Werk & Studie alle pijlers

Stress voor School!

09-01-2010 16:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tentamens komen eraan...
Hoe deel je nu nog je tijd handig in in een tentamenperiode zodat je ook nog leuke dingen kan doen!

Wie heeft hier ook last van? Of goede tips?
Meestal heb je dan alleen tentamens en verder niks. Lijkt me dat je juist tijd over hebt dan (tenzij je natuurlijk een half jaar niks hebt gedaan maar dat is dan je eigen schuld).

Ik heb altijd 4 weken college en op vrijdag tentamen. Tot en met de woensdag ervoor krijgen we meestal nog gewoon nieuwe stof, da's pas stress
ik heb EINDEXAMENS komende 2 weken schijt in mn broek!
heb er ook last van maar geen goede tip.

Ik zorg dat ik leuke dingen doe voor en na mijn tentamens, in de tentamenperiode, blijf ik lekker thuis om te studeren, zodat ik zeker weet dat ik het haal en kan ik daarna weer lekker doen waar ik zin in heb..

ben niet goed in plannen en als ik toch naar dat terasje/feestje ga dan ben ik altijd later dan gepland thuis, en verlies ik veel tijd voor mijn tentamens.

anders gewoon een hele strikte planning maken... 0900 opstaan, eten douchen, 10.00 samenvatten, 12.30 lunch, 13.30 studeren, 16.00 kopje thee en gezellig eten bij vriendin, 21.00 studeren, 0.00 slapen
quote:kiss86 schreef op 09 januari 2010 @ 16:52:

ik heb EINDEXAMENS komende 2 weken schijt in mn broek!Voor welke opleiding?? Heb je je goed voor kunnen bereiden?
@ anja panja, Strakke planning! Kan je je daar aan houden?
mbo niv 4 juridisch managmentass. Jah het is een simulatie en we weten niet wat ons te wachten staat, dus we kunnen er niet echt voor leren. Kheb hiervoor toerisme gedaan is helemaal fout gelopen..en zit sindsdien met erge faalangst. kheb nu zelfs nachtmerries over mn eindexamens....dan word ik helemaal in paniek wakker....en krijg ik een heel raar gevoel van binnen.
en het gekke is...ik weet dat ik het kan....en toch heb ik dit gevoel, en tijdens belangrijke toetsen etc klap ik helemaal dicht!
Zooo herkenbaar!

Ik ben een keer gestopt met de HBO verpleegkunde opleiding,

omdat ik slapeloze nachten had voor de tentamens. En dat terwijl ik wel voldoendes haalde... En maar denken dat het te moeilijk is.

Nu heb ik de mbo verpleegkunde afgerond en ben ik weer begonnen met een hbo opleiding. Toch nog steeds last van faalangst in deze periode. Wel een stuk minder moet ik zeggen.

Heb je ook een faalangsttraining gehad?
nee geen training gehad, niemand weet er echt vanaf alleen mijn vriend...ben niet iemand die er over praat....op school is niet echt goede begleiding en heb ik al snel het idee dat ze denken dat je je aanstelt.

Helpt t veel?
zeer strakke planning ja, ik kan me er niet aan houden, daarom plan ik ook helemaal NIKS, als ik de hele dag thuis ben en de hele dag vrij ben om te studeren, maakt het niet als ik niet op een bepaald tijdstip begin omdatk smiddags of savonds nog weg moet... heerlijk, works for me!
@ kiss86,

Het is zeker nuttig zo'n training. Je kan hem vast ergens bij je in de buurt volgen. Het is zeker geen aanstellerij, he kan je helpen je zelfvertrouwwen wat te vergroten. Informeer er is vrijblijvend naar zou ik zeggen.
ik ben een ramp met optijd studeren en ben mn studie dus ook aan het verkloten... :(
@nazife,

Heef tdat ook te maken met niet kunnen plannen?

Of vind je de opleiding niet leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven