Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren in Engels of Nl?

01-03-2010 20:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een leuke vacature tegengekomen waarop ik graag wil solliciteren. Het betreft een project waarvoor een research assistent wordt gezocht. Nu staat de vacature in het Engels omschreven, en vanuit mijn eigen universiteit ben ik gewend alles in het Engels te doen (heb bijv. een Engelstalige sollicitatiebrief moeten schrijven voor de toelating).

Maar, dit is niet de universiteit waar ik studeer, dus ik weet niet zo goed wat dan gebruikelijk is. Er staat overigens nergens bij dat de brief in het Engels moet zijn.

In het NL zou wel wat makkelijker zijn om onder woorden te brengen. Ik ben al heel enthousiast begonnen aan een Engelse brief, maar kan ik niet het beste gewoon een NL brief schrijven? Of beter Engels omdat alles meestal in Engels gaat?

Alvast bedankt!
Ik zou Engels kiezen, een vacature is niet voor niets in het Engels lijkt me... succes met de sollicitatie!
als de vacature in het engels staat....dan lijkt het mij logisch dat je ook in het engels solliciteert....eventueel kun je nog je CV in NL en ENG toesturen?
Even bellen om het zeker te weten?
Beide?
Ja, dat laatste had ik ook al aan zitten denken. Of idd misschien maar even bellen. Maar dat laatste durf ik niet zo goed te vertrouwen (zoals het namelijk bij mij op de universiteit zou gaan): per ongeluk neemt de poetsvrouw de telefoon op, zegt: ja natuurlijk mag dat in het Nederlands. Vervolgens belandt de brief bij de juiste persoon die denkt: de vacature is in Engels, dan is het wel zo netjes om in het Engels te solliciteren.

Of andersom...
O ja, de vrouw aan wie de brief gericht mag worden is duidelijk Nederlandstalig.
Ik zou toch voor Engels gaan....
Ik zou ook voor engels gaan, staat goed en meteen bewijs dat je het onder de knie hebt. De vacature in engels zegt genoeg lijkt mij.