Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie outfit

05-02-2014 09:03 16 berichten
Ik mag binnenkort op sollicitatiegesprek. Hier ben ik heel blij om, maar het brengt wel weer de nodige stress met zich mee, ook qua kleding. Wat denken jullie van deze outfit:

http://shop.dept.nl/rokke ... her-look-skirt-black.html <--- deze rok

http://www.styletoday.nl/ ... green-met-strik/18531825/ <--- met deze blouse

En dan met een niet te donkere zwarte panty en zwarte enkellaarsjes met sleehak.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort organisatie is het?
Ik zou geen leer doen voor een rok, geeft denk ik een verkeerde indruk.

Voor wat voor functie/organisatie is het?
Het is een grote verzekeraar
Bij wat voor bedrijf/naar wat voor functie solliciteer je? Gepaste kleding hangt mede af van de omgeving.

Ik vind de blouse prima, maar de rok zou ik niet doen. Een leer-look is niet de juiste keuze voor een sollicitatiegesprek. Ik zou sowieso vermijden dat de rok glans, een druk patroon of teveel structuur heeft. En aangezien de blouse al een fellere kleur heeft, zou ik de kleur van de rok juist neutraal en bescheiden houden.
En gaat om een een inhoudelijke hbo/wo functie met veel (telefonisch) klantcontact
Ik zou dan die rok achterwege laten. Ik zit zelf ook in de verzekeringen en daar zijn ze meestal niet zo hip hoor
Boetderijgeit: ik zou een andere rok kiezen, maar niet helemaal achterwege laten
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik had zelf het idee dat ik door een zwarte rok op nette lengte, met als accent die leerlook te dragen, ik er netjes uit zou zien, maar toch nog wat van mijn persoonlijkheid laat zien, waardoor ik hopelijk wat meer opval..

Maar misschien is een wat conservatievere keuze dan toch beter .
Opvallen bij een sollicitatie dmv je kleding is meestal niet echt bevorderlijk voor een kandidaat. Ik zou voor een nette pantalon gaan, of een andere rok van dezelfde lengte, maar met een andere stof.
quote:nalala schreef op 05 februari 2014 @ 09:10:

Ik had zelf het idee dat ik door een zwarte rok op nette lengte, met als accent die leerlook te dragen, ik er netjes uit zou zien, maar toch nog wat van mijn persoonlijkheid laat zien, waardoor ik hopelijk wat meer opval..

Maar misschien is een wat conservatievere keuze dan toch beter .Een leren rok valt zeker op, maar ik ben bang dat het niet dat deel van je persoonlijkheid laat zien waardoor een werkgever je graag aan wil nemen Ga idd voor conservatief, die blouse laat al meer dan genoeg persoonlijkheid zien in die kleur!
Okeee, I get it ;).

Bedankt iedereen!
quote:boerderijgeit028 schreef op 05 februari 2014 @ 09:17:

Opvallen bij een sollicitatie dmv je kleding is meestal niet echt bevorderlijk voor een kandidaat. Ik zou voor een nette pantalon gaan, of een andere rok van dezelfde lengte, maar met een andere stof.Opvallen is niet erg, maar dat moet je dan wel heel subtiel doen. Pas op met kleuren die flets maken, een iets sprekendere look is beter. Maar overdrijf het niet! De kleding moet er eigenlijk voor zorgen dat jij "er uit springt". Ze moeten het beste in je naar voren halen, zodat de ander jou van je beste kant ziet en niet jouw kleding.
nog een nadeel van leerlook, als je op een leren stoel zit en beetje schuift....

klinkt het of je een scheet laat

(jaja, been there... done it...)
Het is wel een leuke outfit, TO! Heb (gelukkig) geen verstand van verzekeringsmaatschappijen dus op dat vlak verder geen tips.
Am Yisrael Chai!
Bij de verzekeraar waar ik werk (iets met oranje logo) kun je deze rok prima naar je werk dragen, maar voor je sollicitatie zou ik iets anders kiezen. Het hoeft echt geen compleet pak te zijn en mag ook best kleurig zijn. Maar leer is voor een sollicitatie te gewaagd. Je springt eruit door wat je zegt. Niet door wat je draagt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven