Werk & Studie alle pijlers

studie en bijbaan

27-05-2011 16:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer (voltijd) hartstikke leuk allemaal. Heb ook nog een bijbaantje in een winkel. In principe ook leuk, leuke collega's.

Ik ben alleen niet echt meer gemotiveerd. Ik werk op vrijdag en zaterdag. Op maandag denk ik al bleeh vrijdag weer werken.

Ik baal ervan dat ik maar een half weekend heb, en als het koopzondag is, geen weekend.

Ik kan zo geen ander baantje bedenken wat ik leuker vind om te doen, de werzaamheden zijn leuk maar ik heb nooit eens tijd voor mezelf heb ik het idee. Ik kan nooit iets gaan doen in het weekend want ik moet werken.

Daar door de weeks gaan werken is geen optie, die uren zitten al vol.

Wat kan ik doen om dat vervelende gevoel weg te halen?

Niet werken is eigenlijk ook niet echt een optie, iedereen moet nou eenmaal werken voor de centen.
'S avonds doordeweeks werken?
Doordeweeks tijd voor jezelf maken? Dat is toch het mooie van student zijn, je kunt je eigen tijd in delen dus als jij bedenkt dat dinsdagochtend je relax ochtend is is dinsdagochtend voortaan altijd je relax ochtend.

Dat mis ik in elk geval het meeste uit mijn studenten tijd.

En ga eens kijken naar een bijbaan op je uni/hogeschool. Leuker, beter voor je c.v. en waarschijnlijk ook beter voor je portomonnee.
Kijk of je universiteit bijbaantjes heeft, zoals in de bieb of universiteitsmuseum werken. Verdient meestal hartstikke goed en je kan ook nog ondertussen studeren, waardoor je je 'verloren' studie uren compenseert en je je weekend wat meer vrij hebt.
Of juist 's avonds door de week wat meer tijd voor jezelf nemen. En misschien 1x in de maand een zaterdag vrij vragen, zodat je een heel weekend vrij bent?
He, dat zijn goede tips. Nog niet eens zelf aan gedacht!