Werk & Studie alle pijlers

Super leuke baan alleen....

30-11-2010 12:09 19 berichten
Ik werk sinds een half jaar in een super leuk bedrijfje in de uiterlijke verzorging. Leuke collega´s, leuk werk en ik leer er heel veel.

Alleen zijn er een paar dingen waar ik een beetje mee zit:

Ik verdien 9 euro bruto per uur en ik was toen 24 jaar.Toen ik de baan nam vond ik dat al heel weinig want verdiende bij mijn vorige baan veel meer... Maar na een half jaar kon er over gepraat worden dat het wat meer zou worden. Nu ben ik net 25 geworden en heb ik gevraagd hoe het zit met de salarisverhoging. Ook vanwege mijn leeftijd enzo. Op dit moment kan er niet meer gegeven worden omdat het erg rustig is op het werk momenteel (dat is ook zo) In de zomer is het veel drukker als in de winter in het bedrijf.

Anders had ik zeker meer gekregen.

Ik werk ook in de avonduren, maar krijg dan geen eetvergoeding terwijl ik soms tot 22 uur werk.

Ook de zondagen worden niet dubbel betaald. Je krijgt zelfs niets extra.

Ik vroeg me af of iemand weet hoe dit zit.

Mag een werkgever dit zelf bepalen of hoort het eigenlijk niet?
Alle reacties Link kopieren
Val je onder een cao?
Zo weinig? Dat is wel heel weinig.

Dat zou betekenen dat je met 40 uur 1440 bruto krijgt. Kun je daarvan rondkomen?
Ik doe er nog iets naast, voor mezelf thank god.

Wij hebben geen cao nee, dat is het vervelende van alles.
Dan mag je werk het inderdaad zelf bepalen, wat het loon is en of er loonsverhoging komt.

Ik werk ook zonder CAO. Toevallig een Amerikaans bedrijf waar je zit?

Ander werk zoeken is geen optie? Er zijn vast wel meer leisure bedrijven waar je het naar je zin kunt hebben.
9 euro en een paar cent per uur is het wettelijke minimumloon voor iedereen van 23 jaar en ouder. Omdat je dus al 25 bent gaat je loon niet meer per levensjaar omhoog.

Ik kan me trouwens voorstellen dat je niet echt blij bent met hoe het gaat. Heb je al eens over die eetvergoeding en zondagen met je werkgever gepraat?
Dat is all in the game... mode, verzorging... zijn vaak gewilde baantjes, en dus drukken ze de lonen (het voor jou 10 anderen idee).
Bedoel je dan met 9 euro en een paar cent per uur het bruto minimumloon voor iedereen van 23 jaar en ouder Zwuppeliennn?

Ik weet dat mijn loon niet meer omhoog gaat als ik ouder ben geworden, maar er viel na een half jaar werken over verhoging te praten en dat krijg ik nu dus niet.Ze zei dat de zondagen niet verplicht zijn om dubbel uit te betalen en een eetvergoeding heb ik niet gevraagd omdat al mijn collega's gewoon wat halen of zelf wat mee nemen. Dat doe ik dus ook maar, zonder zeuren.

Womanizer: Nee, geen Amerikaans bedrijf.
Ja, dat is het bruto minimumloon.

Het is inderdaad lullig dat er blijkbaar dus niet over te praten valt. Klopt de reden dat het een stuk rustiger is ook? Of denk je dat het een smoesje is?
Zwuppeliennn:Zag het staan via google... 9,08 is het bruto minimumloon voor 23 jaar en ouder...
Hoe lang denk je dit werk met dit inkomen nog te gaan doen en hoe ziet je pensioen er dan uit na je 67ste ?
Ik ben 19 en ik verdien 9,80 per uur. Ik werk ook 40 uur.

Waarom zit er zoveel verschil in?
Omdat nou eenmaal niet iedereen hetzelfde uurloon krijgt wrikkelgat Er zijn nogal wat factoren die er invloed op hebben.
quote:Zwuppeliennn schreef op 30 november 2010 @ 13:10:

Omdat nou eenmaal niet iedereen hetzelfde uurloon krijgt wrikkelgat Er zijn nogal wat factoren die er invloed op hebben.Een van de factoren is hoe hoog je je salariseis neerlegt, of wel hoe brutaal je bent
Je kan zelf ook wel wat aan je salaris doen!
quote:wrikkelgat schreef op 30 november 2010 @ 13:30:

Je kan zelf ook wel wat aan je salaris doen! Tuurlijk, maar zoals wat ?
eetvergoeding en extra vergoeding 's avonds en op zondag is niet verlplicht. Behalve als het in de CAO staat of als het zo afgesproken is. Ik heb ook een tijd op zondags gewerkt maar dat was een 'gewone' werkdag.
Het is idd een stuk rustiger op het werk.

Vind het alleen niet leuk dat mij een half jaar geleden werd verteld dat er over loonsverhoging gepraat kan worden en dat het nu niet door gaat.

Weet niet hoe ik dit aan kan pakken.
'Er kan gepraat worden over salarisverhoging' is helaas niet hetzelfde als 'En dan krijg je salarisverhoging'.

Ze komt haar belofte na, er kan over gepraat worden..... Een hele dooie mus.

Probeer het eens op de emotionele toer: Dat je teleurgesteld bent en dat er andere verwachtingen waren gewekt.

Verder, informeer eens om je heen, bij collega's bij andere bedrijven. Wat verdienen zij? Het kan best zijn dat je nu verdiend wat in de branche gemiddeld gebruikelijk is.

Als de verschillen toch echt te groot blijken te zijn (let ook op de kleine lettertje/arbeidsvoorwaarden, niet alleen maar bedragen vergelijken), kun je OF je huidige baas daarmee confronteren (hoe zachter, hoe beter), OF je gaat opnieuw solliciteren.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven