Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie: ervaringen met en vragen over LOI, NTI en NHA!

01-06-2004 09:40 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om de vakopleiding pedicure te gaan doen via het NTI. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wel te doen?
Ik wil in september de HBO opleiding P&A van de LOI gaan volgen. Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben? Is zo'n studie goed te combineren met een fulltime baan? Daarnaast vraag ik me af of werkgevers niet liever met iemand in zee gaan die van een dagopleiding afkomt. Het is toch een vierjarige opleiding via de LOI.
Ik denk dat werkgevers het juist wel kunnen waarderen als je hebt gewerkt EN gestudeerd.. Discipline heb je dus blijkbaar wel, eveneens ook doorzettingsvermogen!
Hallo allemaal,

Zoals velen van jullie volg ik een thuisstudie via het LOI. Ik doe de opleiding managment economie en recht -onroerend goed en makelaardij. Ik ben benieuwd of meer mensen deze opleiding volgen. Heb net al even geneusd op eht topic, maar niks kunnen vinden.

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die deze of een soortgelijke opleiding volgen omdat het me nuttig en leuk lijkt om ervaringen uit te wisselen.

Wie kan me bijvoorbeeld vertellen hoe de tantamens in zijn werking gaan? Ik moet in april tentamen sociaal recht doen en wil graag weten wat ik kan verwachten.

Dus ook mensen met een andere opleiding die me kunnen vertellen hoe een tentamen bij de LOI werkt, ik ben erg benieuwd!!

Groetjes Josephine
Misschien staat dit al een keer in dit topic, dan alvast excuses, maar is er iemand die de nieuwe opleiding HBO psychologie doet via het loi? Of iemand die weet wat de kansen op de arbeidsmarkt zijn met deze opleiding?

Ik denk erover deze opleiding te gaan doen, lijkt me erg leuk!
Hallo Allemaal,

Ik zit er sterk aan te denken om de opleiding psychologisch pedagogisch assistent te gaan volgen via de LOI.

Ben eigenlijk heel benieuwd wie deze opleiding momenteel ook volgt of deel 1 en 2 al heeft afgerond, en hoe jullie bevindingen zijn.

Is het bijvoorbeeld moeilijk om een stage plek te vinden, en hoe zijn de kansen op een baan uiteindelijk.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Groetjes Anne-Claire.
Hallo mensen!

Ik ben bezig met de studie NIMA A van de LOI. Nu wil ik in Juni examen doen en zag ik op de site van het NIMA dat je voor het 2e onderdeel van je examen moet kiezen tussen Generieke en Business Marketing. Kan iemand mij meer vertellen over de verschillen tussen deze twee opties? Wat voor vragen kun je verwachten???

Bedankt alvast!
Hallo mensen

Ik ben in December met de opleiding praktijk diploma boekhouden begonnen (als thuisstudie bij de LOI).

Zijn er meer mensen die deze opleiding volgen of al afgerond hebben?

Ik wil ik graag weten bij wat voor een bedrijven je met dit diploma terecht kan.

Ik wil in januari examen doen maar ik merk wel dat iedere week studeren een hoop disipline kost.
He Poison

Ik heb in januari het nima-a examen gedaan, en ik zat met dezelfde vraag als jij. Bijna iedereen doet generieke marketing, ik dus blijkbaar ook. En denk dat jij je daar ook voor op moet geven.

Heb het trouwens helaas niet gehaald, een 5 voor meerkeuze en een 5.4 voor de open vragen (heel gemeen). Dus ik doe in juni ook weer een poging (ook via de loi trouwens) Succes verder!
Zijn jullie tevreden over de gang van zaken en correspondentie bij de LOI?
Hoi allemaal,

Ik doe ook een opleiding via de LOI, namelijk ppa deel 1.

Ben nu ongeveer op de helft. Vind het best pittig naast een fulltime baan. Ik ben van plan (als ik de ander 3 modules gehaald heb) in december stage te gaan lopen in het onderwijs.

Weet iemand nog een stageplek rond veenendaal/ede?

Ik heb al wat rond gebeld, zonder resultaat jammer genoeg.

Is als psychologisch assistent zo-ie-zo wel werk te vinden?

Want anders kan ik er beter mee stoppen. Ik ga deel 1 dan in ieder geval wel af maken.

Is er iemand ppa'er die mij hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt!

Groetjes Juul
quote:

Hallo Allemaal,

Ik zit er sterk aan te denken om de opleiding psychologisch pedagogisch assistent te gaan volgen via de LOI.

Ben eigenlijk heel benieuwd wie deze opleiding momenteel ook volgt of deel 1 en 2 al heeft afgerond, en hoe jullie bevindingen zijn.

Is het bijvoorbeeld moeilijk om een stage plek te vinden, en hoe zijn de kansen op een baan uiteindelijk.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Groetjes Anne-Claire.

Hoi Anne-Claire,

ik ben nu bezig met de opleiding psychologisch assistent via de loi. Ben nu op de helft van deel 1. Best pittig als je daarnaast werkt. Voor deel 1 moet je 10 lesdagen volgen in utrecht (stelt niet veel voor). En de examens zijn twee keer per jaar in leiderdorp. Dus als je 1 module niet haalt, loop je meteen een half jaar achter. (Deel 1 bestaat uit 6 modules.) Dit heb ik trouwens ook al een keer gehad, erg balen!

En leiderdorp is ook niet echt om de hoek, voor mij dan...

Voor deel 2 moet je 5 lesdagen naar utrecht en minimaal 16 uur per week een jaar lang stage lopen. En het is moeilijk om een stage plaats te vinden. Daar moet je echt een jaar van te voren al bezig mee zijn.

Ik heb ook nog geen stage gevonden en moet beginnen in december...

En de vraag is ook of er wel werk in te vinden is.

Want ik vind het best een leuke en interessante opleiding alleen de nadelen zijn; dat je maar 2 examenmomenten hebt in leiderdorp en die 10 lesdagen (zaterdagen) en dat je geen zekerheid hebt op stage en werk. En je moet overal zelf achteraan. Ik ben niet echt goed te spreken over de organisatie erom heen....

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik t wel!

Groetjes Juul.
Zo te zien wordt er thuis heel wat gestudeerd. Heeft iemand ervaring met de cursus voedingsleer van de loi en /of de cursus gewichtsconsulent? Ik overweeg deze cursus te gaan doen, maar zou er graag eerst meer over willen weten. Overigens heb ik de proefles al aangevraagd, die ziet er goed uit.
Hoi...

Mijn vriend wil de opleiding grafisch ontwerper via LOI of NTI gaan doen.

Heeft iemand eravaring met deze opleiding en of instituten??

xxx Marielle
Hallo!!

Ik zoek mensen die een lerarenopleiding via de LOI volgen. Ik heb al gelezen over iemand die Nederlands doet, maar zijn er ook mensen die en andere lerarenopleiding doen? Bijvoorbeeld Aardrijkskunde of Frans?
Hallo,

Heeft iemand wel eens bij Studieplan of NHA  een talencursus voor gevorderden gedaan? Hoe ver is het niveau dan? Ik ben namelijk op zoek naar een pittige cursus. Niet van dat "hallo hoe gaat het gedoe" nog in les 8. Studieplan biedt cursussen aan voor 129 euro, wel erg goedkoop lijkt mij? Heb je dan ook wat? Ik hoef geen begeleiding. De NHA biedt aan voor 149 euro. Iemand uberhaupt ervaring met Polyplan? Graag snel reageren want ik woon in het buitenland en wil het iemand mee laten nemen die binnen kort hier op vakantie komt :P. Alvast bedankt.
S-tur, ik ben degene die Nederlands doet. Bij het jonge docenten topic is ook iemand die een opleiding gaat doen (LOI), maar ik weet niet meer van welk vak. Ik dacht dat het Engels was.

Jennie
Ff mn hart luchten. Heb ik net 3 hoofdstukken geleerd en wil ik de open vragen gaan beantwoorden en opsturen ben ik van het eerste hoofdstuk het grootste gedeelte al weer vergeten. Kan ik weer opnieuw beginnen met leren. Ik ben tijdens het leren ook vaak snel afgeleid. Aan de ene kant wil ik gewoon stoppen maar daar wordt mijn zelfvertrouwen ook niet beter van. Na ja ik ga deze week maar weer opnieuw beginnen
Hallo Athome,

Ik heb via de LOI de cursus voedingsleer gedaan en ben in oktober afgelopen ook geslaagd voor gewichtsconsulente. Ik doe er eigenlijk nog niet zoveel mee, maar ben wel van plan om een eigen praktijk te beginnen. Als je er vagen over hebt verneem ik dat wel.

Wimmie
Hoi iedereen. Ik zit eraan te denken om de hbo opleiding hotelmanagement van de NTI te gaan doen. Heeft er iemand ervaring met deze opleiding? Ook ik vraag me af of werknemers niet liever iemand hebben met een diploma van een hogere hotelschool. en dat je misschien niet serieus genomen wordt met een zelfstudie. Het probleem is alleen dat ik al een tijd gewend ben aan het werken en daar heel veel plezier in heb en natuurlijk ook gewend ben aan een goed inkomen. daarom denk ik dat het heel moeilijk zou zijn om weer terug te gaan naar een school waar je 5 dagen pw naar school moet. Wat is jullie mening hierover?
hoi iedereen,

ik heb er ook wel eens over gedacht om via loi een studie te doen. maar ik ben bang dat werkgevers een diploma van loi niet serieus nemen. kunnen jullie mij misschien geruststellen? of is dat inderdaad zo?
Dat ligt eraan of je erkend mbo/hbo diploma gaat halen of een instituutdiploma! Dat laatste wordt niet zo gewaardeerd, maar een 'normale' opleiding wel.

Heb ik je nu gerustgesteld?
Ik doe zelf al een geruime tijd een cursus bij de loi. Ik geloof nu niet echt dat ik een functie krijg aangeboden voor waar ik nu een cursus voor doe. Ach het gaat om een stukje ontwikkeling voor mij. Het is leuk en leerzaam. En mocht ik nogeens ergens solliciteren heb ik dat toch op zak.
ik heb me dinsdag ingeschreven voor een cursus administratief assistent(e) :D ik heb er erg veel zin in! ik wacht nu met spanning af op m'n studiemateriaal. zijn er nog andere mensen bezig met een administratieve cursus/opleiding? ik zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen. en hoe lang zou het ong. duren voor ik de cursus in huis heb?

groetjes
nou, ik heb de opleiding in huis hoor! ik ga alles op m'n gemak uitgebreid doorkijken, ben benieuwd! :D
hey hey...

ik wil ook hotelmanagement bij de NTI gaan doen, maar ik hoor nogal rare verhalen over de NTI. de ene vindt het een hele slecht instituut, dat er bv geen goeie begeleiding is en dat het lesmateriaal verouderd is, de ander heeft er weer wel goeie ervaringen mee. wordt er niet echt duidelijker op...dus ook voor mij de vraag of er iemand ervaring met deze studie heeft??

thanx:R

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven