Werk & Studie alle pijlers

Startersdag KvK

26-10-2009 08:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om binnekort naar een startersdag van de KvK te gaan, omdat ik me volgend jaar wil gaan inschrijven. Wie is er wel eens bij een startersdag geweest en wat kan ik verwachten?
Ik ben er jaren geleden geweest. Vond de dag erg algemeen van aard en heb er niet iets te horen gekregen wat ik al niet wist via Handboek freelancen en Lancelots.
Heb ook al eens een individueel gesprek gehad bij de KvK. Zelfs dat vond ik algemeen en daar heb ik weinig nieuws te horen gekregen (zelfs een stukje verkeerde info!).
Startersdag heb je helemaal niets aan.

Individueel gesprek is informatiever.

Hier een topic starten met vragen over het starten van een eigen onderneming levert je meer op.
Marie Sophie,

Dat is ook inderdaad mijn ervaring met een individueel gesprek bij de KvK. Kan je echt aanraden om even op de links in mijn voorgaande bericht te klikken. Bij de eerste gaat om een prettig leesbaar en heel informatief boek waarin de hele praktijk van het freelancen wordt belicht. De tweede is een link naar een heel zinvolle site voor zelfstandigen.
Elynn, is dat boek ook handig als je een eigen webwinkel wilt opzetten?

Einstein, ik was niet zo onder de ondruk van het individuele gesprek. Ze gaf me wel wat algemene info, maar veel wist ik zelf al. Had echt wat meer in detail willen treden.
MS, excuus, ik ben er vanuit gegaan dat je wilt gaan freelancen. Projectie, want dat doe ik zelf. Heb helaas geen ervaring met het opzetten van webwinkels. Ik neem aan dat ook daarover goede boeken en sites te vinden zijn. Hoop dat je hier iemand vindt die je gericht verder kan helpen.
quote:mariesophie schreef op 26 oktober 2009 @ 08:59:

Einstein, ik was niet zo onder de ondruk van het individuele gesprek. Ze gaf me wel wat algemene info, maar veel wist ik zelf al. Had echt wat meer in detail willen treden.Kun je na gaan hoe informatief de startersdag is.
quote:absoluteEinstein schreef op 26 oktober 2009 @ 09:09:

[...]

Kun je na gaan hoe informatief de startersdag is.Ja, daar ben ik dus bang voor. Maar goed, het is gratis. Gesprek kostte iets van 30 euro.
quote:Elynn schreef op 26 oktober 2009 @ 09:05:

MS, excuus, ik ben er vanuit gegaan dat je wilt gaan freelancen. Projectie, want dat doe ik zelf. Heb helaas geen ervaring met het opzetten van webwinkels. Ik neem aan dat ook daarover goede boeken en sites te vinden zijn. Hoop dat je hier iemand vindt die je gericht verder kan helpen.Webwinkel opzetten is geen probleem, idd genoeg over te vinden. Maar ik doe net even wat anders. Misschien moet ik maar info bij 'concurrenten' proberen los te peuteren.
Ik heb niet zo'n hoge pet op van de KvK. De info die zij verstrekken vind je ook eenvoudig op interenet. Specifieke info geven ze niet. Kortom zonde van zo'n dag.
quote:mariesophie schreef op 26 oktober 2009 @ 09:13:

[...]

Ja, daar ben ik dus bang voor. Maar goed, het is gratis. Gesprek kostte iets van 30 euro.

Het is niet gratis, het kost je tijd.

Tijd die je beter had kunnen besteden, aan iets leuks of een flinke concurrentieanalyse.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
AE, je hebt misschien gelijk dat ik mijn tijd beter kan gebruiken. Aan de andere kant, wie weet wat voor ideeen ik nog opdoe. Maar ja, ik voel me ook weer geen starter, want ik doe dit werk al. Het is alleen nu zo 'groot' geworden dat ik me moet gaan inschrijven en dat het officieel wordt.

In ieder geval bedankt allemaal. Ik ga er nog even over denken. Ik heb me in ieder geval opgegeven, en kan dan altijd nog zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven