Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie: ervaringen met en vragen over LOI, NTI en NHA!

01-06-2004 09:40 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om de vakopleiding pedicure te gaan doen via het NTI. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wel te doen?
Hallo allemaal, ik heb ff een vraagje.

Ik wil binnenkort beginnen aan de opleiding voor doktersassistent via de LOI.

Zijn er op dit moment toevallig mensen die ook bezig zijn met deze studie en hoe bevalt het en zijn er ook mensen die zijn aangenomen met een diploma van het LOI op zak?

Het lijkt me leuk om na het behalen van het diploma om in een ziekenhuis als dokstersassistent/polikliniekassistent te gaan werken. Nu heb ik vandaag het AMC in Amsterdam gebeld voor informatie om te vragen hoe groot de kans is om daar met zo'n diploma aangenomen te worden. Het bleek dus dat je daar dan niet wordt aangenomen. Ze hebben liever dat je dan een diploma hebt via de ASOP, NIPA of het ROC omdat daar het niveau hoger ligt. Ondanks dat ik vertelde dat  je via het LOI ook praktijkdagen hebt en stage moet lopen, hebben ze daar geen interesse in. Ik weet niet of dat bij alle ziekenhuizen zo is, maar vind het wel een beetje jammer.
Prettig topic dit. Ik val even binnen, completely new ben ik dus.

Ik wil -als uitbreiding van mijn ontwikkeling- een studie HBO Hotelmanagement gaan doen. Iemand daar ervaring mee (o.a. aantal studie uren per week etc.?) en in hoe veelzijdig is zo'n studie?

Heb momenteel een eigen zaak maar heb besloten daar binnen een aantal jaar dat niet meer tot mijn 65 ste voort te willen zetten.
hoi!

Ik zit er over te denken een talencursus te volgen bij of NHA of NTI of LOI. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? LOI ziet er het profesioneelst uit, maar daar betaal je dan ook een hoop geld voor. Ik heb gehoord dat NHA nogal saai lesmateriaal heeft, maar ook het goedkoopst is. Over het NTI weet ik eigenlijk niks. Kun je bij alle 3 gebruik maken van een 'I-coach'?

Het spijt me als dit er al ergens tussenstaat, maar er zijn nogal veel reacties. Kost behoorlijk wat tijd om dat allemaal te gaan lezen
quote:

Hoi,

Zijn er hier ook mensen die HBO P&O bij het NTI volgend? Zelf ben ik hier eind 2004 mee gestart en ik zou graag ervaringen uitwisselen met studiegenootjes. kun je iets meer over de opleiding vertellen?
Hallo, sorry ik heb geen tijd om alle 403 berichten door te lezen, maar doet iemand bij LOI/NTI de opleiding Onderwijsassistente niveau 4? Graag zou ik er wat meer over willen weten. Ik heb zelf wel al de Pabo gedaan, maar heb hem niet afgemaakt. Ik werk inmiddels al 5 jaar in de communicatiewereld, maar nu wil ik graag wel in het onderwijs werken, maar wil (nog) niet als leerkracht omdat ik net een zoon van 1 jaar heb en niet te veel verantwoordelijkheid en stress wil etc.

Ik hoor het wel, ik ben benieuwd!!

Groetjes, Llotte
Ik heb niet alle 404 reacties gelezen, dus misschien zeg ik nu iets wat al bekend was, maar ik wil even kwijt dat het NHA nauwelijks serieus te nemen valt. Ik doe de 'studie' Turks voor beginners en gevorderden (voor erbij) en die lesstof klopt van geen kant! Er staan tegenstrijdigheden in de stof, er staan niet-passende antwoorden bij de oefenopgaven en sommige dingen wordt je bijvoorbeeld in les 4 geacht te weten, terwijl het pas in les 7 besproken wordt.

Daarnaast heeft mijn 'leraar' geen mail, alles moet per post. Dat betekent dus óf meerdere lessen opsparen en alles in één keer opsturen, met het risico dat je iets een paar lessen achter mekaar fout doet, óf je geeft een fortuin uit aan postzegels.

Ik ben er in ieder geval erg ontevreden over. Het is wel goedkoper dan de andere thuisstudies, maar geloof me, in dit geval is goedkoop inderdáád duurkoop!
gewoon een schema voor jezelf maken en vaste dagen hebben waarop je ermee bezig gaat. het is net zoals naar de sport school gaan, als het in je patroon zit dan valt het wel mee.in ieder geval succes als je gaat beginnengroetjes
Heey allemaal,

Ik wil graag de Cursus Massage gaan volgen bij het NTI, maar las in jullie reacties dat dat niet super is daar..???

Maar bij NHA en LOI is het alleen sportmasseur.... 

En waarom is de NTI dan zo slecht?
yvanka.. Ik kom ook uit het hoge noorden..

En heb t zelfde probleem.. Heb ook al 3 mbo-opleidingen gedaan, en de laatste was idd verschrikkelijk...

Ik ga nu gewoon werken tot dat ik samenwoon met mn vriend, dan wil ik goed gaan nadenken wat ik wil, en dat dan gaan doen via LOi, NHA of NTI...

Succes!! Xxx
Ik wil graag een thuisstudie gaan doen. Heeft er iemand ervaring met de HBO opleiding Toeristisch management van de LOI?? of Hotelmanagement of Vrijetijdsmanagement van de NHA???

Hoeveel uur ben je per week kwijt aan studeren?? en helpen ze je bij het vinden van een stageplaats?
Hallo,

Ik wil graag piano leren spelen. En dat wil ik doen dmv een cursus bij de LOI.

Nu ben ik een absolute beginner en kan dus nog helemaal niets met de piano. Wie heeft ervaring met deze cursus. Is het te doen voor een beginner? Is het veel theorie? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes
Hoi allemaal,

Ik heb niet alle pagina´s gelezen dus wellicht stel ik een vraag die al gesteld is:

Ik wil dolgraag beter Duits gaan leren, ik kan het vrij goed verstaan, lezen en een beetje spreken. Ik weet echter niks van de grammatica af omdat ik op school niet goed heb opgelet. Alles wat ik nu kan heb ik opgepikt van tv of van gesprekken met Duitsers.

Tijd om naar school te gaan heb ik niet want alle cursussen die er zijn worden ´s-avonds gegeven en dan heb ik geen tijd want ik ben een alleenstaande moeder.

Ik zit er nu aan te denken een thuiscursus te gaan doen. Is er hier iemand die een thuiscursus gedaan heeft en zo ja beviel het of niet?
quote:

Hoi allemaal,

Ik heb niet alle pagina´s gelezen dus wellicht stel ik een vraag die al gesteld is:

Ik wil dolgraag beter Duits gaan leren, ik kan het vrij goed verstaan, lezen en een beetje spreken. Ik weet echter niks van de grammatica af omdat ik op school niet goed heb opgelet. Alles wat ik nu kan heb ik opgepikt van tv of van gesprekken met Duitsers.

Tijd om naar school te gaan heb ik niet want alle cursussen die er zijn worden ´s-avonds gegeven en dan heb ik geen tijd want ik ben een alleenstaande moeder.

Ik zit er nu aan te denken een thuiscursus te gaan doen. Is er hier iemand die een thuiscursus gedaan heeft en zo ja beviel het of niet?

Hoi Angie

Ik doe Nederlands en Engels op HAVO niveau via de LOI. Ik doe nog een aantal vakken, maar dit zijn de talen. Ik wil straks examen doen in mei om daarna te starten met mijn HBO opleiding.

Het bevalt me erg goed. Ik heb op de middelbare school al Ned en Eng gehad natuurlijk, dus de eerste lessen gingen vrij snel. Ik heb ook gekozen voor een vrij studie tempo dus wanneer ik een les klaar heb stuur ik de antwoorden in. Alles gaat via het internet, behalve de mondelinge lessen, zo af en toe spreek ik een oefening in op een bandje. Dat was wel even wennen, maar de leraar spreekt heel serieus zijn commentaar in na jouw gedeelte en ik leer er echt wat van.

Het is allemaal wel goed geregeld, mijn huiswerk is altijd snel nagekeken en dan zijn de antwoorden beschikbaar op de site, waar je met je eigen wachtwoord naar toe kunt. Ook als ik verder vragen heb aan de docenten gaat het op deze manier.

Ik denk dat deze manier van leren geschikt is als je al wat hebt opgestoken van de taal, ook zelf erbij wat leest en tv kijkt in de taal, als je discipline hebt. Als je echt helemaal begint met een taal die je nog niet kent zou ik het niet op deze manier doen, maar dat is in jouw geval niet zo.

Ik ben zelf dus heel gemotiveerd om het zo te doen, ook omdat ik zo het eerste jaar bij mn kindje thuis ben. Ik studeer als zij slaapt.

Groetjes!
Dit klinkt wel alsof het iets is voor mij.

Ik heb wat vragen:

- Kun je vragen stellen aan iemand tijdens je studie?

- Is de grammatica goed te begrijpen ook als je niet kunt ontleden?

- Hoelang duurt het (ik wil doorgaan tot het niveau dat ik alle tijden die nodig zijn om goed te kunnen spreken beheers) en wat kost het?
quote:

Dit klinkt wel alsof het iets is voor mij.

Ik heb wat vragen:

- Kun je vragen stellen aan iemand tijdens je studie?

- Is de grammatica goed te begrijpen ook als je niet kunt ontleden?

- Hoelang duurt het (ik wil doorgaan tot het niveau dat ik alle tijden die nodig zijn om goed te kunnen spreken beheers) en wat kost het?

Hi Angie

- Je kunt zeker vragen stellen. Je hebt een vaste docent die jouw ingezonden huiswerk (over de post of via het internet) nakijkt en daar eventueel nog opmerkingen of tips aan toevoegt. Als je een vraag hebt over de stof kun je die stellen onderaan je inzendopgaven, de docent geeft antwoord bij het nakijken. Als je algemenere vragen hebt kun je die ook via e-mail stellen.

- Ik vind de grammatica wel logisch uitgelegd. Je krijgt eerst een tekst waarin je iets nieuws tegenkomt, daarna wordt dit uitgelegd en verduidelijkt met voorbeelden, daarna maak je oefeningen.

Ontleden kun je leren, zo lastig is het niet als je alles duidelijk op een rij hebt. Je moet vooral je woordenschat vergroten is mijn ervaring, en als je veel probeert te lezen in de taal krijg je er wel meer gevoel voor ook, voor de grammatica.

- Ik weet niet hoe lang het voor jou duurt, ikzelf doe in 1 jaar HAVO 4 en 5. Ik heb een vrij studietempo, maar je kunt ook voor een vast tempo kiezen, dan krijg je elke maand je lessen thuis. Ik kreeg aan het begin alles in twee dozen gebracht haha!

Als je vooral de taal graag wilt spreken zou ik ook informeren naar een cursus waar je heen kunt. Ik ken iemand die een cursus Frans heeft gevolg via de Alliance Francaise, misschien is er ook zo iets voor de Duitse taal? Alhoewel je het spreken dus oefent dmv de cassettes, ik moet tenslotte straks ook het mondeling HAVO examen afleggen.

- Wat het kost zoek ik nog even op, ik kreeg wel 10% korting omdat ik alles in een keer betaalde.

Dag!
quote:

Hoi allemaal,

Ik doe de cursus Italiaans via de LOI. Maar ik moet zeggen dat je wel erg gemotiveerd moet zijn om het vol te houden naast je eigen baan en huishouden. In het begin was ik heel enthousiast, en leerde ik echt veel. De cijfers kreeg ik vlot terug. Maar op een gegeven moment komt de klad erin. Omdat het moeilijker wordt. Dan snap je het even niet en leg je het even weg. Dat even wordt langer en langer... En niemand zit achter je aan of je het wel of niet doet. Dus je moet echt goede wilskracht hebben!

Verder is het lesmateriaal wel mooi. En je leert het stapje voor stapje. In je eigen tempo. Wat bij mij nu al 1,5 jaar duurt... :P
quote:

Ik heb niet alle 404 reacties gelezen, dus misschien zeg ik nu iets wat al bekend was, maar ik wil even kwijt dat het NHA nauwelijks serieus te nemen valt. Ik doe de 'studie' Turks voor beginners en gevorderden (voor erbij) en die lesstof klopt van geen kant! Er staan tegenstrijdigheden in de stof, er staan niet-passende antwoorden bij de oefenopgaven en sommige dingen wordt je bijvoorbeeld in les 4 geacht te weten, terwijl het pas in les 7 besproken wordt.

Ik ben er in ieder geval erg ontevreden over. Het is wel goedkoper dan de andere thuisstudies, maar geloof me, in dit geval is goedkoop inderdáád duurkoop!

En ik maar denken dat het aan mij lag..Ik heb hetzelfde probleem met de NHA. Ik volg de daar een cursus om te reïntegreren en het RBO mij voor deze cursus bij de NHA heeft ingeschreven. Helaas moet ik na de huidige cursus nóg een cursus doen maar ik voel er weinig voor om dat via de NHA te doen en nu moet ik onderbouwen waarom ik dat niet wil...:o
Even omhoog halen voor de diverse mensen met vragen over deze organisaties.
@chicadelmar: als je wel met spaanstaligen op een boot zitten, spreken ze mogelijk naast hun dialect ook nog wel redelijk zuiver spaans als ze daar moeite voor doen. Misschien eens informeren. Vaak zullen ze onderling wel veel spaans spreken in hun eigen dialect, maar zullen ze met jou wellicht gewoon spaans spreken.

Heb je ook spaanse les gehad in het buitenland toen of heb je het gewoon zo geleerd? In het eerste geval zou ik gaan voor de cursus spaans voor gevorderden, in het tweede geval raad ik je aan om misschien toch van het begin af aan te beginnen om ook de grammatica onder de knie te krijgen.
Vanmiddag heb ik een gesprek met de reïntegratiecoach en zij is op de hoogte van de ontwikkelingen van mijn huidige cursus. Het bespreken en eventueel omzetten van de volgende cursus zou lang duren zei ze en bovendien vragt de scholingsmakelaar nogal een hoge vergoeding. Dit zou dan ten koste gaan van 'mijn' budget. Ik kan mijn oren niet geloven..

Enerzijds vind ik het vervelend hierover te moeten zeuren tegen haar maar anderzijds vind ik het geen discussiepunt en wil ik koste wat kost die volgende cursus NIET bij de NHA doen. Wat een prutsers zijn het daar zeg.
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Schoevers opleidingen via het LOI? Ik heb interesse in de opleiding management assistente of directie secretaresse. Het is via het LOI goedkoper dan bij Schoevers zelf. Bovendien is de deeltijd opleiding op een dag dat ik werk, dus dat komt me niet uit. Ik ben heel benieuwd hoe de opleiding bevalt. De dicipline voor het thuisstuderen heb ik wel. Er zijn ook praktijkdagen bij en je krijgt aan het eind van de rit gewoon het Schoevers diploma. Wie o wie???
Zonder de andere antwoorden te hebben gelezen vind ik dat je geen THUISstudie van pedicure kunt volgen.

Op een reguliere vakopleiding krijg je heel veel praktijklessen.

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om naar een pedicure te gaan die het met een thuisstudie heeft gedaan! :o
Ik volg naast mijn opleiding ook een cursus via NHA en de kwaliteit vind ik prima. Ik heb voor begeleid studeren gekozen, dat houdt in dat je je huiswerk naar iemand mailt (of post als je dat liever hebt) en dat je dat dan ook weer terugkrijgt voorzien van verbeteringen, tips e.d. Met vragen kun je ook altijd terecht (zowel per mail als per telefoon) en ik ben er tot nu toe best tevreden over. Onderschat vooral niet het zelfdiscipline aspect, je moet jezelf er echt toe aan kunnen zetten om aan het werk te gaan.

Er zijn ook cursussen waarbij een stageperiode zit inbegrepen, dan heb je dus wel de praktijkervaring, maar je kunt ook op internet zoeken naar traineeships voor jouw soort werk. In veel sectoren kun je dan stagelopen en sommige bedrijven bieden zelfs een soort praktijk&theorie traject waarbij zij jouw cursus betalen. Je moet ze maar net vinden, maar ze zijn er... Je bent vaak niet zo afhankelijk van wat een organisatie kan bieden als je zelf denkt. Gewoon proberen, vragen. Vaak is er best e.e.a. mogelijk.

Met name bij erg praktijkgerichte opleidingen zoals pedicure inderdaad zou ik zeker kijken naar mogelijkheden, omdat het inderdaad anders moeilijk wordt het vertrouwen van werkgevers en klanten te winnen over je kunnen. Lijkt me inderdaad dat praktijkervaring daar essentieel is. Eventueel kun je bedrijven benaderen met een voorstel om bijvoorbeeld 1 of meer dagen in de week mee te lopen, al dan niet tegen vergoeding.
quote:

Hallo,

Ik volg nu een half jaar een mbo opleiding spw 4, versneld bij de NHA. Ik vind het voordeel van de NHA, dat het een stuk goedkoper is dan bij de NTI, de examendagen van de NHA zijn op de zaterdag en ik vind de klantvriendelijkheid van de NHA ook veel beter dan die van de NTI. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 

Groetjes Hoi, het is enige tijd geleden maar ik wil graag vernemen hoe je ervaringen zijn de afgelopen maanden bij NHA zijn verlopen.

Laat je het ons weten?

Gr,

spwee
Beste lezers,

Wie heeft goede ervaringen met het NHA?

Ik wil graag spw-4 versneld doen, maar wil zeker weten dat de lesstof, correcties, examens enzovoort goed geregeld zijn.

Tips? Laat ze hier weten aub !

Gr,

Spwee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven