Werk & Studie alle pijlers

Studerende mama's

21-02-2018 17:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo !!

Ik hoop dat er op het forum meer mama's zijn die ook studeren / willen gaan studeren. Hoe combineren jullie het moederschap met een studie en daarnaast misschien zelfs nog een baan? Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren en als we er even doorheen zitten elkaar hier kunnen steunen :) En tips en tricks zijn ook welkom!

Ik ben zelf moeder van een zoontje van 7 maanden. Vorig jaar hoogzwanger mijn bachelor gehaald en nu druk bezig met de toelating voor mijn master. Hopelijk deze zomer weer starten met een opleiding!!
Yggdrasil- schreef:
25-02-2018 10:28
Heel veel respect voor iedereen hier. Ik vind het echt wel een uitdaging soms. Mijn man werkt veel. Nu vakantie dus alle kids thuis en ik ben fulltime aan het werk en aan de studie. En ondertussen komen de: jamaar ik heb vakantie en alle kinderen gaan leuke dingen doen en waarom wij niet, en ik wil logeren, mag Pietje hier spelen, waarom gaan we niet op vakantie, en mag ik morgen schaatsen en kunnen we nieuwe schoenen kopen morgen......
Dan kan ik alleen maar in herhaling vallen: nee wij moeten werken, nee ik moet studeren. Maar ondertussen draait gezin en huishouden wel gewoon door. Ik vind het nogal wat allemaal. Dus echt dikke chapeau voor alle studerende moeders hier!!
Echt niet dat ik alle 12 uren dat mijn kind wakker was aan de studie zat.

Ik kon prima een uurtje gaan schaatsen en daarna weer verder blokken. En de dag erna even een uurtje de stad in voor schoenen en een warme kop chocolademelk en daarna weer doorwerken. Zo hou je het ook vol.

Niet alles hoefde te wijken voor mijn studie, dat had ik ook niet eerlijk gevonden naar mijn kinderen en man.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
25-02-2018 10:28
Heel veel respect voor iedereen hier. Ik vind het echt wel een uitdaging soms. Mijn man werkt veel. Nu vakantie dus alle kids thuis en ik ben fulltime aan het werk en aan de studie. En ondertussen komen de: jamaar ik heb vakantie en alle kinderen gaan leuke dingen doen en waarom wij niet, en ik wil logeren, mag Pietje hier spelen, waarom gaan we niet op vakantie, en mag ik morgen schaatsen en kunnen we nieuwe schoenen kopen morgen......
Dan kan ik alleen maar in herhaling vallen: nee wij moeten werken, nee ik moet studeren. Maar ondertussen draait gezin en huishouden wel gewoon door. Ik vind het nogal wat allemaal. Dus echt dikke chapeau voor alle studerende moeders hier!!
Geen tijd om een avondje of dag niet te studeren en als je vrij bent van je werk uiteraard? Op die manier hebben de kinders en jij iets om naar uit te kijken! Want dat is ook belangrijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven