Werk & Studie alle pijlers

Syllogisme en analogieen

16-08-2017 19:35 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met assessments maken? Ik vraag me af of iemand van jullie weet hoe je hoog kunt scoren voor categorie syllogisme en analogieën.. Hebben jullie tips? Ik heb het te vaak geoefend maar mijn score is nog steeds niet hoog terwijl ik wel gewoon universitaire studie heb gedaan. Weten jullie trucjes voor hoe je syllogisme kunt oplossen? Ik hoor graag van jullie. :thumbsup:
Overigens heb ik de truc met de cirkels geleerd (sommige huizen hebben ramen...etc.). Je schrijft dan de "feiten" op, omcirkelt ze, en afhankelijk van de overlap die ontstaat kun je conclusies
trekken.

Even googelen...

Edit: dat heet dus een Venn-diagram
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen. Ik vind het jammer dat ik zo'n assessment moet maken. Op deze manier loop ik hele leuke functies mis.
Ik ga verder oefenen. Ik moet zondag een assessment maken voor maandag. Spannend!!! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Veel succes!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
viaduct schreef:
18-08-2017 18:05
Maar je bent niet per definitie dom als je dit niet kunt toch? Ik heb een wo master opleiding op zak en toch vind ik dit lastig.
Volgens mij heeft dit meer met je manier van denken te maken. Ik heb 'slechts' een Mbo4 diploma en deze dingen zie ik direct. Ik wist dan weer niet hoe je het schrijft haha.

Succes!
viva1966 schreef:
18-08-2017 18:30
[off-topic] Ik snap werkelijk niet waarom bedrijven nog zo veel investeren aan assessments. Ga gewoon met een sollicitant een goed gesprek beginnen en een goede interviewer weet wel wat iemand kan en hoe iemand is. Zo'n assessmentrapportje is slechts een cover my ass vangnet voor slechte recruiters.
Serieus? Deze zelfoverschatting zorgt ervoor dat bedrijven met incapabele mensen zitten.
De kosten van een assessment zijn in elk geval veel lager dan de kosten van het aannemen (en weer laten gaan) van iemand die niet goed functioneert.
Splinter_ schreef:
18-08-2017 20:36
Serieus? Deze zelfoverschatting zorgt ervoor dat bedrijven met incapabele mensen zitten.
De kosten van een assessment zijn in elk geval veel lager dan de kosten van het aannemen (en weer laten gaan) van iemand die niet goed functioneert.
Zo'n assessment zegt ook niks hoor. Die dingen gaan vaak digitaal tegenweurdig, en dan is het wel heel eenvoudig om even wat hulp in te roepen. Reken maar dat ik wel eens voor iemand de syllogismen en analogieën heb zitten doen, en als mijn man weer eens spelling moet doen ben ik sowieso altijd het haasje :proud: .
Lady_Voldemort schreef:
18-08-2017 20:49
Zo'n assessment zegt ook niks hoor. Die dingen gaan vaak digitaal tegenweurdig, en dan is het wel heel eenvoudig om even wat hulp in te roepen. Reken maar dat ik wel eens voor iemand de syllogismen en analogieën heb zitten doen, en als mijn man weer eens spelling moet doen ben ik sowieso altijd het haasje :proud: .

Dat kun je dan ook niet een fatsoenlijk assessment noemen.
Een serieus, degelijk assessment levert zeker wat op.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
18-08-2017 20:36
Serieus? Deze zelfoverschatting zorgt ervoor dat bedrijven met incapabele mensen zitten.
De kosten van een assessment zijn in elk geval veel lager dan de kosten van het aannemen (en weer laten gaan) van iemand die niet goed functioneert.
Inderdaad.


TO, die oefeningen die jij krijgt, daar hebben veel (intelligente) mensen het moeilijk mee. Niet mee inzitten, hoor. Op mijn unief heb ik een vak met allemaal zulke oefeningen, de cursus telt maar 49 pagina's en het slaagpercentage is erg laag. Sommige mensen zien dit meteen, sommige mensen met een normaal tot hoog IQ hebben immens veel tijd nodig. Het is zoals wiskunde.

Aangezien je hogere studies hebt gedaan en klaarblijkelijk veel motivatie hebt, lukt dit je zeker. Maar het heeft tijd nodig!
Veritas vos liberabit
Een assessment is meer dan een capaciteitentest. Rollenspel, interview, postvak, persoonlijkheistestenetc. Alles bij elkaar leverde mij meerdere keren een zeer herkenbaar assessmentverslag op. Ook familie herkent me er echt in. Vind het leuk juist :lol: , maar wel alleen achteraf :proud:
Alle reacties Link kopieren
Charlotte bedankt voor je mooie woorden! Much appreciated :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hey viaduct, hoe is het gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Poloppie, bedankt voor het vragen. Ik heb assessment voor het eerst sinds hele lange tijd gehaald. Dus ik heb nu een baan ☺️Super blij natuurlijk. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Super! Proficiat! :cheer:
Gefeliciteerd!!! :cheer: :cheer2: :applause:
Alle reacties Link kopieren
Haha bedankt! Het is idd super :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven