Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie communicatie?

09-01-2013 20:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen en tips gezocht!

Een vriendin van me vroeg of ik wilde helpen zoeken naar een geschikte thuisstudie. Ze werkt bijna full time, is daarnaast druk met andere dingen, maar wil toch een zwiep aan haar carrière geven - vooral een zwiep in een nieuwe richting.

Die nieuwe richting is schrijvende communicatie. Vriendin wil graag een thuisstudie Communicatie doen:

- Liefst in losse modules (dus geen deeltijdstudie die maar doordendert, maar losse afsluitbare modules/jaren en als ze die compleet heeft een diploma);

- Bij een opleidingsinstituut dat ook goed staat op haar cv.

- hbo

Het programma van de NCOI sprak haar wel aan alleen heeft ze daar negatieve ervaringen (veel wisselende docenten, onduidelijkheid, hele klassen die zakken op landelijke tentamens). Ook hoort ze er veel negatieve dingen over in haar beroepsgroep.

De LOI wordt door haar collega's ook niet zo serieus genomen: kandidaten met LOI-opleiding worden in haar bedrijf vaak niet eens uitgenodigd op gesprek. Vriendin wil graag een opleiding doen die wél meteen een aanbeveling is op haar cv.

Heeft iemand ervaring met thuisstudies (bij voorkeur communicatie) bij andere instituten? Hoe reageren werkgevers op deze opleiding? En hoe was de verdere ervaring?

En zijn er nog andere dingen waar vriendin rekening mee moet houden?
anoniem_172114 wijzigde dit bericht op 09-01-2013 20:22
Reden: Even hbo toegvoegd... dank aan Natonco
% gewijzigd
De Open Universiteit staat goed aangeschreven.
Is dat hbo? Dat vergat ik nog, het moet hbo zijn :-)
O u is hbo of wo. Net wat je wilt.
quote:Peacy schreef op 09 januari 2013 @ 20:23:

O u is hbo of wo. Net wat je wilt.Aan hbo hebben ze alleen rechten en informatica Geen communicatie helaas.
In communicatieland staan Van der Hilst en SRM goed aangeschreven. Alleen beiden zijn geen thuisstudie. Ik denk ook dat geen enkele thuisstudie even goed op je cv staat als een 'echte' studie, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast is dit nu niet echt het vakgebied waar veel banen in te vinden zijn, is ook misschien een overweging...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven