Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Antwerpen

02-12-2014 19:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag na het behalen van mijn diploma (mbo) willen studeren in Antwerpen richting kunst&mode etc. Ik vroeg me af iemand van jullie hier op Viva ervaring heeft met het volgen van een studie in Antwerpen en is het mogelijk om binnen te stromen met een mbo niv 3? Ik heb al op een aantal websites gekeken en daar staat toch echter in dat min. mbo niv 4 nodig is om binnen te stromen, maar mensen uit mijn omgeving zeggen weer van niet en dat je ook kunt binnen stromen met een niv 3.
Zijn er bepaalde instituten waaraan je zou willen studeren?

Dan zou je toch contact met hun kunnen opnemen via hun website of telefoonnummer?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:Ik heb al op een aantal websites gekeken en daar staat toch echter in dat min. mbo niv 4 nodig is om binnen te stromen, maar mensen uit mijn omgeving zeggen weer van niet en dat je ook kunt binnen stromen met een niv 3.Dan vraag je aan die mensen in je omgeving hoe ze aan die wijsheid komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zoek gegevens op van de opleiding die je wilt doen en bel ze om je vraag te stellen.
Zoek je zoiets? https://www.ap.be/koninklijke-academie
Voor zoverre ik weet kan dat inderdaad alleen met een niv4. Heb je de mogelijkheid om dit te halen?

Geen ervaring met die studierichting, maar ik studeer wel in Antwerpen en het is fantastisch
In nederland kun je een toelatingsexamen doen voor het hbo...

Ik weet alleen niet hoe dat dus in belgie zit.
Anders eerst nog een jaar mbo 4 en dan hbo ?
Je hebt niet zo veel aan mijn ervaring, maar ik heb een HBO studie gedaan jaren geleden in Antwerpen.

Buiten dat de studie best leuk was , ben ik toen ook verliefd geworden op de stad.

Enige discipline is dus vereist; want véél leuke eettentjes, terrasjes, kroegjes en feesten
Hier meldt zich nog iemand die in Antwerpen studeert!

Helaas ook geen ervaring met die opleiding of dat niveau. Ik zou contact opnemen met de school zelf, zij zulke zeker het juiste antwoord kunnen geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven