Werk & Studie alle pijlers

Sph diploma en nu?!

21-02-2018 15:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind 2016 heb ik mijn diploma SPH behaald. Inmiddels al weer een jaar aan het werk in de 24 uurs zorg voor gehandicapten. Door mijn stage erin gerold. Nu ben ik erachter gekomen dat dit niet echt mijn ding is, tijdens mijn opleiding twijfelde ik hier ook al over. Ik wil mij graag gaan omscholen.
Het liefst wil ik wel blijven werken. Ik zit te denken aan een kantoorbaan in de zorg?
Management assistent/secretarieel, maar de kans op werk is laag.
Iemand andere ideeën?

Ik hoor het graag!

Groetjes!
Ik heb in 2001 de SPH afgerond en daarna gaan werken als persoonlijk begeleider bij een orthopedagogisch behandelcentrum.
Na wat uitstapjes bij andere instellingen en doelgroepen heb ik ne laten omscholen als wmo consulent.
Maar na die opleiding wad mijn beeld van een consulent toch behoorlijk veranderd. Maar ja wat dan?

Ik werk nu bij een gemeente als onafhankelijk clientondersteuner op de afdeling wmo.
Mijn primaire taak is om mensen wegwijs te maken in hulpverleningsland en ze te ondersteunen in het maken van de, voor hen, juiste keuze.

Het beste van beide opleidingen met elkaar gecombineerd en het is geweldig! Wel de klassieke 9-17.00 baan, maar wel veel contact met de verschillende doelgroepen. Mensen zijn altijd blij met je. En geen agressie meer.

Ik kan het je aanraden.
Ik heb in 2013 SPH afgerond en werk nu als persoonlijk begeleider met licht verstandelijk beperkten met zware psychiatrische en gedragsproblematiek, welke vaak ook vanuit de tbs komen.

Ik werk met de cliënten zelf, maar ook ben ik de persoon tussen de behandelverantwoordelijke, vertegenwoordiger, voogd, systeem enz. en de cliënt. Ik schrijf een boel verslagen, heb veel besprekingen. Een combi van kantoorbaan en toch werken met cliënten. Ik coach de begeleider op de werkvloer, maar ben er zelf ook een onderdeel van.

Is dit iets voor je?
ringelding schreef:
26-02-2018 14:47
Ik heb in 2001 de SPH afgerond en daarna gaan werken als persoonlijk begeleider bij een orthopedagogisch behandelcentrum.
Na wat uitstapjes bij andere instellingen en doelgroepen heb ik ne laten omscholen als wmo consulent.
Maar na die opleiding wad mijn beeld van een consulent toch behoorlijk veranderd. Maar ja wat dan?

Ik werk nu bij een gemeente als onafhankelijk clientondersteuner op de afdeling wmo.
Mijn primaire taak is om mensen wegwijs te maken in hulpverleningsland en ze te ondersteunen in het maken van de, voor hen, juiste keuze.

Het beste van beide opleidingen met elkaar gecombineerd en het is geweldig! Wel de klassieke 9-17.00 baan, maar wel veel contact met de verschillende doelgroepen. Mensen zijn altijd blij met je. En geen agressie meer.

Ik kan het je aanraden.
Hai ringelding,

Ik lees dat je als cliëntondersteuner WMO werkt. Ontzettend leuk!
Mag ik vragen hoe/via welk bedrijf je een opleiding bent gaan volgen?Werd dit betaald?
Het lukt me maar niet om je dit privé te sturen :-$ , dus je mag me zeker privé antwoorden als je dit fijner vindt .
Die functie heb ik uitgezet geloof ik.

Ik heb een training tot wmo consulent gedaan mbv een scholingsvoucher van het uwv ( toentertijd was ik werkloos en wmo consulent stond nog op de kansberoepenlijst) en ik ben bin vnl maatschappelijkwerk en wij/ sociale teams gaan benaderen. Uiteindelijk werk ik nu via MEE bij de gemeente.
Hoi!
Client ondersteuner wmo klinkt inderdaad heel gaaf!
Ik heb er goed over nagedacht en ga mij afmelden voor secretaresse opleiding. Ik vind het toch jammer van mijn SPH, want daar ligt wel mijn interesse. Ik heb me er nu in ieder geval iets meer bij kunnen neerleggen, dat ik eerst ervaring op moet doen en er vanzelf wel iets op mijn pad komt.
Client ondersteuner Wmo klinkt inderdaad heel gaaf!!
Ik ga nu kijken naar een post hbo of masteropleiding waar ik in de toekomst iets mee kan gaan doen.
Ik wil graag een opleiding richting ambulante begeleiding/ sociaal wijkteam/ coaching.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven