Thuisstudie: ervaringen met en vragen over LOI, NTI en NHA!
woensdag 14 september 2005 om 19:23
heej allemaal, ik wil graag een studie gaan volgen bij de loi of nti, ik vraag me eigen af hoe vaak je dan naar school toe moet en hoe vaak je naar school moet om presentaties te houden(heb namelijk erg last van faalangst als ik moet presenteren) Ik vroeg me eigen dus af of iemand hier ervaring mee heeft, en of dit gebeurd op die school en zo ja hoe vaak.
kus marloes
kus marloes
zaterdag 8 oktober 2005 om 22:03
quote:
Ik heb me bij NHA ingeschreven voor de mbo opleiding doktersassistente. Zijn er nog meer mensen die deze opleiding gaan doen of er al mee bezig zijn?
Lijkt me leuk om ervaringen enz. uit te wisselen.
En hoe zijn de ervaringen bij NHA in het algemeen? Hebben ze een beetje een goeie reputatie?? Hey!
Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding doktersassistente. Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat je dit berichtje hebt geplaatst dus je zult nu al wel bezig zijn. Bevalt het wat? Ik doe het niet via NHA, ik zit wel de hele week op school.
Liefs, Kim
Ik heb me bij NHA ingeschreven voor de mbo opleiding doktersassistente. Zijn er nog meer mensen die deze opleiding gaan doen of er al mee bezig zijn?
Lijkt me leuk om ervaringen enz. uit te wisselen.
En hoe zijn de ervaringen bij NHA in het algemeen? Hebben ze een beetje een goeie reputatie?? Hey!
Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding doktersassistente. Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat je dit berichtje hebt geplaatst dus je zult nu al wel bezig zijn. Bevalt het wat? Ik doe het niet via NHA, ik zit wel de hele week op school.
Liefs, Kim
donderdag 13 oktober 2005 om 16:56
hoi,
ik vraag me af of er ook iemand is die de opleiding internationaal secetaresse volgt of gevolgd heeft bij de LOI. aangezien ik met mijn HBO-opleiding maar geen werk kan vinden leek het me beter om maar een opleiding/cursus extra te gaan doen om 1 mijn tijd te vullen en 2 meer kans te hebben op een baan. aangezien de opleiding me een kleine 2 jaar gaat kosten in tegenstelling tot de 4 of 5 jaar als ik een andere HBO-opleiding zou gaan volgen.
groetjes loesje
ik vraag me af of er ook iemand is die de opleiding internationaal secetaresse volgt of gevolgd heeft bij de LOI. aangezien ik met mijn HBO-opleiding maar geen werk kan vinden leek het me beter om maar een opleiding/cursus extra te gaan doen om 1 mijn tijd te vullen en 2 meer kans te hebben op een baan. aangezien de opleiding me een kleine 2 jaar gaat kosten in tegenstelling tot de 4 of 5 jaar als ik een andere HBO-opleiding zou gaan volgen.
groetjes loesje
dinsdag 18 oktober 2005 om 19:14
Ik heb gister het inschrijfformulier op de bus gedaan voor de thuis studie HBO psychologie bij het NTI.
Nu heb ik wel wat vraagjes voor mensen die deze thuis studie doen!
Hoe bevalt het leren en het maken van de opdrachten?
Heb je goed contact met medestudenten en leraren?
Waar doe je de thuisstudie?(NTI etc)
Als je meer te vertellen heb zou ik het wel fijn vinden ik wil er namelijk ALLES over weten .
groetjes Apple
vrijdag 21 oktober 2005 om 00:42
Ik ben me aan het oriënteren op een thuisstudie (lijkt me wel zo handig ivm baan en kind) en denk aan een HBO opleiding Psychologie. NTI biedt de opleiding aan, ism Hogeschool Hanzesteden. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze opleiding, er al aan begonnen zijn of er ook over denken? Ik vind het een behoorlijke investering (bij gespreide betaling 160 euro per maand, excl kosten voor boeken, examengeld en verplichte praktijkdagen) Nu schijn je een orientatiejaar te kunnen doen, als een soort kennismaking. Ik heb 15 studiepunten van de OU (sociale wetenschappen) en heb NTI gebeld over eventuele vrijstelling. Daar werd een beetje vaag over gedaan. Het beoordelen daarvan kost ook weer een smak geld. Zit er aan te denken om OU weer op te pakken, daar heb ik goede ervaringen mee maar weet dat ik ga struikelen over statistiek. Een wat meer praktische opleiding Psychologie lijkt mij een betere optie. Is er iemand naar een open dag geweest van de NTI? In november zijn er weer een paar, Ik ga in elk geval even kijken en mijn oor te luisteren leggen. Heb al een waslijst aan vragen.
maandag 24 oktober 2005 om 21:09
quote:Ik ben me aan het oriënteren op een thuisstudie (lijkt me wel zo handig ivm baan en kind) en denk aan een HBO opleiding Psychologie. NTI biedt de opleiding aan, ism Hogeschool Hanzesteden. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze opleiding, er al aan begonnen zijn of er ook over denken? Ik vind het een behoorlijke investering (bij gespreide betaling 160 euro per maand, excl kosten voor boeken, examengeld en verplichte praktijkdagen) Nu schijn je een orientatiejaar te kunnen doen, als een soort kennismaking. Ik heb 15 studiepunten van de OU (sociale wetenschappen) en heb NTI gebeld over eventuele vrijstelling. Daar werd een beetje vaag over gedaan. Het beoordelen daarvan kost ook weer een smak geld. Zit er aan te denken om OU weer op te pakken, daar heb ik goede ervaringen mee maar weet dat ik ga struikelen over statistiek. Een wat meer praktische opleiding Psychologie lijkt mij een betere optie. Is er iemand naar een open dag geweest van de NTI? In november zijn er weer een paar, Ik ga in elk geval even kijken en mijn oor te luisteren leggen. Heb al een waslijst aan vragen.
Ben afgelopen zaterdag begonnen met de HBO opleiding psychologie via het NTI. Heb je msn? mijne is
super_gurl15@hotmail.com
dan kun je me
toevoegen voor vragen enzo.
groetjes Apple
Ben afgelopen zaterdag begonnen met de HBO opleiding psychologie via het NTI. Heb je msn? mijne is
super_gurl15@hotmail.com
dan kun je me
toevoegen voor vragen enzo.
groetjes Apple
donderdag 27 oktober 2005 om 18:40
Ik denk erover om spw-3 kinderopvang te gaan doen via het LOI of het NTI (ik begrijp dat ik beter voor het LOI kan kiezen?) Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb geen zin meer om dagelijks op school te gaan zitten, dus een thuisstudie lijkt mijzelf een goede optie. Ik vraag me alleen af of je dan wel net zoveel kans hebt op een baan? Weet iemand hier iets van?
Groetjes, Marieke
Groetjes, Marieke
donderdag 27 oktober 2005 om 19:30
Hoi Marieke,
Ja een MBO opleiding bij de LOI is net zo waardevol als een MBO opleiding op een reguliere school. Je volgt toch ook stage bij zo'n opleiding, dus de werkervaring doe je ook op. En dat is een groot pluspunt. En daarbij, het feit dat je de discipline hebt om thuis te studeren, naast alle andere dingen die je doet (ik weet niet of je ook nog werkt) spreekt natuurlijk wel van doorzettingsvermogen. Ikzelf ben pas geleden ook begonnen met een MBO opleiding bij de LOI, en mijn ervaring met de LOI is erg goed. Succes met je studiekeuze!
groetjes, puck
Ja een MBO opleiding bij de LOI is net zo waardevol als een MBO opleiding op een reguliere school. Je volgt toch ook stage bij zo'n opleiding, dus de werkervaring doe je ook op. En dat is een groot pluspunt. En daarbij, het feit dat je de discipline hebt om thuis te studeren, naast alle andere dingen die je doet (ik weet niet of je ook nog werkt) spreekt natuurlijk wel van doorzettingsvermogen. Ikzelf ben pas geleden ook begonnen met een MBO opleiding bij de LOI, en mijn ervaring met de LOI is erg goed. Succes met je studiekeuze!
groetjes, puck
donderdag 27 oktober 2005 om 22:28
Hoi Puck en alle anderen,
Bedankt voor je reactie. Eigelijk is dat precies hoe ik er zelf ook over dacht. Maar ik merk ook dat er niet altijd positief tegen thuisstudies aangekeken wordt. Daarom heb ik ergens toch ook een beetje mijn twijfels. Maar ik denk wel dat ik er aan ga beginnen. Weet alleen nog niet of ik voor het NTI of het LOI zal kiezen. Ik dacht eerst NTI maar ik krijg nu het idee dat LOI beter is. Wie kan hier iets over zeggen?
Ik heb trouwens ook naar een aantal kinderdagverblijven gebeld (misschien is dit ook een tip voor anderen), en over het algemeen werd er wel positief op gereageerd, zij zouden wel iemand aannemen die een thuisstudie had gedaan. Dit was echter niet altijd het geval, er waren er ook die het niet zouden doen, er wel er zelfs ook een die het NTI en het LOI niet eens kende.
