Werk & Studie alle pijlers

teamuitjes

13-01-2010 03:35 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie leuke orginele ideeen voor teamuitje, teambuilding!?

het mag van bepaalde collega's niet te veel kosten..

Ideeen??

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen bowlen en daarna gourmetten. Vaak een vast bedrag niet heel hoog.

We hebben hier ook een heel lekker wokrestaurant daar kan je 2.5 uur onbeperkt eten en drinken voor amper 20 euro.





http://www.luckytv.nl/video_untergang.html



Dilemma van teamuitje.
Midget golf (kost hier maar 2,50 p/p) en daarna lekker 'n pizza gaan eten. Ben je voor ca. 30 euro p/p klaar.
Alle reacties Link kopieren
informeer bij kleine zelfstandigen of sportverenigingen of je een sportworkshop ofzo kan doen.

Ga roeien, rolstoelbasketballen, bel een yogaschooltje en vraag of ze een of twee uur voor je kunnen samenstellen. Bel de dansschool voor een workshop tapdansen.

Als je eerst bedenkt wat je wil doen kan je vaak wel "goedkopere" opties vinden van bedrijven/instellingen die dat niet als core-business hebben maar het op verzoek wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar een soort van stormbaan op hoogte geweest,..echt leuk! Je moet elkaar toch helpen om er door heen te komen. Het kostte 17 euro per persoon voor 3 uren klimmen en klauteren.

Dit bedoel ik

Oh en wadlopen is ook echt super tof! Alleen om het nu te doen misschien wat te koud,...
quote:Springlover schreef op 13 januari 2010 @ 07:39:

Wij zijn naar een soort van stormbaan op hoogte geweest,..echt leuk! Je moet elkaar toch helpen om er door heen te komen. Het kostte 17 euro per persoon voor 3 uren klimmen en klauteren.Moeten er geen mensen met hoogtevrees in je team zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springlover schreef op 13 januari 2010 @ 07:39:

Wij zijn naar een soort van stormbaan op hoogte geweest,..echt leuk! Je moet elkaar toch helpen om er door heen te komen. Het kostte 17 euro per persoon voor 3 uren klimmen en klauteren.

Dit bedoel ik

Oh en wadlopen is ook echt super tof! Alleen om het nu te doen misschien wat te koud,... Dat zou voor mij beide geen teambuilding zijn maar marteling!
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mamasaar schreef op 13 januari 2010 @ 08:18:

[...]





Dat zou voor mij beide geen teambuilding zijn maar marteling!Eens! Misschien kun je eens informeren bij je collega's wat ze leuk zouden vinden om te gaan doen? Ik heb als teambuilding laatst samen een tafelblad gemaakt en dat was leuk.
Alle reacties Link kopieren
Gatsie, teambuilding.....



Alssss het dan moet dan maar gewoon met z'n allen aan de borrel in de kroeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chasca schreef op 13 januari 2010 @ 08:54:

Gatsie, teambuilding.....



Alssss het dan moet dan maar gewoon met z'n allen aan de borrel in de kroeg.





Ben het trouwens helemaal eens in deze

"Gezellig" met z'n allen "spontaan" doen en geforceerd in -in z'n beste geval- ongemakkelijke situaties zitten....nee dank je.



Trouwens, sommige dingen zijn gewoon gevaarlijk. Kunnen jullie dat ongeluk nog herinneren waar een gezelschap was gaan kajakken (?) en omsloeg? 2 vrouwen bij gestorven...
Ja, dat vind ik echt.
Kookworkshop.



Of is dat te duur?
quote:Hemera schreef op 13 januari 2010 @ 08:42:

[...]





Eens! Misschien kun je eens informeren bij je collega's wat ze leuk zouden vinden om te gaan doen? Ik heb als teambuilding laatst samen een tafelblad gemaakt en dat was leuk.

Dat lijkt mij nu helemaal niks. Dan zou ik nog liever aanbieden voor fotograaf te spelen op het klimuitje.



Inderdaad dus gewoon vragen aan je collega's wat ze leuk vinden en daar dan wat uit kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Teamuitjes? zorgen dat je vakantie hebt!



(moge duidelijk zijn hoe ik over teamuitjes denk, ik vind ook alle activiteiten even uitgekauwd en afgezaagd.)
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Met een klimuitje zou ik ook aanbieden voor fotograaf te spelen, terwijl ik helemaal niet van fotograferen houd Maar een klimuitje. Pfoe.
Alle reacties Link kopieren
Een borrel met elkaar drinken kan met collega's ook heel onplezierig zijn overigens. Collega's kunnen vervelende gewoontes hebben.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad rondvragen wat iedereen wil. Een klimuitje bijvoorbeeld is echt niet voor iedereen leuk. Niet iedereen is lenig, houdt van hoogtes, voelt zich op zn gemak om samen met collega's en baas elkaar door een klimbaan te loodsen.



Ik vind zelf een etentje altijd wel gezellig, alleen zit je inderdaad wel eens met collega's die geen maat weten met drank en daardoor erg vervelend worden (diverse malen meegemaakt). Wat voor soort bedrijf werk je? Vooral mannen/vrouwen, jong/oud?



Ik snap dat teambuilding nooit zo, alsof het van 1 dag ineens zoveel beter zal worden. Overigens wel een keer als kantooruitje naar de efteling geweest, dat was dan wel weer leuk, vooral omdat ieder gewoon zn gang ging, alleen de eetmomenten waren echt met de gehele groep( ongeveer 30 man) de rest van de dag kon je gewoon in groepjes je gang gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je bij een klein bedrijf werkt, want een teamuitje verzinnen wat iedereen leuk vindt, is erg moeilijk.

Zo was het bij mijn vorige bedrijf traditie dat iedere keer een andere onderafdeling iets organiseerde. Dat moest natuurlijk

heul geheim zijn, en je moest op alles voorbereid zijn.



We zijn een keer gaan wijnproeven. Zal best wel leuk zijn, als je wijn/alcohol lust of mag, maar niet als je de hele avond toe zit te kijken met je glas fris. En bij de sportieve activiteiten deden een paar oudere (overigens nog maar 40+....) niet mee.



Van mij hoeft het niet, die dagen.

Maar succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind teamuitjes leuk :)!



Van mij mag het ook best sportief zijn (klimmen, paardrijden etc), maar natuurlijk oet je met iedereen in het team rekening houden. Daarom komen we meestal uit op eten en bowlen.

Nou ben ik de slechtste bowler ooit, maar dat maakte de lol er niet minder om. Jammer dat veel mensen zo negatief t.o. teamuitjes staan.
Ik vind het opvallend dat er veel mensen niet positief zijn over teamuitjes. Van mij hoeft het ook niet, maar ik dacht altijd dat ik daarmee de vreemde eend in de bijt was. In mijn team vindt men het leuk om als teamuitje samen te sporten. Als ik daar nu een uitblinker in was, dan had ik het misschien nog wel leuk gevonden. Maar met mijn totale gebrek aan sportiviteit en handigheid vind ik het niet fijn om voor de ogen van mijn team te gaan stuntelen.



Een tijdje terug heb ik met mijn werk meegedaan met een kookworkshop. Samen koken, samen eten en voor wie daar zin in had samen pimpelen. Het hele team was hier enthousiast over. Maar ja...het is niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 13 januari 2010 @ 09:51:

Jammer dat veel mensen zo negatief t.o. teamuitjes staan.Als je verschillende keren teamuitjes hebt moeten ondergaan doen die je niet leuk vindt, waarbij het halve team na afloop vervelend dronken wordt en je nog maanden te horen krijgt hoe 'charmant' jij die strormbaan toch nam (compleet met foto's waarbij je uitgescheurde broek tot in detail te zien is), dan kan ik me voorstellen dat mensen negatief tegenover teamuitjes staan.



Ik ben zelf gewoon niet van 'het moet gezellig zijn want we zijn met zijn allen op een teamuitje', terwijl ik een groot deel van het bedrijf nooit spreek of nooit uit eigen keuze iets samen mee zou willen ondernemen. Daarom ben ik niet laaiend enthousiast over teamuitjes.



Maar ik hoop dat er voor jou nog heel veel uitjes komen waar je veel plezier aan beleeft!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Koken vind ik nu weer niet leuk. Eten daarentegen....



Maar moeten betalen om zelf je eten klaar te moeten maken, nee, daar krijg je mij dus niet enthousiast voor.



Ik had ooit op 'n bedrijf 'n 10-kamp in het bedrijf zelf. Dat was echt hartstikke leuk. Je team bestond uit mensen van verschillende afdelingen zodat je juist die andere mensen beter leerde kennen. Was 'n bedrijf met ca. 80 mensen, dus dan is dat leuk te doen.
Als wij sociaal iets ondernemen, dan is het altijd heel gezellig. Maar dat komt eigenlijk ook, omdat het altijd wel gezellig is op mijn afdeling (onderzoeksgroep op een universiteit) en we sowieso vaak spontaan ook gezellige dingen doen (kroeg, bbq etc).



Ik kan me voorstellen dat wanneer jij je collega's maar zozo vindt, een dagje zeilen met ze een stuk minder leuk wordt. Ik snap wel dat uitjes juist misschien bedoeld zijn om elkaar beter of op een andere manier te leren kennen, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst een personeelsfeest gecombineerd met teambuilding. Met een groep van 6 navigerend over de friese meren en dan strijden met je andere collega's. Wij hadden echt een geweldig team.



Nog voor we goed en wel van wal waren zijn we teruggevaren om bier en wijn op te halen met wat glazen. Wij waren niet de fanatiekste boot, maar wel de gezelligste....
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 januari 2010 @ 07:15:

Midget golf (kost hier maar 2,50 p/p) en daarna lekker 'n pizza gaan eten. Ben je voor ca. 30 euro p/p klaar.Gouden pizza?
quote:Pannetje schreef op 13 januari 2010 @ 11:16:

[...]





Gouden pizza?Inclusief wijn, voor- en/of nagerecht en 'n koffie (met borrel) zal 't ver op zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven