Werk & Studie alle pijlers

Stoppen met stage?

27-02-2018 15:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al doet vermoeden, twijfel ik of ik moet stoppen met mijn studie. Ik studeer maatschappelijk werk en doe mijn jaarstage in een psychiatrisch ziekenhuis. Ik ben begonnen in september en moet tot midden juli, ofwel nog 4,5 maand. Er zijn meerdere redenen dat ik wil stoppen.
Voornamelijk mijn psychische gezondheid. Ik ben chronisch depressief sinds mijn 12e (19 nu) en heb soms last van een dubbele depressie, waarbij ik dus extra in de put kom. Momenteel zit ik in zo'n dubbele. Ik slaap 's nachts bijna niet en elke dag om 7 uur opstaan sloopt me momenteel. Mijn energie ligt laag, waardoor ik thuis niet toekom aan hobbies of huiswerk. Op stage zelf laat ik ook veel dingen liggen, omdat ik de energie er niet meer voor heb.
Verder vraagt de stage, zeker in deze tweede helft, heel erg om een assertieve houding. Ik heb het inzicht momenteel niet om in te zien wat er van me verwacht wordt. Ik kan geen opties vinden. Ze willen graag dat ik zelf dingen aankaart voor m'n leerproces enzo, maar ik weet het gewoon niet. Nu krijg ik hier steeds kritiek op en daar voel ik me extra hopeloos door. Ik haal gewoon niet genoeg uit mijn leerproces.
Ook heb ik me ingeschreven voor andere studies voor volgend jaar, ik wil dit eerst niet afmaken. Dus voor eventuele studievertraging ofzo maakt het ook niet veel uit, alleen als ik dit na een andere studie nog een keer wil oppakken. De studie past gewoon niet goed bij mij. Op de stage merk ik dat ook, ik vind het een leuke doelgroep en sommige collega's zijn heel aardig, maar de werkzaamheden sluiten niet bij mij aan. Ook heb ik niet zo'n goede band met mijn begeleider.