SPSS, iemand?
maandag 29 juli 2013 om 12:39
Hoi!
Ik zit in de laatste fase van het afronden van mijn scriptie en ben druk bezig om mijn resultaten uit mijn favoriete programma, SPSS, te laten rollen.. Echter levert dit een paar kleine onenigheden op tussen mij en de Koning van statistiek..
Iemand ervaring met non-parametische toetsen? Ik kom er totaal niet uit
Ik zit in de laatste fase van het afronden van mijn scriptie en ben druk bezig om mijn resultaten uit mijn favoriete programma, SPSS, te laten rollen.. Echter levert dit een paar kleine onenigheden op tussen mij en de Koning van statistiek..
Iemand ervaring met non-parametische toetsen? Ik kom er totaal niet uit
maandag 29 juli 2013 om 14:34
maandag 29 juli 2013 om 15:01
quote:LillyFeeee schreef op 29 juli 2013 @ 12:40:
Heb je het boek van andy field Tot je beschikking?Hij heeft ook een website.
Misschien helpt dat?
Ik heb namelijk een beetje en vergelijkbaar probleem
Btw, schrik niet.. de website ziet er een beetje... apart/niet-academisch uit, zo zijn de voorbeelden in zijn boek ook wel een beetje. Marr dat is nou eenmaal zijn stijl
Don't worry
Heb je het boek van andy field Tot je beschikking?Hij heeft ook een website.
Misschien helpt dat?
Ik heb namelijk een beetje en vergelijkbaar probleem
Btw, schrik niet.. de website ziet er een beetje... apart/niet-academisch uit, zo zijn de voorbeelden in zijn boek ook wel een beetje. Marr dat is nou eenmaal zijn stijl
Don't worry
maandag 29 juli 2013 om 15:58
Ik ben er al enigzins uit.. Ik heb toch een interval variabele als dependent variable.
Ik moet een t-toets uitvoeren om een vergelijking te maken met de control group en de experimentele groep. Heb twee experimentele en twee controle groepen. Dus een independent sample t-test, maar hoe weet ik of ik nu alsnog een non-parametric test moet doen of een normale toets?
Bedankt voor de website, ik ga kijken
Ik moet een t-toets uitvoeren om een vergelijking te maken met de control group en de experimentele groep. Heb twee experimentele en twee controle groepen. Dus een independent sample t-test, maar hoe weet ik of ik nu alsnog een non-parametric test moet doen of een normale toets?
Bedankt voor de website, ik ga kijken