Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiebrief vraag

29-09-2010 13:38 16 berichten
Ik heb een vacature gezien voor de functie medewerker secretariaat.

Hoe formuleer ik dat het beste in een brief? Kan ik gewoon secretaresse schrijven, of medewerker secretariaat?

Ik dacht aan de eerste, dus secretaresse.

Wat jullie?
Alle reacties Link kopieren
Secretarieel medewerker kan ook.
Medewerker secretariaat dus. Dat is niet perse hetzelfde als secretaresse.

Er zijn zat voorbeeld brieven op internet te vinden. Dat kan helpen.
Ik zou gewoon de term hanteren die ook in de vacature staat.

Je solliciteert dus naar de functie medewerker secretariaat.
Eens met abc
Ook eens met abc.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Dat is waar, LaNeerlandaise.

Ja,in de vacature staat ''medewerker secretariaat'', vond het een beetje raar klinken om dat in een sollicitatiebrief te zetten

Ik ben nogal onzeker als ik een sollicitatiebrief schrijf, want meestal na het zenden kijk ik het nog een keer na en ja hoor, dan ontdek ik een fout.

Maar goed, ik zal doen wat in de vacature staat.
Gekkie, waarom zou jij de functie anders omschrijven dan de werkgever?
Zeker eens met ABC. Zou het niet anders noemen. Succes!
quote:Cinderella00 schreef op 29 september 2010 @ 13:45:

Dat is waar, LaNeerlandaise.

Ja,in de vacature staat ''medewerker secretariaat'', vond het een beetje raar klinken om dat in een sollicitatiebrief te zetten

Ik ben nogal onzeker als ik een sollicitatiebrief schrijf, want meestal na het zenden kijk ik het nog een keer na en ja hoor, dan ontdek ik een fout.

Maar goed, ik zal doen wat in de vacature staat.Heb ik dus ook gehad, ben uitgenodigd op gesprek en heb er in het gesprek een grapje over gemaakt. Zit nu nog in de procedure, wacht op een datum voor het tweede gesprek! Dus wees niet onzeker, een brief moet goed maar iedereen maakt fouten! En als zij die functie zo noemen, wie ben jij om het dan anders te noemen? Niet vervelend bedoeld hoor deze zin!
Laat je brief daarom altijd eerst checken door iemand anders voor je hem verstuurd. Zelf lees je sneller over je eigen fouten heen dan een ander dat zou doen.
Sommige bedrijven kijken niet eens naar brieven met fouten, dus ik zal zeker blijven controleren.
quote:nummerzoveel schreef op 29 september 2010 @ 14:10:

Laat je brief daarom altijd eerst checken door iemand anders voor je hem verstuurd.

Inderdaad.

Maar ik zou ook voor medewerker secretariaat gaan, om even on-topic te blijven.
quote:Minoutje schreef op 29 september 2010 @ 13:48:

[...]

Heb ik dus ook gehad, ben uitgenodigd op gesprek en heb er in het gesprek een grapje over gemaakt. Zit nu nog in de procedure, wacht op een datum voor het tweede gesprek! Dus wees niet onzeker, een brief moet goed maar iedereen maakt fouten! En als zij die functie zo noemen, wie ben jij om het dan anders te noemen? Niet vervelend bedoeld hoor deze zin!

Een spelfout in een brief voor functies waarbij het niet je taak is om teksten te typen en te corrigeren, is niet altijd een ramp. Maar als secretaresse een sollicitatiebrief met spelfouten opsturen.... ik denk dat je dan al snel op de "niet geschikt" stapel zal belanden.

Laat hem dus zeker nalezen door mensen die wel goed kunnen spellen.
Hahaha! Scherp, Carenze. En een hele domme fout! Zo zie je maar, gelukkig dat ik hier niet aan het solliciteren was!
Ook ik zou altijd de omschrijving in de vacaturetekst gebruiken, hoe raar die ook mag zijn.

Hoewel. Soms zie ik vacatures staan met verkeerd gespelde functieomschrijvingen, vooral extra spaties komen nog wel eens voor (communicatie medewerker bijvoorbeeld). Ik weet eigenlijk niet of ik dat dan zou overnemen of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven