Werk & Studie alle pijlers

Studiemotivatietopic 2023-2024

29-08-2023 18:12 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin met een nieuwe studie via afstandsleren. Ik ga twee dagen per week vanuit huis studeren. Ik zou het leuk vinden om wat te kunnen kletsen met mensen die ook nog met een studie bezig zijn/gaan, zodat we elkaar kunnen motiveren! Wie schrijft er mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
29-01-2024 23:31
Al iets gehoord?
Vandaag gehoord dat ik portfolio heb gehaald!!! :cheer2: pfff wat een opluchting!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
29-01-2024 23:31
Ik ben bezig met een thuisstudie HRM, ben al een tijd geleden begonnen maar door prive-omstandigheden ben ik er één hele tijd niet aan toe gekomen. Nu wil/moet ik toch echt gaan doorzetten en mijn studie gaan afronden. Ik moet de eindopdracht van 1 module nog maken en daarna nog 2 modules doen en dan ben ik klaar. Ik vind het alleen enorm ingewikkeld om weer te beginnen, elke keer komt er iets tussen, een van de kinderen ziek, zelf ziek, druk met werk, huishouden dat wat achterop is geraakt door 1 van de voorgaande dingen, etc.
Ik weet dat het beter gaat op het moment dat ik er weer aan begin en er weer meer inzit.. maar ik vind het zo lastig.. mijn adhd helpt ook niet mee.. :facepalm:
Herkenbaar verhaal, ik heb sinds het openen van dit topic (en eigenlijk daarvoor ook al) ontzettend veel nare dingen meegemaakt in de privésfeer. En ik vond het ook ontzettend moeilijk om de focus te vinden. Mijn hoofd was te vol (en mijn agenda ook), en mijn lijf te moe. Ik ben inderdaad ook belachelijk veel ziek geweest de afgelopen periode.

Uiteindelijk lukte het mij pas weer om te studeren toen alle anderen dingen weer op z'n plek vielen.... Heb echt veel pauzes genomen om mezelf weer op te laden. Ik snap dat het heeeel frustrerend is als het einde bijna in zicht is... Maar het is wat het is. En studie is dan ook niet het allerbelangrijkste op dit moment waarschijnlijk.

Dus probeer te doen wat je kunt, maar zorg ook goed voor jezelf, wil ik maar zeggen...

Makkelijker gezegd dan gedaan hoor...
Alle reacties Link kopieren Quote
Super goed! Gefeliciteerd!
Er zal een hele last van je schouders af zijn gevallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is nog niet helemaal geland, moet het nog even beseffen haha!

Ben gelukkig nog lang niet uitgestudeerd dus blijf hier nog wel zeker een jaar schrijven :hihi:
Yasminmax schreef:
30-01-2024 16:44
Vandaag gehoord dat ik portfolio heb gehaald!!! :cheer2: pfff wat een opluchting!!!
Jeeh super zeg!
Gefeliciteerd!

Dit kun je afstrepen :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook goede berichten: alle tentamens (drie) gehaald! Ben best wel trots op mezelf. Ondanks het overlijden van mijn schoonzusje en spanning rondom schoonmama (94) toch alles netjes afgesloten. Morgen vier nieuwe vakken voor de kiezen.
Ook goed bezig Theepotje!

Ik heb binnenkort weer een mogelijkheid om te toetsen, heb enorme twijfel of ik me voor 1 of 2 toetsen in ga schrijven. De volgende mogelijkheid is pas weer ergens in juni of juli meen ik. Voor beiden is wat te zeggen, 1 toets tegelijk is meer kans op slagen maar hoe meer ik er af kan strepen hoe beter :biggrin:
De studiebelasting ligt wel heel hoog, dus naast het leren voor de toetsen gaan andere opdrachten die af moeten ook gewoon door. Nog even een nachtje over slapen dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theepotje schreef:
30-01-2024 19:55
Hier ook goede berichten: alle tentamens (drie) gehaald! Ben best wel trots op mezelf. Ondanks het overlijden van mijn schoonzusje en spanning rondom schoonmama (94) toch alles netjes afgesloten. Morgen vier nieuwe vakken voor de kiezen.
Wauw drie tentamens gehaald, knap zeg! Wat fijn voor je, zeker na zo'n turbulente tijd.

Wat ontzettend verdrietig dat je schoonzusje is overleden. Heel veel sterkte gewenst voor jou, je partner en (schoon)familie :heart:

Heb je morgen vier compleet nieuwe vakken/lessen op één dag? Wat pittig joh!
Alle reacties Link kopieren Quote
renate-2009 schreef:
30-01-2024 20:20
Ook goed bezig Theepotje!

Ik heb binnenkort weer een mogelijkheid om te toetsen, heb enorme twijfel of ik me voor 1 of 2 toetsen in ga schrijven. De volgende mogelijkheid is pas weer ergens in juni of juli meen ik. Voor beiden is wat te zeggen, 1 toets tegelijk is meer kans op slagen maar hoe meer ik er af kan strepen hoe beter :biggrin:
De studiebelasting ligt wel heel hoog, dus naast het leren voor de toetsen gaan andere opdrachten die af moeten ook gewoon door. Nog even een nachtje over slapen dus.
Ik zou persoonlijk doen wat je het meeste rust geeft!

Van nature ben ik wel iemand die veel hooi op z'n vork neemt, maar op moment supreme helemaal in de stress zit.
Nu ik de vrijheid heb om mijn eigen traject te volgen, heb ik dan ook het voornemen om het stapje voor stapje te doen.
Oftewel eerst een module af te ronden, voordat ik aan de volgende begin.
Ik moet zeggen dat m'n handen wel jeuken hoor...

Het maakt denk ik ook nog wel uit of die twee toetsen verspreid zijn over een week of vlak achter elkaar zijn, heb je daar een idee van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker bezig zeg! En zeker met heftige dingen privé knap dat het jullie toch zo goed lukt!

Morgen heb ik een tentamen, voel me er absoluut nog niet zeker over, maar weet op dit moment ook niet goed wat ik nou per se meer had kunnen doen ofzo. Slaapgebrek maakt me geen slimmere student in elk geval (mijn baby maakt het eventjes bont deze weken). Ik ben benieuwd wat het wordt, hoop echt dat het lukt!
Heel veel succes vandaag Minik! Ik hoop dat de baby er een beetje rekening mee heeft gehouden vannacht ;-)

Je hebt gelijk Yasminmax, ik ben van nature ook zo'n persoon 8-) En dan ben ik ook nog eens een uitsteller, dus begin ik een paar dagen van te voren ineens heel erg te stressen (terwijl ik nu al zou kunnen beginnen met leren)
Er zit nog geen 1,5 week tussen de 2 toetsen in de toetsperiode, dat is voor mij persoonlijk erg weinig (dus eigenlijk weet ik het antwoord al) Want er moet ook gewerkt en voor de kinderen gezorgd worden.
Nu heb ik jonge tieners, die hebben over het algemeen wel begrip als ik me een dag of 2 opsluit om te leren, maar 1.5 week toets stress vinden zij ook niet gezellig :facepalm:

Lekker dat je zo je eigen traject kunt volgen!
Ik heb die stok achter de deur wel echt nodig van deadlines, dan werk ik het hardst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theepotje schreef:
30-01-2024 19:55
Hier ook goede berichten: alle tentamens (drie) gehaald! Ben best wel trots op mezelf. Ondanks het overlijden van mijn schoonzusje en spanning rondom schoonmama (94) toch alles netjes afgesloten. Morgen vier nieuwe vakken voor de kiezen.
Sterkte en gecondoleerd
Sukes met je nieuwe vakken
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met jullie studies?.
Hier de eerste keer een 6 gehaald voor laaste huiswerk ,de keren ervoor steeds 8 en 9 en zelfs een 10
Ik moet dus weer harder gaan trekken .
Het wordt wel steeds interessanter
Dat is wel fijn
Hoe is het nu met je Theepotje?
Is het gelukt met een positief gevoel aan je nieuwe vakken te beginnen, of is het toch wel pittig om meteen door te moeten?

Hier weer een vak afgerond :hello: Ben blij met iedere studiepunt die binnen is :A: Ik heb me toch voor 'maar' 1 toets ingeschreven zodat ik me er goed op kan focussen i.p.v. alles door elkaar proberen te doen. Deze module spreekt me verder wel aan met betrekking tot de overige producten die moeten worden ingeleverd, dus ik hoop even een goede slag te slaan!
Wat zal ik blij zijn als ik straks weer een hele module af kan vinken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou de resultaten komen binnen, 2 van de 3 vakken in elk geval gehaald! De derde heb ik nog geen resultaat van, dus hopelijk die ook.

Morgen een feedback- en reflectiegesprek met docent over een eerder uitgevoerd assessment, en wat word ik daar weer zenuwachtig van zeg.. Echt vervelend. Het slaat nergens op en helpt niet om me er zo druk om te maken. Sterker nog, ik heb gevraagd of hij, als het assessment echt onvoldoende was, dat van tevoren wilde zeggen en dan inhoudelijk erop in wilde gaan in het gesprek en hij gaf aan dat te zullen doen. Niks gehoord, dus het zal wel goed zijn (of hij is het vergeten), maar dan nog… gesprek van een uur ook, echt best lang. Ik hoop dat het meevalt!
Oh wat goed 2 van de 3 gehaald Minik!
En hoe is het gegaan vandaag?
Ik hoop zo dat het gelukt is je zenuwen iets te bedwingen en dat je een leerzaam reflectiegesprek hebt gehad?

Ik heb weer 3 schoppen nodig om echt tijdig te beginnen met leren, wat hekel ik het zelf toch dat ik het steeds uitstel! Ze bieden bij ons ook een training tegen uitstelgedrag aan, misschien niet zo'n gek idee om me daar eens voor in te schrijven :lol: Iedere keer denk ik: 'nu ga ik het beter verdelen en tijdig plannen' maar puntje bij paaltje weet ik nu alweer dat ik de laatste dagen in de stress schiet om het alsnog in mijn hoofd te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik, wat goed van je. Ik heb nu gekozen voor vier vakken wat voor de gemiddelde student 30 uur studie betekent. We gaan er voor. Ik denk maar zo: ieder vak wat ik haal is er een. Ook weer een paper schrijven hoort erbij. Ik ga over de Da Vinci Code iets op papier zien te krijgen. Het is echt super dat je zo je eigen onderwerpen - en dus dat wat je bezig houdt - mag uitdiepen. Dat is echt het mooie van de opleiding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig theepotje! Vier vakken tegelijk klinkt wel echt als veel. Wel superfijn dat je inderdaad je eigen keuzes mag maken wat betreft onderwerpen, dat maakt het een stuk meer motiverend.

Renate, herkenbaar hoor, uitstelgedrag. Ik probeer nu steeds echt per week alvast dingen te verwerken in een samenvatting zodat het op het eind alleen nog maar een beetje doorlezen en herhalen is, omdat ik alle lijnen al een keer goed heb doorgenomen. En ik schrijf heel veel, werkt voor mij qua onthouden beter dan typen. Maar het blijft lastig!

Gesprek vandaag ging goed, het viel gelukkig mee. Ik wist echt lang niet overal een goed antwoord op maar het was wel gewoon voldoende volgens de docent, dus dat is heel fijn. Moet nu weer een gespreksverslag schrijven… dat is niet moeilijk maar vooral beetje saai. Ik heb het direct na het gesprek al half gedaan, wil het vanavond even afmaken.
Volgende week voorjaarsvakantie, dat is wel even heel welkom. Even uitpuffen en lekker met de kids thuis aanrommelen, zin in! En dan hopelijk vol frisse moed weer door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zitten veel gemotiveerde studenten tussen zeg. Heerlijk!

Ik heb ondertussen 3 verslagen binnen met een goed waarvan bij één kantje boord was qua plagiaat.
Ik ben hier best van geschrokken en heb het ook gauw los gelaten. Maar nu wil ik verslag 4 inleveren en het benauwd me gewoon.

School adviseert scribbr voor een plagiaat cheak. Helaas betekent dat je €25,- moet betalen voor een verslag.
Gratis scannen komt bij alle verslagen high risk uit, terwijl er maar één hoog scoorde als plagiaat.
Hebben jullie nog tips? Om nou 25,- euro te betalen steeds vind ik een beetje overdreven.

Ik moet wel zeggen dat ik uit het verslag op verhoogd plagiaat, veel bronnen onjuist volgens Apa richtlijnen heb vermeld. Dat maakt dat ik zulke fouten natuurlijk niet weer maak en waarschijnlijk zal de plagiaat percentage daardoor verlagen maar het neemt mijn angst niet af.
Dus alle tips zijn welkom!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@KOKO-DO: ik kan me voorstellen dat je dan schrikt, zeker als je zorgvuldig bent geweest en je dit totaal niet aan zag komen!

Ik heb niet zozeer tips, maar ben benieuwd of school bij een bepaald percentage meteen aanneemt dat het plagiaat is, of dat er nog door iemand naar gekeken wordt?

Ik ben bezig met mijn thesis en kreeg vorige week een hoofdstuk terug met een score van 20% (ik moet het inleveren via TurnitIn, doe mijn master in Canada). Mijn professor vroeg om mijn plagiaatreport door te nemen, en daaruit bleek dat de specifieke combinatie van woorden heel vaak geflagd werd. Mijn onderzoek richt zich op een zeer specifiek topic (impacts of climate change on youth mental health), en die woorden kan ik nu eenmal niet parafraseren. Dat zorgde dus bij mij voor een verhoogde score, want iedere keer als ik de combo climate change + impact, of mental health impacts gebruik, is er <1% overeenkomst met een bron uit willekeurig klimaatonderzoek. Dit toegelicht aan m'n prof na m'n hele hoofdstuk doorgenomen te hebben, en die heeft het zelf ook doorgelezen en was het volledig met me eens dat er geen stukken inzaten die aantoonden dat ik onvoldoende geparafraseerd had of teveel direct quotes had gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend naar lijkt me dat KOKO-DO !!!
Ik heb dat ook een keer gehad, alweer tien jaar geleden, toen ik een quote niet goed geciteerd had volgens APA. Sindsdien zweet ik me ook altijd kapot wanneer ik iets inlever.

Maar ja, sindsdien citeer ik niets meer. Ik vertaal alles in mijn eigen woorden en zet de bron erachter volgens APA-richtlijnen. Dat gaat goed gelukkig.

Je zou eventueel je tekst door chatgpt kunnen halen en die kunnen vragen of er plagiaat uit komt? Heb ik zelf nog nooit gedaan maar moet vast werken.

Belangrijkste is in elk geval dat je voor inleveren je verslag even helemaal volledig doorloopt en controleert of je alles netjes volgens APA-richtlijnen hebt gedaan. Dan moet het vast goedkomen! ps. Misschien iemand in je omgeving die het voor je kan doorlezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn professor vroeg om mijn plagiaatreport door te nemen, en daaruit bleek dat de specifieke combinatie van woorden heel vaak geflagd werd".

Ik denk inderdaad dat ik vaker voor komt en vraag me idd ook af of ze controleren in hoeverre iets negatieve plagiaat is. Ik neem aan dat ze zelf ook moeten controleren.

"Maar ja, sindsdien citeer ik niets meer. Ik vertaal alles in mijn eigen woorden en zet de bron erachter volgens APA-richtlijnen. Dat gaat goed gelukkig".

Dat is ook wat ik nu zoveel mogelijk ontwijk haha. Goeie. Ik laat het inderdaad controleren door iemand en hoop iets wijzer van te worden.

Bedankt voor jullie reactie.
Naar zeg koko-do!
Ik kan me voorstellen dat je daar de zenuwen van krijgt!
Ik vind de verslagen inclusief de apa echt een vreselijke opgave, kleine foutjes sluipen er zo in waardoor in mijn geval je product niet eens beoordeeld wordt.
Om deze reden haal ik heel mijn tekst door chatgpt en vraag ik om de juiste apa, dit heeft voor mij bij de laatste producten redelijk gewerkt (al had chatgpt de punt bij de bronvermelding op de verkeerde plek) Dus misschien zou ik specifieker aan moeten geven dat het om apa-7 gaat. Het geeft mij in elk geval rust om te zien dat ik in de goede richting zit, maar dus nog wel punctueel echt dingen bij moet leren betreffende het citeren ook etc.

Succes met het inleveren van je opdracht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat een ellende hè, die APA regels.. ik vind dat zo irritant dat dat gewoon net zoveel tijd kost om helemaal netjes te krijgen als het schrijven van een heel verslag. Gelukkig zijn ze bij mij niet heel mega streng op een verkeerde punt ofzo.

Ik moet nog even een boek uitlezen de komende drie dagen 🙈 wordt een kleine uitdaging. Maar wil m wel echt uit hebben voor het college, anders is het zo lastig te volgen. Nog 140 bladzijden…
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, we zijn alweer een aantal weken onderweg in dit tweede semester. Het is echt veel: vier vakken. Vooral veel leeswerk uit Engelse boeken. Daar ben ik dus helemaal niet sterk in. Maar ik vind het zo boeiend allemaal. Ik mag nu bijvoorbeeld een paper schrijven over "De Da Vinci Code", hoe wetenschappers met wat in dit boek beschreven is omgaan. Dus prachtig gewoon.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven