Werk & Studie alle pijlers

solliciteren assistent filiaalmanager

04-08-2010 17:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag:

Na een tijdje uit de runnig te zijn geweest en gestopt te zijn met school, ben ik op zoek naar een baan. Ik heb op dit moment een vakantiebaan bij een drogisterij en dat bevalt me dusdanig goed dat ik daar eigenlijk zou willen blijven werken, maar na de vakantie hebben ze alleen nog mensen nodig voor na schooltijd. Nu heb ik op de website gezien dat ze 2 dorpen verderop op zoek zijn naar een assistent filiaalmanager, maar kun je daar gewoon op solliciteren als je eigenlijk geen hbo/mbo diploma hebt en verder geen ervaring in de drogisterijbranche behalve deze 7 weken vakantiewerk? Ik ben 21 is dat niet te jong voor deze functie?

Dit houd me op dit moment wel even bezig.

Groetjes,
anoniem_92766 wijzigde dit bericht op 05-08-2010 10:57
Reden: naam bedrijf
% gewijzigd
Ben het met Zinook eens, ben helaas niet zo positief gestemd over de detailhandel en het netjes behandelen van hun personeel.

Alles moet goedkoop, goedkoper en mag niets kosten.

Dus je bent inderdaad al gauw te oud en dan wringen ze zich in allerlei bochten je te lozen. Triest maar waar.

Bij genoemde drogist echter, in leidinggevende functies kijken ze niet naar leeftijd, maar naar mogelijke potentie en geschiktheid.

Alle overige functies geldt bovenstaande wel.

Ik heb nog een leidinggevende functie gehad in de kledingbranche, als rayonmanager. Ik ben daar opgestapt omdat er echt oneerlijk met personeel werd omgegaan: het was idd drie keer contract en dan wieberen. Hoe goed die persoon ook was en zijn/haar best deed. Ondertussen werd die persoon wel een vis voorgehouden om hem/haar maar wel zijn best te laten blijven doen. Als RM wist je dan allang dat het een aflopende zaak was, ver vantevoren, maar je moest wel met die persoon babbelen over opleiding, etc.

Ik werd daar misselijk van. Ik ben dan ook gestopt met leidinggevende functies in de detailhandel. Het was mij teveel schoppen en te weinig managen (op een positieve manier het beste uit iemand halen).
Ja maar het is niet een supermarkt alleen, het is gewoon de hele detailhandel die me niet wil..

22.41
wat vind je van de antwoorden tot nu toe TO?
de reacties die ik krijg die snap ik allemaal wel, ik zelf vind ook dat ik eerst wat meer ervaring in deze branche moet krijgen om te kijken of ik het echt wat vind, en dan heb ik het vooral over de drogisterijen die vergelijkbaar zijn met waar ik nu werk. Maar bij het filiaal waar ik werk hebben ze dus niemand voor meer uur nodig en ik zou eventueel wel blijven kunnen werken na de vakantie maar dan is het dus OF maar heel weinig uur (3 uur contract) OF ik moet wisselen tussen verschillende filialen in de buurt en daar heb ik het vervoer niet voor (ov is niet handig met de locaties)

Daarom zat ik te denken aan assisisten filiaalmanager.

Ik ga me nu gewoon wat verder verdiepen in de mogelijkheden binnen de branche.

In ieder geval bedankt voor de reacties!!
Toch leuk om dit terug te lezen.

Ben ondertussen Assistent Filiaalmanager.

Heb niet gesolliciteerd naar die functie toen, maar ben binnen mijn eigen filiaal omhoog geklommen en uiteindelijk kon in in een ander filiaal Assistent worden.
Mooi!
Zie net dat dit een oud topic is. Fijn dat het gelukt is, ik trok het niet als leidinggevende daar :p
Wat leuk dat je nog een update komt doen. Goed dat het je gelukt is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven