Werk & Studie alle pijlers

Starter en twijfels

23-10-2016 09:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :-),

Ik lees al een tijdje mee en besloot vandaag toch eens iets zelf te posten. Ik hoop dat ik et inzichten van buitenaf iets verder kom!

Ik ben sinds een paar maanden afgestudeerd (hbo) en aan het werk. Tijdens mn afstuderen werkte ik ook een jaar fulltime. Na het afstuderen heb ik meerdere baanaanboden ontvangen (luxe!) en diegene gekozen met de beste voorwaarden en doorgroeimogelijkheden.

Als ik kijk naar mn vriendinnen en andere studenten heb ik een erg fijne baan met veel verantwoordelijkheid, vrijheid etc. Ik heb een manager die erg enthousiast over me is, en mn functie is beter dan ik als afstudeerde hoopte te verwachten..

Maar toch, Ik twijfel ontzettend. Mn functie is afwisselend en toch heb ik soms weinig motivatie. Alsof ik er vermoeid van word. Ik denk er zo vaak aan dat dit misschien helemaal de verkeerde richting voor mij is. Ik werk binnen de online marketing maar heb sterk de behoefte mensen te helpen, te coachen of te presenteren. Hiervoor heb ik tijdens mn opleiding gewerkt als vertegenwoordiger voor scholieren en gaf ik dagelijks voorlichtingen door het hele land. Dat vond ik heerlijk!

Kortom, ik weet het niet meer zo goed. Is dit tijdelijk? Moet ik doorzetten en gaan voor het vaste contract dat ze me willen aanbieden in januari? Of moet ik iets veranderen? Wat denken jullie als je dit leest?
Een contract kun je altijd aannemen. Daarna kun je ook weg. Ondertussen goed uitzoeken wat je wilt.
Mijn vriend wordt er af en toe gek van dat ik dit zeg maar doe waar je gelukkig van wordt.

Ik heb liever minder gunstige voorwaarden en een leuke baan dan andersom
Baanaanbiedingen

Als afgestudeerde

Ik zou het contract wel accepteren maar ondertussen verder kijken. Waarom accepteerde je destijds juist deze baan?
Kijk eens goed naar je huidige baan: je geeft aan dat je veel verantwoordelijkheid krijgt en een grote vrijheid hebt. Is er niet binnen je baan mogelijkheid om door te groeien naar een functie waarin je inderdaad meer andere mensen kunt helpen? Kun je bijvoorbeeld beginnen met het begeleiden van stagaires, en zou je door kunnen groeien naar een leidinggevende functie, of iets anders? 'Iets met mensen helpen, coachen of presenteren' is niet bepaald een richting waar tekorten bestaan, sterker nog, de werkeloosheid onder mensen die 'mensen helpen' is gigantisch, dus ik zou zeker geen vast contract afwijzen omdat je wat rusteloos bent.
Wat deed je als vertegenwoordiger voor scholieren? Gewoon interesse.

En ja, gewoon je vaste contract aannemen en van daaruit verder kijken naar wat je wil /hoe je je zou willen ontwikkelen. Je bent ook pas een paar maanden aan het werk, dat is nog maar kort. Misschien zijn er bij jouw huidige werkgever ook wel mogelijkheden om je te ontwikkelen in een richting die meer passend voelt. Geef het de kans en ga niet nu meteen alweer "op de vlucht".
Je vacant stellen voor de ondernemingsraad en dat naast je andere werkzaamheden doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Marana_ schreef op 23 oktober 2016 @ 09:24:

Baanaanbiedingen

Als afgestudeerde

Ik zou het contract wel accepteren maar ondertussen verder kijken. Waarom accepteerde je destijds juist deze baan?

Een Engelse opleiding en baan zijn inderdaad niet zo goed voor m'n Nederlands.

Ik accepteerde deze baan omdat het een afwisselende functie is, precies is waar ik voor heb gestudeerd en met goede voorwaarden en doorgroeimogelijkheden. De andere aanboden ( ) hadden of geen doorgroeimogelijkheden, een mindere voorwaarden of was juist verder van m'n studierichting af.

quote:Bloemetjesolifant schreef op 23 oktober 2016 @ 09:27:

Kijk eens goed naar je huidige baan: je geeft aan dat je veel verantwoordelijkheid krijgt en een grote vrijheid hebt. Is er niet binnen je baan mogelijkheid om door te groeien naar een functie waarin je inderdaad meer andere mensen kunt helpen? Kun je bijvoorbeeld beginnen met het begeleiden van stagaires, en zou je door kunnen groeien naar een leidinggevende functie, of iets anders? 'Iets met mensen helpen, coachen of presenteren' is niet bepaald een richting waar tekorten bestaan, sterker nog, de werkeloosheid onder mensen die 'mensen helpen' is gigantisch, dus ik zou zeker geen vast contract afwijzen omdat je wat rusteloos bent.

Goede inderdaad, daarom twijfel ik ook zo. En hoe vind ik überhaupt een baan binnen die richting zonder dat ik precies weet wat ik wil .

We werken niet met stagaires, en ons marketing team bestaat maar uit 3 mensen. Dus doorgroeien naar leidinggevende is lastig, zeker aangezien ik de starter van de 3 ben . Maar erg bedankt voor het meedenken!

quote:MissMillicent schreef op 23 oktober 2016 @ 09:29:

Wat deed je als vertegenwoordiger voor scholieren? Gewoon interesse.

En ja, gewoon je vaste contract aannemen en van daaruit verder kijken naar wat je wil /hoe je je zou willen ontwikkelen. Je bent ook pas een paar maanden aan het werk, dat is nog maar kort. Misschien zijn er bij jouw huidige werkgever ook wel mogelijkheden om je te ontwikkelen in een richting die meer passend voelt. Geef het de kans en ga niet nu meteen alweer "op de vlucht".

Ik gaf voorlichtingen (presentaties) aan scholieren (HAVO/VWO), ouders en leraren over het HBO/ mijn opeliding. Vaak was dit op de middelbare school zelf en tijdens beurzen of samenkom dagen van een groep middelbare scholen.

Bedankt voor je advies . Ik vind ook zeker dat ik het een tijd de kans moet geven, als ik nu 'zo makkelijk' opgeef doe ik het volgende keer waarschijnlijk ook als het eventjes niet bevalt. Het is helaas een klein bedrijf dus doorgroeien in een andere richting is lastig.
Je kunt de dingen die je minder in je baan vindt, ook zoeken in vrijwilligerswerk. Bijvoorbeeld een buddytraject, iets bij Humanitas of een patiëntenvereniging etc.
Maar waar bestaan die doorgroeimogelijkheden uit dan? Leidinggevende worden kan niet en doorgroeien in een andere richting eigenlijk ook niet als ik het zo lees. Niet dat je daarom weg moet, maar was gewoon iets dat ik opmerkte.
Ik werk in een totaal andere richting dan jij, maar haal ook niet genoeg voldoening uit mijn directe werk. Ik doe daarnaast ook andere dingen zoals het begeleiden van stagiaires en probeer zoveel mogelijk leuke extra taken op te pakken. Kijk eens of er bij jou ook die ruimte is.
Hoeveel uur werk je? Misschien kun je dit eerst aanhouden en daarnaast voor een paar uurtjes voor jezelf beginnen. Zo kan je je eigen droombaan zelf creëren.
Wil het kleine bedrijf groeien? Kan je een buitendienst functie scheppen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven