Thuisblijfstudent
woensdag 3 april 2013 om 10:46
Sinds kort werk ik niet meer, met het doel me te storten op mijn studie (laatste loodjes he...).
Maar ik merk dat ik moeite heb met het vinden van een ritme. Toen ik werkte (onregelmatig, 10 a 30 uur per week) was dat het grootste deel van de week en als ik tijd over had ging ik nog ff snel studeren. Tot midden in de nacht vaak.
Nu dus niet meer. En ik moet een ritme vinden. Ik sta elke ochtend op als mijn vriend opstaat dus het slaapritme zit wel goed. Maar ik vroeg me af hoe andere studenten die niet werken hun dag indelen? Hoeveel uur per dag studeer je en wanneer dan en hoe deel je je pauzes in? Ik merk bij mezelf dat het heel erg het een of het ander is. of ik zit de hele dag te lummelen, of ik studeer te veel (te weinig pauze) en ben dan helemaal gebroken aan het einde van de dag.
woensdag 3 april 2013 om 10:56
Je moet je studie behandelen als een fulltime baan. Het is vervelend maar wel logisch dat je gebroken bent aan het einde van een studiedag. De tip is dat je niet thuis gaat zitten.
Als ik hard moet studeren maar ik heb geen college gaat het meestal als volgt.
08.00 Opstaan
09.15 Richting de Universiteitsbibliotheek
10.45 Koffiepauze
12.00 Pauze in het restaurant met vriendinnen die ook in de ub zijn
13.30 Terug naar boven aan de studie
15:30 Koffiepauze (eventueel eetafspraken met vriendinnen maken)
17:30 Naar huis
En als ik heel binnenkort een tentamen heb en nog veel meer moet ga ik vervolgens van 19:30 tot 23:00 nog weer naar de UB met tussendoor 1 of 2 koffiepauzes.
Als ik hard moet studeren maar ik heb geen college gaat het meestal als volgt.
08.00 Opstaan
09.15 Richting de Universiteitsbibliotheek
10.45 Koffiepauze
12.00 Pauze in het restaurant met vriendinnen die ook in de ub zijn
13.30 Terug naar boven aan de studie
15:30 Koffiepauze (eventueel eetafspraken met vriendinnen maken)
17:30 Naar huis