SPH ; BIG/Cono?
zaterdag 11 augustus 2012 om 15:54
Moet nog één jaar SPH, maar omdat ik soms niet echt weet wat ik met deze opleiding wil, zit ik soms wat te zoeken naar mogelijke werkplekken. Nu heb ik iets leuks gevonden, maar een eis is een BIG registratie of in het cono register.
Ik heb al zitten zoeken op internet, maar snap er niet echt wat van.. Als ik straks mijn SPH diploma heb, ben ik dan sowieso al BIG geregistreerd? Ik weet namelijk dat je voor Ggz-agoog nog iets anders erbij moet doen, maar vraag me af of dat bij dit ook zo is?
Ik heb al zitten zoeken op internet, maar snap er niet echt wat van.. Als ik straks mijn SPH diploma heb, ben ik dan sowieso al BIG geregistreerd? Ik weet namelijk dat je voor Ggz-agoog nog iets anders erbij moet doen, maar vraag me af of dat bij dit ook zo is?
zaterdag 11 augustus 2012 om 16:10
Lees dit eens: http://www.bigregister.nl ... egister/wetenregelgeving/
zaterdag 11 augustus 2012 om 20:18
Je kan niet BIG geregistreerd worden met SPH.
Ook ben je niet zomaar erkend door CONO. Daarvoor moet je inderdaad het certificaat GGZ-agoog halen. Om dit te doen moet je bepaalde studieonderdelen volgen en een stage van 10 maanden (32 uur per week) lopen in de GGZ. Rond je dit met succes af ben je GGZ-agoog en kan je door CONO erkend worden.
Ook ben je niet zomaar erkend door CONO. Daarvoor moet je inderdaad het certificaat GGZ-agoog halen. Om dit te doen moet je bepaalde studieonderdelen volgen en een stage van 10 maanden (32 uur per week) lopen in de GGZ. Rond je dit met succes af ben je GGZ-agoog en kan je door CONO erkend worden.
dinsdag 14 augustus 2012 om 17:53
dinsdag 14 augustus 2012 om 18:35
Op de website van CONO staat dit bij de vraag hoe je je laat registreren
Het CONO houdt een opleidingsregister bij van de opleiding tot gz-psycholoog, klinisch psycholoog, psychotherapeut, en verpleegkundig specialist GGZ. Het opleidingsregister wordt onder andere gebruikt voor rapportages aan het Capaciteitsorgaan en het ministerie van VWS. De informatie wordt aangeleverd door opleidingsinstituten en praktijkinstellingen. U hoeft hier dus als opleideling niets voor te doen.
Ik geloof dus niet dat het klopt dat het kan met SPH en de aantekening van agoog in de GGZ, ikzelf heb die aantekening namelijk wel maar heb op mijn opleiding ook nooit over de registratie bij CONO gehoord
Het CONO houdt een opleidingsregister bij van de opleiding tot gz-psycholoog, klinisch psycholoog, psychotherapeut, en verpleegkundig specialist GGZ. Het opleidingsregister wordt onder andere gebruikt voor rapportages aan het Capaciteitsorgaan en het ministerie van VWS. De informatie wordt aangeleverd door opleidingsinstituten en praktijkinstellingen. U hoeft hier dus als opleideling niets voor te doen.
Ik geloof dus niet dat het klopt dat het kan met SPH en de aantekening van agoog in de GGZ, ikzelf heb die aantekening namelijk wel maar heb op mijn opleiding ook nooit over de registratie bij CONO gehoord
dinsdag 14 augustus 2012 om 19:39
Dat stuk wat saar quote gaat over het opleidingsregister. In het opleidingsregister worden alle opleidingsplaatsen van de opleiding GZ, PT, KP en GGZ-VS geregistreerd. Het gaat hierbij niet om het registreren van personen. Dit heeft te maken met het registreren van een opleidingsplaats door een instelling waar de instelling dus ook subsidie voor kan krijgen.
Butterfly, wat staat er precies in de vacature?
"Inmiddels is het mogelijk om bij meerdere hogescholen een differentiatie ggz-agoog te volgen. Deze differentiatie is bedoeld voor studenten SPH en MWD en leidt tot een door het CoNo erkend certificaat ggz-agoog. Het traject ggz-agoog is erkend door het CooaB."
Uit GGZ-agoog beroepscompetentieprofiel. Het beroepscompetentieprofiel is erkend door de CONO.
In het beroepenschema van de CONO Stichting staat GGZ-agoog als CONO erkend gedifferentieerd.
Butterfly, wat staat er precies in de vacature?
"Inmiddels is het mogelijk om bij meerdere hogescholen een differentiatie ggz-agoog te volgen. Deze differentiatie is bedoeld voor studenten SPH en MWD en leidt tot een door het CoNo erkend certificaat ggz-agoog. Het traject ggz-agoog is erkend door het CooaB."
Uit GGZ-agoog beroepscompetentieprofiel. Het beroepscompetentieprofiel is erkend door de CONO.
In het beroepenschema van de CONO Stichting staat GGZ-agoog als CONO erkend gedifferentieerd.
dinsdag 14 augustus 2012 om 20:11
Ah oké. Das wel duidelijk zo dan!
Er staat in de vacature alleen; 'een afgeronde opleiding die CONO- of BIG geregistreerd is.'. Als ik bij een aantal medewerkers kijk, dan staat er o.a. SPH, MWD, creatief therapeut. Maar blijkbaar dus echt alleen met dat onderdeel GGZ-agoog erbij.
Vond het zelf ook wel een beetje apart dat het meteen zou kunnen, maar dat is dus blijkbaar ook niet zo. Misschien dan nog zo'n post-HBO opleiding, al denk ik dat het lastig is om daar tussen te komen.
Bedankt voor je duidelijke info iig!
Er staat in de vacature alleen; 'een afgeronde opleiding die CONO- of BIG geregistreerd is.'. Als ik bij een aantal medewerkers kijk, dan staat er o.a. SPH, MWD, creatief therapeut. Maar blijkbaar dus echt alleen met dat onderdeel GGZ-agoog erbij.
Vond het zelf ook wel een beetje apart dat het meteen zou kunnen, maar dat is dus blijkbaar ook niet zo. Misschien dan nog zo'n post-HBO opleiding, al denk ik dat het lastig is om daar tussen te komen.
Bedankt voor je duidelijke info iig!