Werk & Studie alle pijlers

Spookfactuur in omloop!

22-06-2010 15:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ontving ik ontving ons kantoor van Office Business een factuur. Of we even ¤ 296.91 willen overmaken op hun bankrekening wil overmaken, omdat Office 2010 besteld zou zijn.

Omdat dit me stug leek (en ik de 'kvk-facturen' nog vers in mn geheugen heb), controleerde ik direct de gegevens. En ja hoor; het gaat om een aanbieding, het is dus geen factuur. Er is dus niets besteld, maar het bedrijf doet een aanbod. Lekker malifiede dus..

Ik hoop dan ook dat ik met dit topic ervoor zorg dat niemand er in trapt...
Wat goed dat je er niet ingetrapt bent zeg en niet automatisch gewoon betaald hebt!
Mijn ouders hebben ook een keer zo'n spookfactuur ontvangen. Dit jaar nog... En ik geloof dat dat van hetzelfde bedrijf was......
Stond het er ook niet in hele kleine lettertjes onder? Zo is er bij ons inderdaad ook een keer zo'n aanbieding betaald en daarna kregen we ineens een office cd binnen. Erg vreemd vonden wij maar bleek dus dat we een aanbieding betaald hadden.

er zijn ook een paar telefoongidsen die die zo doen. In hele kleine lettertjes staat er dan onder dat het een aanbieding is. Naam en adres enzo staat allemaal al ingevuld dus je denkt heel snel....betalen, maar niet doen dus.

Wij kijken op het werk echt alles na tegenwoordig. Word een heleboel geprobeerd.
Ja die factuur hebben wij ook gehad bij het bedrijf waar ik werk, gelukkig waren we er ook niet ingetrapt.

Nog een oproep: Ik kreeg vorige week een telefoontje van het bedrijf Media Connect dat ze hadden begrepen dat we niet meer in hun MKB blad wilden staan. Ze stuurden nu een fax en dan moesten we die ondertekenen om de uitschrijving compleet te maken.

Als je de fax krijgt en je leest 'm goed, dan staat er dat je abonnement neemt van 12 maanden i.p.v. 24 maanden à 150,00 per maand wat daarna meteen beeïndigd wordt. Dus je tekent voor een abonnement i.p.v. een uitschrijving zoals de man aan de telefoon zei!!!

Overigens belde het bedrijf kort nadat we de fax binnen kregen of ik de fax even 'snel' wilde ondertekenen omdat ze problemen hadden met de fax en anders niet wisten of ze de fax wel ontvingen. Ik heb toen meteen gezegd dat we niet van dit soort wanpraktijken houden.
anoniem_87583 wijzigde dit bericht op 22-06-2010 16:01
Reden: typefout
% gewijzigd
Dit soort aanbiedingen zie ik wekelijks... We krijgen hier op de zaak zoveel van dat soort faxen! Belachelijk gewoon...
Oh, dat ze zoveel verstuurd werden wist ik niet!

Maar dat ze ook nog nábellen om te vragen of het snel kan.. Belachelijk!
Meld het ook even op de site van opgelicht van de tros. Daar staan meer van deze meldingen op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij kregen dezelfde factuur. Had ook zoiets van, wat is dit.

Dus, telefoonnummer gebeld en ja hoor: een aanbieding. Schandalig zoiets!!

Heb de "factuur" echt uitgeplozen, maar stond niets op dat het een aanbieding was. Als je de voorwaarden (achterkant) ging lezen, kon je daar wel vaag iets uithalen.
Ook hier komen bijna wekelijks dit soort faxen binnen. Met name rondom vakanties (meer kans op succes door de oplichters want vaste medewerkers weg).

Meestal wordt gevraagd om bevestiging van de bedrijfsgegevens voor gratis vermelding in een of andere vage gids/site. Uiteraard staat er een kleine fout in de gegevens zodat mensen dit sneller aanpassen en gecorrigeerd (en voorzien van handtekening) terugsturen.

Bij het lezen van de kleine lettertjes blijk je plotseling een contact te hebben getekend.

Vaak worden de faxen gevolgd door een telefoontje van een medewerker (lees: getrainde callcenter spraakwaterval) die hamert op snel-snel-snel terugsturen ivm aflopen aanbieding, problemen fax, of een andere kutsmoes. Trap je er niet in vraagt men vriendelijk of je je uitschrijving schriftelijk wil bevestigen (en trap je er alsnog in, want je moet tekenen op hun formulier) anders kunnen ze je niet "uit het systeem halen". sure.....

Bel je terug dan krijg je niemand aan de lijn of je wordt grof afgebekt en begint men te dreigen met deurwaarders.

Media Connect is nogal actief op dit gebied. Op de site van de KvK kan je hier waarschuwingen voor vinden.
Heb ik ook in mijn vorige baan gehad met trademarks registeren. Dat is in principe een simpel formulier invullen, dan wordt dat gepubliceerd en jawel, daarna krijg je dus een vaag formulier wat eruit ziet alsof je iets extras moet betalen... terwijl het dus in de kleine lettertjes zegt dat je een soort service contract betaalt, terwijl je allang het trademark hebt aangevraagd....
Als nieuwe zelfstandig ondernemer werd ik dus enige weken geleden gebeld. Door een mevrouw die mij vroeg of ik inderdaad mevrouw T. Dalma was, eigenaar van Tia Dalma Eenmanszaak.

En of ze even mijn adresgegeven mocht controleren.

Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest te vragen waarvoor dat nodig was, waarna ze me vertelde dat dat voor vermelding op mijnadres.nl of iets dergelijks was. Gelijk gemeld dat ik daar totaal geen behoefte aan had, en afgekapt.

Wat een praktijken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven