Werk & Studie alle pijlers

Thuisopleiding

25-08-2017 17:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik aan een thuisopleiding beginnen. Waarschijnlijk in de richting van techniek/ICT maar dit heb ik voor mezelf nog niet helemaal besloten. Zijn er mensen die deze opleiding hebben gevolgd en hoe is dit bevallen. Wat ik ook graag wil weten is welke aanbieders (LOI,Scheidder etc) staan goed aangeschreven qua prijs/kwaliteit verhouding. Zelf heb ik al een aantal jaren terug de opleiding Marketing en Communicatie niv 4 behaald.
Rosa_Fuchsia schreef:
25-08-2017 17:28
Zijn er mensen die deze opleiding hebben gevolgd en hoe is dit bevallen.

Hoe kan iemand hier nou ooit een zinnige reactie op geven, als we niet eens weten war 'deze opleiding' is?
Hoi Rosa_Fuchsia

Ik zelf doe een thuisstudie, alleen doe ik de opleiding HRM, maar ik denk dat je een beeld wilt krijgen van een thuisstudie in het algemeen.
Ik moet zeggen dat mij dit goed bevalt. Studietijden, examens etc. zijn zelf in te plannen. Wel vraagt het heel veel discipline, zeker als je het (net als ik) naast je baan gaat doen. Zelf zit ik bij het NTI waar ik erg tevreden over ben.
Misschien is het een idee om eens contact op te nemen met de verschillende opleidingsinstituten om te bekijken wat ze bieden? Het NTI werkt in ieder geval met echte studieboeken. Dit is niet bij alle aanbieders zo. Het enige nadeel is dat je geen vaste mentor hebt, maar steeds de persoon te spreken krijgt die op dat moment aan het werk is.
Hopelijk kun je iets met deze informatie?
Heb je enig idee hoeveel verschillende opleidingen er zijn binnen de techniek en de ICT ? Dit zijn er toch minimaal 100.
Heb je zelf al eens nagedacht wat eigenlijk ICT allemaal omvat ? Om nog maar niet van techniek te spreken.

En dan verwacht je van ons een zinnig antwoord op deze vraag ?
Niet geschoten is altijd mis
Tr0tter schreef:
25-08-2017 18:11
Hoe kan iemand hier nou ooit een zinnige reactie op geven, als we niet eens weten war 'deze opleiding' is?

Niet zo kritisch he? :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb vorig jaar een poging gedaan tot thuisstudie bij nti. Ik weet veel van computers en zo (opleiding was marketing), maar ik heb de opleiding en het huiswerk nooit kunnen vinden op hun website. Ik heb dus wel het bijgeleverde boek gelezen, maar hulp en ondersteuning is minimaal. Zo minimaal dat ik de opleiding dus niet kon vinden ... ik raad nti af.
Zonder oorzaak geen gevolg
Flowerpower-90 schreef:
25-08-2017 18:38
Hoi Rosa_Fuchsia

Ik zelf doe een thuisstudie, alleen doe ik de opleiding HRM, maar ik denk dat je een beeld wilt krijgen van een thuisstudie in het algemeen.
Ik moet zeggen dat mij dit goed bevalt. Studietijden, examens etc. zijn zelf in te plannen. Wel vraagt het heel veel discipline, zeker als je het (net als ik) naast je baan gaat doen. Zelf zit ik bij het NTI waar ik erg tevreden over ben.
Misschien is het een idee om eens contact op te nemen met de verschillende opleidingsinstituten om te bekijken wat ze bieden? Het NTI werkt in ieder geval met echte studieboeken. Dit is niet bij alle aanbieders zo. Het enige nadeel is dat je geen vaste mentor hebt, maar steeds de persoon te spreken krijgt die op dat moment aan het werk is.
Hopelijk kun je iets met deze informatie?
Bedankt voor je volwassen reactie. Ik heb zelf ook een baan en wil graag een opleiding ernaast doen. Ik weet van mezelf dat ik de discipline ervoor heb. Ik ben nu idd aan het oriënteren welke richting ik op wil en ICT lijkt mij interessant. Ik heb geen idee wat ik me bij ICT moet voorstellen als ik het als thuisstudie zou kiezen.
polkat schreef:
25-08-2017 19:58
Ik heb vorig jaar een poging gedaan tot thuisstudie bij nti. Ik weet veel van computers en zo (opleiding was marketing), maar ik heb de opleiding en het huiswerk nooit kunnen vinden op hun website. Ik heb dus wel het bijgeleverde boek gelezen, maar hulp en ondersteuning is minimaal. Zo minimaal dat ik de opleiding dus niet kon vinden ... ik raad nti af.
Bedankt voor je reactie!
Als ik jou was zou ik me niet aanmelden bij LOI.

Ik heb daar 1 maand geleden een examen afgelegd en ze hebben m nog steeds niet nagekeken...🙃.

Ook als je iets wilt vragen aan je docent dan moet dat via mail.... En je kan je eigen docent niet bellen🙃🙃..

Om gek van te worden.

Oja en btw je krijgt letterlijk 'zero' begeleiding en bij ICT is dat best moeilijk.

Het is echt letterlijk geldverspilling.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
polkat schreef:
25-08-2017 19:58
Dan heb je waarschijnlijk ook niet met ze gebeld? Mijn ervaring is dat ze je dan heel fijn er doorheen helpen waardoor je wel goed aan de slag kunt. Zelf ervaren, maar een vriendin van mij ook. Als thuisstudent moet de vraaghulp natuurlijk ook uit jezelf komen
Pandala schreef:
25-08-2017 22:24
Dan heb je waarschijnlijk ook niet met ze gebeld? Mijn ervaring is dat ze je dan heel fijn er doorheen helpen waardoor je wel goed aan de slag kunt. Zelf ervaren, maar een vriendin van mij ook. Als thuisstudent moet de vraaghulp natuurlijk ook uit jezelf komen
Yep, gebeld, gemaild, nog net niet per post. Ik heb heel veel hulp gevraagd, maar het niet kunnen vinden. Steeds was degene die ik aan de telefoon had niet degene die wist hoe ik bij de opleiding kon komen. ik heb het na 3 telefoontjes en enkele mails opgegeven.......
Zonder oorzaak geen gevolg
Nti en de open universiteit.
Waarom een thuisstudie i.p.v. deeltijd?
Waarom spreekt ICT je aan terwijl je aangeeft totaal geen beeld te hebben wat die thuisstudie dan zal inhouden?
En met een mbo ICT-opleiding kom je in het bedrijfsleven vaak niet ver. De meeste posities zijn daar toch hbo of hoger.
Je zou dan beter een mbo-opleiding in de techniek kunnen doen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven