie was en dan nu ontslagen wegens mismatch:(.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 20:19
Ik had mijn droombaan (jaren er gewerkt), ben dan ingegaan op voorstel v concurrent en daar ontslagen wegen reorganisatie en sindsdien alleen maar verschillende functies gehad van enkele jaren omdat ik ander voorstel kreeg of omdat er weer een reorganisatie was en dan nu ontslagen wegens mismatch:(.
:'( :'( :'( :'( :'(
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
03-09-2019 20:19
Ik had mijn droombaan (jaren er gewerkt), ben dan ingegaan op voorstel v concurrent en daar ontslagen wegen reorganisatie en sindsdien alleen maar verschillende functies gehad van enkele jaren omdat ik ander voorstel kreeg of omdat er weer een reorganisatie was en dan nu ontslagen wegens mismatch:(.
En heb je al contact gehad met de werkgever van je droombaan? Want als dat echt je droombaan was, zou ik verwachten dat je niet weg was gegaan. Idealiseer je het misschien achteraf?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-09-2019 22:56
En heb je al contact gehad met de werkgever van je droombaan? Want als dat echt je droombaan was, zou ik verwachten dat je niet weg was gegaan. Idealiseer je het misschien achteraf?
Nee, want dat bedrijf stond te koop en dat was de reden dat ik er weg ben gegaan. Dacht voor zekerheid te kiezen door naar de concurrent over te stappen. Nu is bedrijf (droombaan) overgenomen door een grote speler, alles is anders. Ik denk dat ik gewoon wat te impulsief ben geweest afgelopen jaren met ingaan op voorstellen van headhunters.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
04-09-2019 08:32
Nee, want dat bedrijf stond te koop en dat was de reden dat ik er weg ben gegaan. Dacht voor zekerheid te kiezen door naar de concurrent over te stappen. Nu is bedrijf (droombaan) overgenomen door een grote speler, alles is anders. Ik denk dat ik gewoon wat te impulsief ben geweest afgelopen jaren met ingaan op voorstellen van headhunters.
Dus ook als je was gebleven was het geen droombaan meer. Kun je dat in ieder geval uit je hoofd zetten 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven