Werk & Studie alle pijlers

Studentenleven vanaf je 21e

26-05-2018 16:18 33 berichten
Hoihoi!

Ik ben bijna afgestudeerd aan het mbo en ik wil hierna naar het hbo. Ik ben wel 21 en ik vraag me af of dit nog een beetje te doen is qua leeftijd? Ik wil waarschijnlijk op kamers en wil dus een nieuw leven opbouwen. Nieuwe mensen leren kennen etc.

Het gaat om de studentenstad Utrecht!
Suikerwafel schreef:
29-05-2018 10:28
Tja dan niet hè.
Je kunt prima studeren zonder bevriend te raken met anderen, maar of dat nou zo leuk is ...
Maar het kan prima. Als jij er nu een probleem van gaat maken, doen anderen dat ook.
Dat niet. Maar mijn Punt is meer dat ik niet alleen maar tussen de broekies wil zitten. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ohwhywhy schreef:
29-05-2018 10:04
Ik ken mezelf toch net wel beter dan jij mij kent. Ik ben gewoon best volwassen voor mij leeftijd. Ik ga dus liever met leeftijdsgenoten om.
Mensen van 18 zíjn in mijn ogen jouw leeftijdsgenoten.

18-25 is best een algemeen geaccepteerde leeftijdscategorie, ook wel bekend als ‘jongvolwassenen’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
En in de groep van jongvolwassenen vindt iedereen zichzelf volwassen voor zijn/haar leeftijd ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ohwhywhy schreef:
29-05-2018 14:13
Dat niet. Maar mijn Punt is meer dat ik niet alleen maar tussen de broekies wil zitten. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.

:hihi:

Als je 20 jaar verder bent en naar jezelf als 21 jarige terugkijkt, zul je je realiseren dat je nu zelf ook nog aardig "broekie" bent
Dat kan prima hoor! Alleen zou ik geen hele diepe vriendschappen verwachten. Het kan natuurlijk wel, maar het verschil in belevingswereld is inderdaad groot. Toen ik bezig was met mijn master (was toen al wel ouder dan jij) ging ik ook wel eens wat drinken met een groepje Bachelorstudenten. Dat was altijd wel gezellig en op die manier heb ik een prima tijd gehad, al voelde ik die kloof wel en had ik niet vaker dan 1x per week willen afspreken. Er liepen ook gewoon mensen tussen die tegen de 30 liepen, bedenk ik me nu :P

En ja, 21 jaar is ook gewoon nog heel jong. Maar ik begrijp ook dat je een verschil ervaart met 18-jarigen, want de verschillen zijn juist in die leeftijdsgroep zo groot!
Ohwhywhy schreef:
Ik ken mezelf toch net wel beter dan jij mij kent. Ik ben gewoon best volwassen voor mij leeftijd. Ik ga dus liever met leeftijdsgenoten om.
Tsja, wat is dan het probleem? Als je toch heel volwassen bent, dan kun je toch na je college terug naar je gezin of vriendengroep die je al hebt?

Maar zoals eerder al gezegd: er zijn genoeg mensen die ouder zijn als ze beginnen, net als jij. En je leert er in no time ook ouderejaars kennen.
Studeren doe je trouwens nog altijd voor jezelf. Dus zelfs als je níemand zou vinden waar je goed contact mee kunt hebben in of buiten je studie om, is het nog het overwegen waard.

Gezien ik niet verwacht dat je moederziel alleen je studie zal moeten doorkomen, heb je eigenlijk niets te verliezen. Niet met 18, 21 of 28. Er komen vanzelf mensen op je pad waar je iets gemeenschappelijks mee deelt. En dan doet leeftijd er steeds minder toe, dat is althans mijn ervaring de afgelopen jaren.
Ohwhywhy schreef:
Ik ben gewoon best volwassen voor mij leeftijd.

Ik moet de eerste 18- tot 24-jarige nog tegenkomen die dit niet vindt van zichzelf. Je bent dus vooral best gewoon voor je leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven