Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek in coronatijd

06-03-2021 12:24 35 berichten
Hoi,

Ik ben niet zo lang geleden afgestudeerd.

Ik solliciteer al een tijdje en het is op dit moment wat lastiger om aan een baan te komen.

Nou ben ik via LinkedIn gecontacteerd door een recruiter en die gaf later aan dat een bedrijf interesse in mij had. Er zou een sollicitatiegesprek volgen en hij zou mij bellen/berichten over de datum.

Er is nu al 1.5 week voorbijgegaan en ik heb nog niks gehoord. Ik heb ook nog geen ervaring op dit gebied, maar ik ben bang dat ze wellicht geen interesse meer hebben of misschien hebben ze het gewoon te druk?

Ik wil hem ook niet bellen, omdat hij aangaf dat hij mij zou bellen/berichten.

Ik hoop gewoon dat het doorgaat. Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
En, heeft hij inmiddels gebeld???
Wonderwoman1 schreef:
09-03-2021 15:39
Hij heeft mijn nummer en ik ga ervanuit dat hij dan weet waar het over gaat. Ik wacht wel even af want ik wil niet opdringerig overkomen.

In deze tijd waar ontzettend veel mensen op een baan solliciteren zou het geen kwaad kunnen om je wat proactiever op te stellen.
Dank jullie wel voor jullie feedback. Ik ga hem morgen weer bellen.
Veel millennials hebben bel-angst. Voor Gen Z zal dat nog wel sterker gelden. Heb jij dat ook TO? Zo’n recruiter heeft dat niet.
Recruiters zijn zelf vaak redelijk “botte” types die de halve dag aan de telefoon hangen, dus gewoon bellen. Als jij je er ongemakkelijk bij voelt is dat helemaal niet erg. Oefen desnoods met een vriendin.

Als je belt weet je ook direct hoe concreet het is. Ik heb meer dan eens recruiters aan mijn fiets hangen die helemaal geen functie voor me hadden. Ze probeerden me te lokken met vacatures die ze niet in portfolio hadden. Blijft recruiter zo vaag, dan zou ik er niet teveel hoop op hebben.

Dus! Hop hop stoute schoenen aan! Succes!
Everything is fluid