Bedankt voor je reactie. Eigelijk is dat precies hoe ik er zelf ook over dacht. Maar ik merk ook dat er niet altijd positief tegen thuisstudies aangekeken wordt. Daarom heb ik ergens toch ook een beetje mijn twijfels. Maar ik denk wel dat ik er aan ga beginnen. Weet alleen nog niet of ik voor het NTI of het LOI zal kiezen. Ik dacht eerst NTI maar ik krijg nu het idee dat LOI beter is. Wie kan hier iets over zeggen?
Ik heb trouwens ook naar een aantal kinderdagverblijven gebeld (misschien is dit ook een tip voor anderen), en over het algemeen werd er wel positief op gereageerd, zij zouden wel iemand aannemen die een thuisstudie had gedaan. Dit was echter niet altijd het geval, er waren er ook die het niet zouden doen, er wel er zelfs ook een die het NTI en het LOI niet eens kende.
vrijdag 28 oktober 2005 om 08:48
Marieke, ben het helemaal met Puck eens!
Ik volg een hbo opleiding via LOI en ik krijg (hopelijk) over een paar jaar een diploma van een hogeschool en niet van de LOI. Zij begeleiden je natuurlijk wel, maar de hogeschool is de school waar je staat ingeschreven bij de IB groep. Misschien is dat met mbo ook zo. Dan hoef je niet eens te zeggen dat je het via de LOI gedaan hebt.
Succes met je keuze (zou niet NTI kiezen maar dat is persoonlijk, heb daar niet zo'n goede ervaring mee).
Ik volg een hbo opleiding via LOI en ik krijg (hopelijk) over een paar jaar een diploma van een hogeschool en niet van de LOI. Zij begeleiden je natuurlijk wel, maar de hogeschool is de school waar je staat ingeschreven bij de IB groep. Misschien is dat met mbo ook zo. Dan hoef je niet eens te zeggen dat je het via de LOI gedaan hebt.
Succes met je keuze (zou niet NTI kiezen maar dat is persoonlijk, heb daar niet zo'n goede ervaring mee).
maandag 7 november 2005 om 17:08
Hoi Jennie
50 boeken! Dat is me nogal wat! Wat voor soort boeken zijn dat dan die je moet lezen? Verplicht ook voor de opleiding?
Bij mij gaat het verder heel goed met m'n opleiding. Dit weekend niet veel gedaan vanwege verjaardag, maar vandaag weer lekker achter m'n studie. Ga deze week aan hoofdstuk 3 van engels starten, en hopelijk eind van de week m'n eerste inzendopgaven.
Kan je me trouwens vertellen hoe het gaat met examen doen, Jennie? Hoe ziet zo'n dag eruit? Ik weet alleen dat je dan naar Leiderdorp moet, maar verder weet ik niet hoe zo'n dag in z'n werk gaat. Kan je me daar ook iets over vertellen?
Nog andere mensen die bezig zijn met MBO/HBO studie? Wat zijn jullie ervaringen? Gaat het goed, genoeg discipline....enz?
Groetjes van Puck
50 boeken! Dat is me nogal wat! Wat voor soort boeken zijn dat dan die je moet lezen? Verplicht ook voor de opleiding?
Bij mij gaat het verder heel goed met m'n opleiding. Dit weekend niet veel gedaan vanwege verjaardag, maar vandaag weer lekker achter m'n studie. Ga deze week aan hoofdstuk 3 van engels starten, en hopelijk eind van de week m'n eerste inzendopgaven.
Kan je me trouwens vertellen hoe het gaat met examen doen, Jennie? Hoe ziet zo'n dag eruit? Ik weet alleen dat je dan naar Leiderdorp moet, maar verder weet ik niet hoe zo'n dag in z'n werk gaat. Kan je me daar ook iets over vertellen?
Nog andere mensen die bezig zijn met MBO/HBO studie? Wat zijn jullie ervaringen? Gaat het goed, genoeg discipline....enz?
Groetjes van Puck
dinsdag 8 november 2005 om 10:52
quote:
Hoi Jennie
Groetjes van Puck Ik heb toevallig gisteren examen gedaan voor een aantal deelkwalificaties van MBO dierenzorg.
Je krijgt van te voren de oproep en daarin staat ook je kandidaatnummer. Je gaat naar het zalencentrum (of het LOI gebouw wat op hetzelfde terrein ligt.) Daar hangen bij de ingang en bij de receptie op de 1e etage bladen met de kanidaatnummers en welke kandidaat waar moet zijn. Bijv: kandidaatnummers 456445 t/m 567789 moeten om 14.00 in lokaal 122 op de 1e etage zijn.
Het wijst zich vanzelf eigenlijk.
Het examen zelf..ja.. wat kun je daar over zeggen....je komt binnen en op de tafels liggen de kandidaatnummers, dus even zoeken naar jouw nummer en als iedereen zit worden de vragen uitgedeeld en kun je beginnen.
We kregen heel netjes een kopje thee of koffie halverwege.
Ik vond ze wel streng. Je moest per se blijven zitten tot het examen voorbij was, ook al was je eerder klaar en ze keken er precies op toe dat alles via de regels ging.
Het kwam professioneel over
Hoi Jennie
Groetjes van Puck Ik heb toevallig gisteren examen gedaan voor een aantal deelkwalificaties van MBO dierenzorg.
Je krijgt van te voren de oproep en daarin staat ook je kandidaatnummer. Je gaat naar het zalencentrum (of het LOI gebouw wat op hetzelfde terrein ligt.) Daar hangen bij de ingang en bij de receptie op de 1e etage bladen met de kanidaatnummers en welke kandidaat waar moet zijn. Bijv: kandidaatnummers 456445 t/m 567789 moeten om 14.00 in lokaal 122 op de 1e etage zijn.
Het wijst zich vanzelf eigenlijk.
Het examen zelf..ja.. wat kun je daar over zeggen....je komt binnen en op de tafels liggen de kandidaatnummers, dus even zoeken naar jouw nummer en als iedereen zit worden de vragen uitgedeeld en kun je beginnen.
We kregen heel netjes een kopje thee of koffie halverwege.
Ik vond ze wel streng. Je moest per se blijven zitten tot het examen voorbij was, ook al was je eerder klaar en ze keken er precies op toe dat alles via de regels ging.
Het kwam professioneel over
dinsdag 8 november 2005 om 12:15
quote:
Hoi Jennie
Groetjes van Puck Puck, idd net zoals het net hiervoor is beschreven. Je komt daar aan en beneden hangt een lijst met nummers en waar je tentamen moet doen. In mijn geval mag ik vaak wel eerder weg, dat ligt er een beetje aan (of er laatkomers zijn). Ik heb meestal een ochtend of een middag een tentamen. Dit duurt zo'n twee tot drie uur, ligt aan het vak.Voordat het tijd is ga ik in de kantine zitten en nog wat doornemen. Of nog wat kletsen met andere examenkandidaten. Het is goed bereikbaar en je kunt ook je auto goed kwijt.
De boeken zijn verplicht. Je kunt wel uit een hele stapel kiezen hoor, maar toch....Het zijn heel veel verschillende soorten boeken, 'oude' boeken, oorlogsboeken, literatuur, historische boeken, geschiedenisboeken, poezie, romans etc etc. Voor de eerste module moest ik jeugdboeken lezen (30 stuks), dat was erg leuk. Het 'echte' werk lijkt me wat minder leuk.
Ga even flessen maken...
Jennie
Hoi Jennie
Groetjes van Puck Puck, idd net zoals het net hiervoor is beschreven. Je komt daar aan en beneden hangt een lijst met nummers en waar je tentamen moet doen. In mijn geval mag ik vaak wel eerder weg, dat ligt er een beetje aan (of er laatkomers zijn). Ik heb meestal een ochtend of een middag een tentamen. Dit duurt zo'n twee tot drie uur, ligt aan het vak.Voordat het tijd is ga ik in de kantine zitten en nog wat doornemen. Of nog wat kletsen met andere examenkandidaten. Het is goed bereikbaar en je kunt ook je auto goed kwijt.
De boeken zijn verplicht. Je kunt wel uit een hele stapel kiezen hoor, maar toch....Het zijn heel veel verschillende soorten boeken, 'oude' boeken, oorlogsboeken, literatuur, historische boeken, geschiedenisboeken, poezie, romans etc etc. Voor de eerste module moest ik jeugdboeken lezen (30 stuks), dat was erg leuk. Het 'echte' werk lijkt me wat minder leuk.
Ga even flessen maken...
Jennie
donderdag 8 december 2005 om 19:07
LOI biedt introductie-modules aan voor de opleiding HBO Toegepaste Psychologie. De opleiding zelf zal in de loop van komend jaar starten is de planning. De evt al gevolgde introductie-modules geven dan recht op vrijstellingen.
Nu heb ik een voorkeur voor de LOI boven het NTI (niet echt gefundeerd trouwens) en ben dus geïnteresseerd in hoe het de NTI-studenten bevalt en of mensen evt ervaring hebben met verschillen tussen LOI en NTI.
Nu heb ik een voorkeur voor de LOI boven het NTI (niet echt gefundeerd trouwens) en ben dus geïnteresseerd in hoe het de NTI-studenten bevalt en of mensen evt ervaring hebben met verschillen tussen LOI en NTI.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 10 december 2005 om 18:33
Ik wil eventjes wat zeggen over die HBO Psychologie opleiding bij de LOI - NTI. De LOI laat al zijn HBO Opleidingen eerst accrediteren door daarvoor erkende instanties voordat zij het op de markt brengen. Accrediteren wil zoveel zeggen dat het een HBO waardige opleiding is en dat je met de opleiding kan doen wat er belooft wordt. Op afstand leren is natuurlijk anders dan leren op school. Daarom moeten de opleidingen sinds dit jaar officieel geaccrediteerd worden.
De NTI is nog niet aan de accreditatie begonnen. Via een achterdeurtje in de wet hebben zij dit uit kunnen stellen tot ik meen 2008.
Ik beweer absoluut niet dat de opleidingen van NTI niet oke zouden zijn, maar ik denk dat de LOI een streepje voor heeft met zijn behaalde accreditaties.
De NTI is nog niet aan de accreditatie begonnen. Via een achterdeurtje in de wet hebben zij dit uit kunnen stellen tot ik meen 2008.
Ik beweer absoluut niet dat de opleidingen van NTI niet oke zouden zijn, maar ik denk dat de LOI een streepje voor heeft met zijn behaalde accreditaties.
zondag 11 december 2005 om 18:10
HBO psychologie wordt door NTI aangeboden in samenwerking met Hogeschool Hanzesteden, waardoor de accreditatie in dit geval geregeld is. Zeggen ze.
LOI heeft de accreditatie nog niet rond, waardoor de eigenlijke opleiding nog niet gestart is.
Als je het in de beoogde 3 jaar doet is LOI goedkoper, doe je er langer over, dan is NTI goedkoper, daar mag je na 3 jaar namelijk nog 3 jaar gratis verder studeren.
Kortom: allebei na- en voordelen. Ben meestal niet zo'n twijfelaar, maar in dit geval................
't Zal uiteindelijk wel de LOI worden.
Als het tenminste niet NTI wordt.
LOI heeft de accreditatie nog niet rond, waardoor de eigenlijke opleiding nog niet gestart is.
Als je het in de beoogde 3 jaar doet is LOI goedkoper, doe je er langer over, dan is NTI goedkoper, daar mag je na 3 jaar namelijk nog 3 jaar gratis verder studeren.
Kortom: allebei na- en voordelen. Ben meestal niet zo'n twijfelaar, maar in dit geval................
't Zal uiteindelijk wel de LOI worden.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 14 december 2005 om 12:31
De NTI heeft nog niet de accreditatie zoals die nu wordt verwacht van HBO opleidingen. De accreditatie die er nu is, is van rechtswege geloof ik. Een soort automatische accreditatie bij HBO Opleidingen. Voor de HBO Psychologie opleiding van de NTI (ookal is die in samenwerking met een hogeschool) is niet geaccrediteerd door de Nederlands Vlaam Accreditatie Organisatie (NVAO).
donderdag 22 december 2005 om 19:44
Ik heb dit hele topic nog niet gelezen, maar ik heb wel een vraag over thuisstudie: weet iemand of je ergens HBO (ortho)pedagogiek kan doen?? Ik heb hier namelijk interesse in, maar ik kan het nergens terugvinden. Toevallig iemand ervaring?
PS. Dit is maar een kort stukje aangezien ik net een heel verhaal getypt had en dat ineens weg was... :?
PS. Dit is maar een kort stukje aangezien ik net een heel verhaal getypt had en dat ineens weg was... :?
donderdag 5 januari 2006 om 10:35
hey hey
Ik begin volgende week met de studie (jeugd)hulpverlening diff. woonbegeleiding bij het nti. Ik ben op zoek naar meiden die er binnenkort ook mee gaan beginnen of net mee zijn begonnen.
Ik heb al spw4 gedaan, maar niet helemaal afgemaakt, dus ben al wel bekend met de opleiding.
Misschien kunnen we af en toe samen brainstormen....
Ik begin volgende week met de studie (jeugd)hulpverlening diff. woonbegeleiding bij het nti. Ik ben op zoek naar meiden die er binnenkort ook mee gaan beginnen of net mee zijn begonnen.
Ik heb al spw4 gedaan, maar niet helemaal afgemaakt, dus ben al wel bekend met de opleiding.
Misschien kunnen we af en toe samen brainstormen....