Studentenleven vanaf je 21e
zaterdag 26 mei 2018 om 16:18
dinsdag 29 mei 2018 om 14:13
Dat niet. Maar mijn Punt is meer dat ik niet alleen maar tussen de broekies wil zitten. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.Suikerwafel schreef: ↑29-05-2018 10:28Tja dan niet hè.
Je kunt prima studeren zonder bevriend te raken met anderen, maar of dat nou zo leuk is ...
Maar het kan prima. Als jij er nu een probleem van gaat maken, doen anderen dat ook.
dinsdag 29 mei 2018 om 16:44
Mensen van 18 zíjn in mijn ogen jouw leeftijdsgenoten.
18-25 is best een algemeen geaccepteerde leeftijdscategorie, ook wel bekend als ‘jongvolwassenen’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 29 mei 2018 om 16:57
dinsdag 29 mei 2018 om 22:57
Dat kan prima hoor! Alleen zou ik geen hele diepe vriendschappen verwachten. Het kan natuurlijk wel, maar het verschil in belevingswereld is inderdaad groot. Toen ik bezig was met mijn master (was toen al wel ouder dan jij) ging ik ook wel eens wat drinken met een groepje Bachelorstudenten. Dat was altijd wel gezellig en op die manier heb ik een prima tijd gehad, al voelde ik die kloof wel en had ik niet vaker dan 1x per week willen afspreken. Er liepen ook gewoon mensen tussen die tegen de 30 liepen, bedenk ik me nu 
En ja, 21 jaar is ook gewoon nog heel jong. Maar ik begrijp ook dat je een verschil ervaart met 18-jarigen, want de verschillen zijn juist in die leeftijdsgroep zo groot!
En ja, 21 jaar is ook gewoon nog heel jong. Maar ik begrijp ook dat je een verschil ervaart met 18-jarigen, want de verschillen zijn juist in die leeftijdsgroep zo groot!
woensdag 30 mei 2018 om 01:10
Tsja, wat is dan het probleem? Als je toch heel volwassen bent, dan kun je toch na je college terug naar je gezin of vriendengroep die je al hebt?
Maar zoals eerder al gezegd: er zijn genoeg mensen die ouder zijn als ze beginnen, net als jij. En je leert er in no time ook ouderejaars kennen.
woensdag 30 mei 2018 om 07:27
Studeren doe je trouwens nog altijd voor jezelf. Dus zelfs als je níemand zou vinden waar je goed contact mee kunt hebben in of buiten je studie om, is het nog het overwegen waard.
Gezien ik niet verwacht dat je moederziel alleen je studie zal moeten doorkomen, heb je eigenlijk niets te verliezen. Niet met 18, 21 of 28. Er komen vanzelf mensen op je pad waar je iets gemeenschappelijks mee deelt. En dan doet leeftijd er steeds minder toe, dat is althans mijn ervaring de afgelopen jaren.
Gezien ik niet verwacht dat je moederziel alleen je studie zal moeten doorkomen, heb je eigenlijk niets te verliezen. Niet met 18, 21 of 28. Er komen vanzelf mensen op je pad waar je iets gemeenschappelijks mee deelt. En dan doet leeftijd er steeds minder toe, dat is althans mijn ervaring de afgelopen jaren.