Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie grafisch vormgever/ e marketing

13-05-2021 10:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met een thuisstudie grafisch vormgever en/ of e-marketing?

Ik had een instituut in België gevonden die beide studie aanbiedt, langs geweest en gehoord dat studenten er goede resultaten behalen, ik was best enthousiast, ze bieden ook virtuele lessen aan.

Maar nu zag ik gisteren dat deze studies ook door "Nederlandse instituten" worden gegeven. Ik vind het best lastig kiezen want ik ben hier gewoon helemaal niet in thuis.

Iemand al een van deze 2 studies als thuisstudie gedaan? Positieve ervaringen? Of juist niet? Tevreden met het resultaat?
Gooi die linkjes van die thuisstudies eens hier neer? Ook de Belgische?

Welke aanbieders gaat het om? Of moeten we die raden? ;-)
Voor marketing staat Nima goed aangeschreven. Maar bij welk instituut je dat het beste kan doen weet ik niet.
En dat zijn toch ook 2 totaal verschillende studies?
Alle reacties Link kopieren
Is grafische vormgeving niet een studie waarbij directe feedback van docenten en je peers redelijk belangrijk is? En daarbij bedoel ik te zeggen dit kan je toch niet thuis leren in je eentje op je kamertje?
PizzaVreter schreef:
13-05-2021 10:51
Is grafische vormgeving niet een studie waarbij directe feedback van docenten en je peers redelijk belangrijk is? En daarbij bedoel ik te zeggen dit kan je toch niet thuis leren in je eentje op je kamertje?
Welke in de huidige tijd, natuurlijk kan dat ook prima online.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-05-2021 10:53
Welke in de huidige tijd, natuurlijk kan dat ook prima online.
Voor mijn gevoel is dat toch anders, maar dat zal wel mijn leeftijd zijn 45 :$ Het lijkt me om dit alleen online te doen zo afvlakkend, diepgang missend.
PizzaVreter schreef:
13-05-2021 10:55
Voor mijn gevoel is dat toch anders, maar dat zal wel mijn leeftijd zijn 45 :$ Het lijkt me om dit alleen online te doen zo afvlakkend, diepgang missend.
Ik ben maar 1 jaar jonger. (waar gaat de tijd) Dus leeftijd heeft er niet zo veel mee te maken denk ik. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-05-2021 10:41
Gooi die linkjes van die thuisstudies eens hier neer? Ook de Belgische?

Welke aanbieders gaat het om? Of moeten we die raden? ;-)
dit zijn ze:
https://www.mediaschool.be/opleidingen/ ... er/TGRAVOR
https://www.laudius.nl/a-z-alle-cursussen
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
13-05-2021 10:48
Voor marketing staat Nima goed aangeschreven. Maar bij welk instituut je dat het beste kan doen weet ik niet.

Ja die ken ik ook i.d.d. de Nima
Alle reacties Link kopieren
PizzaVreter schreef:
13-05-2021 10:51
Is grafische vormgeving niet een studie waarbij directe feedback van docenten en je peers redelijk belangrijk is? En daarbij bedoel ik te zeggen dit kan je toch niet thuis leren in je eentje op je kamertje?

Ja je krijgt hier ook feedback, tenminste bij die Belgische dan, daar ben ik langs geweest. Maar ik moet wel benadrukken dat ik mij absoluut niet wil omscholen. Het gaat er alleen maar om dat ik leer om een beetje wegwijs te worden in deze materie. Dat ik mijn eigen vormgeving kan doen, en marketing voor het werk dat ik doe (iets haal anders).
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-05-2021 10:49
En dat zijn toch ook 2 totaal verschillende studies?

Ja, ik vind beide interessant.
Alle reacties Link kopieren
Wil je echt al grafisch vormgever aan de slag? De markt is flink verzadigd en in die sector is een thuisstudie geen aanbeveling.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-05-2021 10:53
Welke in de huidige tijd, natuurlijk kan dat ook prima online.

Nee hoor, studenten kunstonderwijs vallen onder praktijkonderwijs en krijgen waar mogelijk fysiek les. Alle ontwerpvakken zijn fysiek.
Pergamon schreef:
13-05-2021 11:44
Nee hoor, studenten kunstonderwijs vallen onder praktijkonderwijs en krijgen waar mogelijk fysiek les. Alle ontwerpvakken zijn fysiek.
Grafisch vormgeven kan ook online. En natuurlijk is fysiek altijd fijner. Vind ik ook hoor.

Maar het kan wel prima. Het gebeurt nu ook online al een tijdje. Ik zou alleen andere aanbieders zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-05-2021 12:10
Grafisch vormgeven kan ook online. En natuurlijk is fysiek altijd fijner. Vind ik ook hoor.

Maar het kan wel prima. Het gebeurt nu ook online al een tijdje. Ik zou alleen andere aanbieders zoeken.

Ik werk op een kunstacademie en echt, praktijkvakken (waaronder grafisch ontwerp) zijn als fysieke lessen zo veel mogelijk doorgegaan. Er is ook ontheffing voor, dat dat mag. Kunstgeschiedenis etc wel online.
Pergamon schreef:
13-05-2021 12:13
Ik werk op een kunstacademie en echt, praktijkvakken (waaronder grafisch ontwerp) zijn als fysieke lessen zo veel mogelijk doorgegaan. Er is ook ontheffing voor, dat dat mag. Kunstgeschiedenis etc wel online.
Ja, jij hebt het over het gehele kunstvak en dat snap ik. maar gaat inderdaad alleen over grafisch ontwerp. Niet gehele kunstacademie aan vakken. En ja, beter fysiek. 100%

Maar alleen grafisch design kan ook online. Zeker voor doeleind van TO.

Ik zou als ik TO eerst de ecommerce gaan doen, en daarna kijken wat je precies wil kunnen mbt grafisch ontwerp. Wat wil je er precies mee gaan doen? En daar mijn cursus of opleiding op afstemmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even. Wil een DTP opleiding volgen als aanvulling op wat ik al allemaal online doe.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-05-2021 12:22
Ja, jij hebt het over het gehele kunstvak en dat snap ik. maar gaat inderdaad alleen over grafisch ontwerp. Niet gehele kunstacademie aan vakken. En ja, beter fysiek. 100%

Maar alleen grafisch design kan ook online. Zeker voor doeleind van TO.

Ik zou als ik TO eerst de ecommerce gaan doen, en daarna kijken wat je precies wil kunnen mbt grafisch ontwerp. Wat wil je er precies mee gaan doen? En daar mijn cursus of opleiding op afstemmen.
Dank voor de tip. Ik wil er alleen wat promotie materiaal mee leren maken, echt minimaal, want het heeft verder niks te maken met hetgeen ik doe, wil leren werken met de verschillende publicatie programma's. Het is me dus wel duidelijk wat ik wil leren op het gebied van grafisch ontwerpen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-05-2021 12:10
Grafisch vormgeven kan ook online. En natuurlijk is fysiek altijd fijner. Vind ik ook hoor.

Maar het kan wel prima. Het gebeurt nu ook online al een tijdje. Ik zou alleen andere aanbieders zoeken.

Vind ik zelf ook hoor, maar in mijn geval is het dus anders.

Waarom zou jij andere aanbieders kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
13-05-2021 13:27
Dank voor de tip. Ik wil er alleen wat promotie materiaal mee leren maken, echt minimaal, want het heeft verder niks te maken met hetgeen ik doe, wil leren werken met de verschillende publicatie programma's. Het is me dus wel duidelijk wat ik wil leren op het gebied van grafisch ontwerpen.
Ik zou gewoon eens op Youtube kijken. Ik heb 1000 jaar geleden een grafische opleiding gedaan. Toen was er nog geen InDesign. InDesign heb ik zelf geleerd door gewoon te doen en als ik iets niets wist, googlen. Zo ingewikkeld is het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven