Werk & Studie alle pijlers

Studiemotivatietopic 2023-2024

29-08-2023 18:12 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin met een nieuwe studie via afstandsleren. Ik ga twee dagen per week vanuit huis studeren. Ik zou het leuk vinden om wat te kunnen kletsen met mensen die ook nog met een studie bezig zijn/gaan, zodat we elkaar kunnen motiveren! Wie schrijft er mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
__Aphia__ schreef:
10-09-2023 12:58
Voor die MBO-onderwijsassistente moet ik ook een examen Nederlands, Engels en rekenen afleggen. Ik krijg geen vrijstelling omdat mijn VWO diploma niet recent genoeg is.

Ik heb net op een site gekeken voor wat oefeningen Engels maar ik schrok een beetje.
Echt hele simpele dingen zoals een gebruiksaanwijzing dus dat gaat zoooo saai worden :(
Ah ja dat klopt. Ik zou het positief bekijken hoor! Die examens haal je dan zo en dan heb je tijd om je te focussen op de onderdelen in de opleiding die pittiger zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn assessment ging goed, met vlag en wimpel gehaald :hello: Volgende week overleg met SLB'er die met mij een studieplan gaat maken. Dan weet ik iets concreter hoe mijn jaar eruit gaat zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Top, goed gedaan!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met jullie studies/opleidingen?

Ik baal een beetje en ben bang dat ik verkeerds gekozen heb. Want het is zo makkelijk allemaal dat het zó saai is :(


Dus kan niet wachten tot het volgende vak, daar is over 2 weken:)

Heb nu iets ingeleverd en ga er maar vanuit dat dat voldoende is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jammer Aphia, hopelijk wordt het snel iets uitdagender.

Hier gaat het op zich goed. Mijn baby is inmiddels geboren, we zijn alweer 6 weken verder en ik ben weer redelijk begonnen. Ik loop wel wat achter maar dat is logisch. Eerste opdracht net ingeleverd, wel iets na de deadline maar dat was overlegd met de docent. Mijn brein moet alleen echt weer even opstarten, alle hormonen en slaapgebrek maken me een stuk slomer dan normaal. Maar dat komt vast weer goed! Ik vind het wel leuk om weer een beetje aan de slag te zijn, al is het wel echt lastig om nu voldoende tijd te vinden. Stapje voor stapje…
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooh Aphia, het is maar anderhalf jaar toch?? En nu alweer bijna 2023 ten einde dus praktisch gezien nu nog een jaar studeren? Misschien kun je het zelfs sneller doen als het je zo makkelijk afgaat?

Ik zou wel doorzetten hoor! Je bent jezelf echt later dankbaar dat je dat diploma hebt behaald. Dan kun je daarna makkelijker kiezen voor een opleiding of baan met meer cognitieve uitdaging!

Hopelijk doet het je ook goed dat het je blijkbaar makkelijk afgaat en je zorgen dus voor niets zijn geweest! Je mag trots zijn op jezelf hoor dat je deze stap hebt gezet. Soms mogen dingen ook makkelijk gaan he!
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik ik heb nog een paar keer aan je gedacht, was zo benieuwd hoe het zou gaan met de baby! Van harte gefeliciteerd en wat knap dat je nu alweer aan het studeren bent joh. Diep respect hoor voor hoe je het allemaal doet en dat je zo'n positieve mindset hebt.

Ik heb twee weken terug een onderzoeksverslag ingeleverd. Nog geen beoordeling terug en moet echt op m'n handen zitten om niet steeds m'n mailbox te gaan checken. Ik heb best wel last van faalangst, altijd al gehad. Mijn hoofd maakt overuren of ik het wel goed heb gemaakt en hoe ik het moet organiseren als blijkt dat het een herkansing wordt. Heel vermoeiend pff.

Ik moet dit weekend een verslag afmaken, maar kom niet echt in de focus omdat ik in m'n hoofd continu bezig ben met dat andere verslag dat ik al heb ingeleverd... Misschien ben ik ook gewoon moe nu door al dat harde werken waardoor ik de focus niet kan vinden, ik weet het niet.

Ik ga vanavond maar even bij een vriendin eten en een flinke wandeling maken om m'n gedachten te verzetten. Hopelijk morgen beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasminmax schreef:
11-11-2023 16:25
Minik ik heb nog een paar keer aan je gedacht, was zo benieuwd hoe het zou gaan met de baby! Van harte gefeliciteerd en wat knap dat je nu alweer aan het studeren bent joh. Diep respect hoor voor hoe je het allemaal doet en dat je zo'n positieve mindset hebt.

Ik heb twee weken terug een onderzoeksverslag ingeleverd. Nog geen beoordeling terug en moet echt op m'n handen zitten om niet steeds m'n mailbox te gaan checken. Ik heb best wel last van faalangst, altijd al gehad. Mijn hoofd maakt overuren of ik het wel goed heb gemaakt en hoe ik het moet organiseren als blijkt dat het een herkansing wordt. Heel vermoeiend pff.

Ik moet dit weekend een verslag afmaken, maar kom niet echt in de focus omdat ik in m'n hoofd continu bezig ben met dat andere verslag dat ik al heb ingeleverd... Misschien ben ik ook gewoon moe nu door al dat harde werken waardoor ik de focus niet kan vinden, ik weet het niet.

Ik ga vanavond maar even bij een vriendin eten en een flinke wandeling maken om m'n gedachten te verzetten. Hopelijk morgen beter.
Ik hoop het voor je! Dat je in een flow komt en het verslag af is voor je het weet
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
10-11-2023 22:35
Oh jammer Aphia, hopelijk wordt het snel iets uitdagender.

Hier gaat het op zich goed. Mijn baby is inmiddels geboren, we zijn alweer 6 weken verder en ik ben weer redelijk begonnen. Ik loop wel wat achter maar dat is logisch. Eerste opdracht net ingeleverd, wel iets na de deadline maar dat was overlegd met de docent. Mijn brein moet alleen echt weer even opstarten, alle hormonen en slaapgebrek maken me een stuk slomer dan normaal. Maar dat komt vast weer goed! Ik vind het wel leuk om weer een beetje aan de slag te zijn, al is het wel echt lastig om nu voldoende tijd te vinden. Stapje voor stapje…
O wow!
Met 6 weken vond ik een wandelingetje maken buiten al een hele mijlpaal. Knap!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow Minik, gefeliciteerd! En wat een prestatie om nu alweer met je studie bezig te zijn. Vind ik heel knap, het duurde bij mij al twee maanden voordat ik een tijdschrift een beetje normaal kon uitlezen...
Ik heb net mijn tweede tentamen van een statistiekvak gehaald, nu nog een opdracht inleveren. Ik loop een beetje tegen mezelf aan. Ben toch wel vaak moe met werk en kinderen en dan ook nog proberen een studie te doen. Het leren gaat me makkelijker af dan de tijd vinden om opdrachten te maken.
In mijn hoofd voel ik telkens de druk en onrust ervan, dat vind ik wel heel pittig soms. Hoe gaan jullie om met die druk?

14 december een volgend tentamen gepland. Ik hoop vóór die tijd de opdracht in te leveren en dat ik na de 14e even 9 maanden rust heb.

In principe start dan mijn master, ik weet gewoon nog even niet of ik dat wel ga trekken. Maar goed,eerst nog de komende 1,5 maand doorbijten.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
__Aphia__ schreef:
10-11-2023 21:41
Hoe gaat het met jullie studies/opleidingen?

Ik baal een beetje en ben bang dat ik verkeerds gekozen heb. Want het is zo makkelijk allemaal dat het zó saai is :(


Dus kan niet wachten tot het volgende vak, daar is over 2 weken:)

Heb nu iets ingeleverd en ga er maar vanuit dat dat voldoende is.
Jeetje dat is lastig!
Je schreef al eerder dat je HBO-V deed maar vastliep op faalangst. Dan is wat ie nu doet wel een stapje terug en kan ik me voorstellen dat de verveling snel toeslaat.
Hoelang moet je nog tot je diploma en heb je de ambitie als dit allemaal klaar is om wellicht nog de pabo te doen?
This is not kosher!
Ik wil ook graag mee schrijven
Ik doe twee thuis studies
Ortocumuleer voedings coach
En praktische psychologie.
Mijn studies .
De voeding is wel interessant maar het is niet echt wat ik ervan verwacht had..

Praktisch psychologie is wel heel erg interessant en leuk gaat ook in op verschillende psychologisch ziektes
En hoe ons brein werkt .
De voeding moet ik nog 3 opdrachten voor doen .
Psychologie is nog wat meer
Ik wil erna verder .
Maar twijfel nog of ik erna verder met eetstoornissen ga
Of dat ik verder ga met uitgebreide gebarentaal, heb daarin al de basis
Maar wil mijn man (doof) en mijn dove collega wat beter kunnen helpen .
Maar gebarentaal uitgebreid is op hbo niveau denk ik dus even kijken wat mogelijk is .
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook volop bezig met opleiding hbo-sjd.
In principe heb ik nog 5 vakken te gaan en dan kan ik na mijn stage aan mijn scriptie beginnen. De eerste twee jaar zat ik in de schoolbanken en toen werkte is 5 a 6 vakken per blokperiode af ( 7 weken) Ondertussen ben ik 3e jaars en het is thuisstudie en ik merk dat ik die wekelijkse stok achter de deur mis. Sinds februari heb ik pas 6 vakken afgerond. Maar hopelijk heb ik over 1,5 jaar mijn bachelor diploma op zak. Dus wish me luck aub.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ais je mbo hebt gedaan kun je dan daarna hbo gaan doen (thuis studie )
Of moet je dan extra dingen leren of kunnen ?
Ik wil graag als ik de praktisch psychologie af heb verder gaan op hbo
Ik weet dat niet omdat ik nooit normaal onderwijs heb gevolgd
Miskotto schreef:
15-11-2023 16:54
Hier ook volop bezig met opleiding hbo-sjd.
In principe heb ik nog 5 vakken te gaan en dan kan ik na mijn stage aan mijn scriptie beginnen. De eerste twee jaar zat ik in de schoolbanken en toen werkte is 5 a 6 vakken per blokperiode af ( 7 weken) Ondertussen ben ik 3e jaars en het is thuisstudie en ik merk dat ik die wekelijkse stok achter de deur mis. Sinds februari heb ik pas 6 vakken afgerond. Maar hopelijk heb ik over 1,5 jaar mijn bachelor diploma op zak. Dus wish me luck aub.
Good luck 💪
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
16-11-2023 14:11
Ais je mbo hebt gedaan kun je dan daarna hbo gaan doen (thuis studie )
Of moet je dan extra dingen leren of kunnen ?
Ik wil graag als ik de praktisch psychologie af heb verder gaan op hbo
Ik weet dat niet omdat ik nooit normaal onderwijs heb gevolgd
Jazeker kan dat!!! :) En als je geen mbo-diploma hebt, kun je een 21+-toets maken om te zien of je het niveau hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
15-11-2023 16:54
Hier ook volop bezig met opleiding hbo-sjd.
In principe heb ik nog 5 vakken te gaan en dan kan ik na mijn stage aan mijn scriptie beginnen. De eerste twee jaar zat ik in de schoolbanken en toen werkte is 5 a 6 vakken per blokperiode af ( 7 weken) Ondertussen ben ik 3e jaars en het is thuisstudie en ik merk dat ik die wekelijkse stok achter de deur mis. Sinds februari heb ik pas 6 vakken afgerond. Maar hopelijk heb ik over 1,5 jaar mijn bachelor diploma op zak. Dus wish me luck aub.
Heel herkenbaar, ik doe ook een thuisstudie en mis ook die stok achter de deur. Tegelijkertijd heeft het ook wel weer z'n voordelen, zo scheelt het veel reistijd en ben ik thuis vaak productiever.

Ik moet ook nog 1,5 jaar ! Laten we elkaar dus blijven motiveren!
Yasminmax schreef:
16-11-2023 18:31
Jazeker kan dat!!! :) En als je geen mbo-diploma hebt, kun je een 21+-toets maken om te zien of je het niveau hebt.
Oke bedankt
♥️😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff... ik krijg net een bericht van een medestudent dat zij dat onderzoeksverslag niet heeft gehaald :| :|

Ik zit nog te wachten op beoordeling... pff ik ben er zo gestresst door, slaap er gewoon slecht van. Als ik op m'n werk ben heb ik genoeg afleiding en voel ik me prima, maar thuis gaat m'n hoofd met me aan de haal. Studeren lukt nu ook echt niet. Hoop echt dat ik het gehaald heb...!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasminmax schreef:
16-11-2023 19:59
Pfff... ik krijg net een bericht van een medestudent dat zij dat onderzoeksverslag niet heeft gehaald :| :|

Ik zit nog te wachten op beoordeling... pff ik ben er zo gestresst door, slaap er gewoon slecht van. Als ik op m'n werk ben heb ik genoeg afleiding en voel ik me prima, maar thuis gaat m'n hoofd met me aan de haal. Studeren lukt nu ook echt niet. Hoop echt dat ik het gehaald heb...!!
Ohh wat spannend! Wanneer verwacht je een uitslag?
Ik ben nu ook bezig met een eindopdracht en dat vind ik zoveel spannender dan een tentamen.
Hopelijk heb je toch wat geslapen, je doet er nu toch niets meer aan!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hebben tot uiterlijk woensdag de tijd om te beoordelen.... ik verwacht eigenlijk niet dat het op de vrijdagmiddag nog komt, dus na het weekend maar weer m'n mailbox openen... brrr!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasminmax schreef:
16-11-2023 18:33
Heel herkenbaar, ik doe ook een thuisstudie en mis ook die stok achter de deur. Tegelijkertijd heeft het ook wel weer z'n voordelen, zo scheelt het veel reistijd en ben ik thuis vaak productiever.

Ik moet ook nog 1,5 jaar ! Laten we elkaar dus blijven motiveren!


Leuk hoor en wij gaan deze klus klaren. Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden om te moeten reizen voor school, want ik merk dat die wekelijkse lesdagen ervoor zorgden dat ik elke week keurig op schema was. Heb jij al enig idee wat jij gaat doen na het behalen van je diploma?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasminmax schreef:
17-11-2023 12:01
Ze hebben tot uiterlijk woensdag de tijd om te beoordelen.... ik verwacht eigenlijk niet dat het op de vrijdagmiddag nog komt, dus na het weekend maar weer m'n mailbox openen... brrr!
Spannend, ik duim voor je! Ik heb vanavond tot 22/15 doorgewerkt, wil morgen mijn opdracht inleveren. En dan max 3 weken wachten :bonk: veel te lang!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasminmax schreef:
16-11-2023 19:59
Pfff... ik krijg net een bericht van een medestudent dat zij dat onderzoeksverslag niet heeft gehaald :| :|

Ik zit nog te wachten op beoordeling... pff ik ben er zo gestresst door, slaap er gewoon slecht van. Als ik op m'n werk ben heb ik genoeg afleiding en voel ik me prima, maar thuis gaat m'n hoofd met me aan de haal. Studeren lukt nu ook echt niet. Hoop echt dat ik het gehaald heb...!!
Ik hoop het voor je!!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven