Werk & Studie alle pijlers

Sph diploma en nu?!

21-02-2018 15:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind 2016 heb ik mijn diploma SPH behaald. Inmiddels al weer een jaar aan het werk in de 24 uurs zorg voor gehandicapten. Door mijn stage erin gerold. Nu ben ik erachter gekomen dat dit niet echt mijn ding is, tijdens mijn opleiding twijfelde ik hier ook al over. Ik wil mij graag gaan omscholen.
Het liefst wil ik wel blijven werken. Ik zit te denken aan een kantoorbaan in de zorg?
Management assistent/secretarieel, maar de kans op werk is laag.
Iemand andere ideeën?

Ik hoor het graag!

Groetjes!
Ik heb in 2001 de SPH afgerond en daarna gaan werken als persoonlijk begeleider bij een orthopedagogisch behandelcentrum.
Na wat uitstapjes bij andere instellingen en doelgroepen heb ik ne laten omscholen als wmo consulent.
Maar na die opleiding wad mijn beeld van een consulent toch behoorlijk veranderd. Maar ja wat dan?

Ik werk nu bij een gemeente als onafhankelijk clientondersteuner op de afdeling wmo.
Mijn primaire taak is om mensen wegwijs te maken in hulpverleningsland en ze te ondersteunen in het maken van de, voor hen, juiste keuze.

Het beste van beide opleidingen met elkaar gecombineerd en het is geweldig! Wel de klassieke 9-17.00 baan, maar wel veel contact met de verschillende doelgroepen. Mensen zijn altijd blij met je. En geen agressie meer.

Ik kan het je aanraden.
Ik heb in 2013 SPH afgerond en werk nu als persoonlijk begeleider met licht verstandelijk beperkten met zware psychiatrische en gedragsproblematiek, welke vaak ook vanuit de tbs komen.

Ik werk met de cliënten zelf, maar ook ben ik de persoon tussen de behandelverantwoordelijke, vertegenwoordiger, voogd, systeem enz. en de cliënt. Ik schrijf een boel verslagen, heb veel besprekingen. Een combi van kantoorbaan en toch werken met cliënten. Ik coach de begeleider op de werkvloer, maar ben er zelf ook een onderdeel van.

Is dit iets voor je?
ringelding schreef:
26-02-2018 14:47