Werk & Studie alle pijlers

studie en bijbaan

27-05-2011 16:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer (voltijd) hartstikke leuk allemaal. Heb ook nog een bijbaantje in een winkel. In principe ook leuk, leuke collega's.

Ik ben alleen niet echt meer gemotiveerd. Ik werk op vrijdag en zaterdag. Op maandag denk ik al bleeh vrijdag weer werken.

Ik baal ervan dat ik maar een half weekend heb, en als het koopzondag is, geen weekend.

Ik kan zo geen ander baantje bedenken wat ik leuker vind om te doen, de werzaamheden zijn leuk maar ik heb nooit eens tijd voor mezelf heb ik het idee. Ik kan nooit iets gaan doen in het weekend want ik moet werken.

Daar door de weeks gaan werken is geen optie, die uren zitten al vol.

Wat kan ik doen om dat vervelende gevoel weg te halen?

Niet werken is eigenlijk ook niet echt een optie, iedereen moet nou eenmaal werken voor de centen.
'S avonds doordeweeks werken?
Doordeweeks tijd voor jezelf maken? Dat is toch het mooie van student zijn, je kunt je eigen tijd in delen dus als jij bedenkt dat dinsdagochtend je relax ochtend is is dinsdagochtend voortaan altijd je relax ochtend.

Dat mis ik in elk geval het meeste uit mijn studenten tijd.

En ga eens kijken naar een bijbaan op je uni/hogeschool. Leuker, beter voor je c.v. en waarschijnlijk ook beter voor je portomonnee.
Kijk of je universiteit bijbaantjes heeft, zoals in de bieb of universiteitsmuseum werken. Verdient meestal hartstikke goed en je kan ook nog ondertussen studeren, waardoor je je 'verloren' studie uren compenseert en je je weekend wat meer vrij hebt.
Of juist 's avonds door de week wat meer tijd voor jezelf nemen. En misschien 1x in de maand een zaterdag vrij vragen, zodat je een heel weekend vrij bent?
He, dat zijn goede tips. Nog niet eens zelf aan gedacht!

Kaaaaaaaatje: toevallig is di ochtend ook mijn relax ochtend, maar zo sneu dat ik dat met niemand kan delen. Helaas werkt iedereen in mijn omgeving al of zijn de bijbanen ook door de weeks en ben ik de enige die in het weekend niks kan. Ik mis alles en dat vind ik zo jammer. Het hele 'weekend' gevoel is er niet want ik moet werken...
Wat voor studie doe je? Is er niet iets te vinden wat daar op lijkt?

Ik studeer bijvoorbeeld zelf fysiotherapie en geef daarnaast turntrainingen op 2 doordeweekse avonden en als inval in het weekend. Via die vereniging kan ik curussen volgen als ik dat wil en ben ik veel met houding, beweging, statiek en methodiek bezig. Ook maak ik daar trainingsprogrammatjes etc.
quote:anjapanja schreef op 27 mei 2011 @ 16:31:

He, dat zijn goede tips. Nog niet eens zelf aan gedacht!

Kaaaaaaaatje: toevallig is di ochtend ook mijn relax ochtend, maar zo sneu dat ik dat met niemand kan delen. Helaas werkt iedereen in mijn omgeving al of zijn de bijbanen ook door de weeks en ben ik de enige die in het weekend niks kan. Ik mis alles en dat vind ik zo jammer. Het hele 'weekend' gevoel is er niet want ik moet werken...

Ik kan me niet voorstellen dat je echt dingen mist. Ik (en mijn vrindinnen met mij) ben op zaterdagochtend bezig met (uitslapen, want kapot van de hele week werken), het huis op orde brengen (want de hele week niet aan toegekomen ivm werken), de boodschappen doen. Zaterdagmiddag wil ik dan wel even lekker op de bank zitten en dan ga ik zaterdagavond weer wat doen....

en dan kun jij mooi mee, want dan ben je klaar met werken.
Hoe "vol" is voltijd? Bij de meeste opleidingen heb je doordeweeks nog best wel tijd om een paar middagen/avonden bij te werken. Er zijn genoeg baantjes waarbij je op zulke tijden kan werken (horeca, callcenters) Dan hou je je hele weekend vrij. In periodes dat het druk is met je studie kan je dan studeren, in rustiger periodes kan je lekker het hele weekend doen waar je zin in hebt.

Maar aan de andere kant, je hebt nu een leuke bijbaan en dat is ook wat waard. De tip om doordeweeks meer tijd voor jezelf en leuke dingen in te plannen vind ik persoonlijk dan ook een betere.
Als ik jou was zou ik proberen een baantje doordeweeks te zoeken, zoals bijvoorbeeld in een callcenter: dat is goed betaald en doordeweeks.

Ik weet niet welke studie je doet, maar ik studeer zelf rechten en werk aan de universiteit, waardoor ik ook altijd in het weekend vrij ben. Vaak is er op elke faculteit wel werk, je moet er alleen tussen zien te komen. Ik weet dat veel rechtenstudenten ook als werkstudent of juridisch secretaresse aan de slag gaan op een advocatenkantoor. Dit moet je dan natuurlijk even op je eigen studie toepassen: wat zou je naast jouw studie kunnen als bijbaan, die ook bij je studie past?
Ach joh er zijn studenten die fulltime stage lopen en op zaterdag werken. Ja dat is druk maar ach..
Callcenter?
Och ik loop 5 dagen stage en de zaterdag werk ik. Daarnaast scriptie etc en vrijwilligerswerk. Dus eerlijk gezegd vind ik dat je je een beetje aanstelt. Je zit doordeweeks niet van 8 tot 11 aan de studie neem ik aan, dus dan heb je toch ook genoeg vrije tijd?
Is ruggengraat een optie?
Ach dat gedoe altijd dat je dan niet gemotiveerd bent, geen ruggengraat hebt enz. Soms voel je je gewoon even wat overwerkt. Kan gebeuren.

Ik denk To, dat je dat het gewoon druk hebt, en idd wat momentjes voor jezelf in moet plannen. Ik heb een tijd met een vriendin 1 avond per week beauty avond gedaan, en ik ben helemaal niet zo heel erg van de cremetjes e.d. maar het was wel gewoon 2 uurtjes waarin ik even onzinnige dingen 'mocht' doen. Hielp mij heel erg.

En als je je baan echt niet leuk vindt, dan kun je kijken naar iets anders terwijl je nog doorbuffelt in de winkel. Maar veel bijbaantjes zijn idd niet per se heel erg leuk of fantastisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven