Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerkers aanwezig?

29-12-2009 12:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg benieuwd wat voor werk mensen doen die vanuit huis werken.

Dus:

Wat doe jij voor werk?

Waarom doe je dit vanuit huis/je eigen kantoortje?

Bevalt het, is het zoals je verwacht had?

Vertel!!!
Ik neem aan dat je niet op zoek bent naar wanhoopverhalen van mensen die graag pennen willen inpakken of enveloppen willen likken, want dat bestaat zo ongeveer niet. Heb je dit topic geopend naar aanleiding van het nieuws dat veel NL-ers willen thuiswerken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik werk 90% in de IT consultancy. Ik adviseer bedrijven over de mogelijkheden en daarna richten wij het systeem in volgens de wensen van de klant. Ik ben eens per twee weken op woensdag vrij en die andere woensdag probeer ik thuis te werken.

Ik probeer mijn werkzaamheden zo in te plannen dat ik die woensdag een aantal zaken kan uitwerken of vooruit werken. Een groot deel van mijn werk bestaat uit workshops houden om medewerkers te informeren of management te overtuigen, deze kan ik dus op die woensdag voorbereiden.

Vandaag werk ik ook thuis en ben ik bezig met het schrijven van documentatie, oftewel welke beslissingen zijn genomen en waarom en hoe ik dat heb vertaald in de inrichting van het systeem.

in onze branch is remote werken redelijk normaal en ik heb dus ook alle mogelijkheden om thuis te werken. Ik heb een latop van de zaak + internetverbinding + mob telefoon. ik zit nu aan de huiskamertafel, maar meestal in onze studeerkamer. Zo dadelijk heb ik een online overleg met een klant waarin we in een uurtje even wat punten doorspreken., Hiervoor hebben we een online conference tool waardoor ik mijn beeldscherm kan laten zien aan de andere partij en we hebben een conference call opgezet om zaken te kunnen bespreken.
Haha nee ik bedoel geen werk zoals pennen in elkaar zetten of enveloppen likken. Ik bedoel iets serieuzer werk zeg maar..als ik dat zo mag zeggen...

Martini, als ik het goed begrijp werk je dus de rest van de dagen op kantoor?
Oja ik lees er regelmatig wat over, thuiswerk, het heeft in mijn ogen wel vrij veel voordelen.

Maar goed als je fulltime thuis werkt lijkt me dit soms ook wel lastig; geen collegas, hoe blijf je gemotiveerd en geconcentreerd?

En werken jullie dan voor jezelf of voor een baas?
quote:Martini schreef op 29 december 2009 @ 12:27:

Ik werk 90% in de IT consultancy. Ik adviseer bedrijven over de mogelijkheden en daarna richten wij het systeem in volgens de wensen van de klant. Ik ben eens per twee weken op woensdag vrij en die andere woensdag probeer ik thuis te werken.

Ik probeer mijn werkzaamheden zo in te plannen dat ik die woensdag een aantal zaken kan uitwerken of vooruit werken. Een groot deel van mijn werk bestaat uit workshops houden om medewerkers te informeren of management te overtuigen, deze kan ik dus op die woensdag voorbereiden.

Vandaag werk ik ook thuis en ben ik bezig met het schrijven van documentatie, oftewel welke beslissingen zijn genomen en waarom en hoe ik dat heb vertaald in de inrichting van het systeem.

in onze branch is remote werken redelijk normaal en ik heb dus ook alle mogelijkheden om thuis te werken. Ik heb een latop van de zaak + internetverbinding + mob telefoon. ik zit nu aan de huiskamertafel, maar meestal in onze studeerkamer. Zo dadelijk heb ik een online overleg met een klant waarin we in een uurtje even wat punten doorspreken., Hiervoor hebben we een online conference tool waardoor ik mijn beeldscherm kan laten zien aan de andere partij en we hebben een conference call opgezet om zaken te kunnen bespreken.Idem
Voor een baas, meestal extern bij klanten en vanuit huis.
Oke dus je zit niet constant thuis.

Spreek of zie je je baas wel regelmatig?

En waarom werken jullie niet vanuit een kantoor van de baas?
Ik zie de baas ongeveer eens per week en spreek hem dagelijks. Het is niet noodzakelijk om op kantoor te zijn. Het is wel wenselijk om af en toe je neus te laten zien.

Is dit een beetje de richting die je zelf zoekt, of wil je echt volledig vanuit huis werken?
Ik ben een telewerker, dwz dat ik vanuit huis werk maar wel voor een baas. Ik ga 1 keer per maand naar kantoor voor overleg met mijn collega's die ook verspreid over het land thuis werken. En ik vind het heerlijk! Lekker veel vrijheid en nee, ik heb geen problemen met mezelf motiveren. Als ik een keertje geen zin heb om te werken, dan werk ik lekker niet en dan haal ik het een ander moment wel weer in. Juist omdat ik die vrijheid heb, blijf ik gemotiveerd.
Ik werk in loondienst en vaak op projectbasis bij klanten. Afgelopen maanden en komende maanden zijn dat twee projecten, waarbij ik ongeveer 3 dagen per week werkzaam ben bij de klant, 1 dag ben ik werkzaam op ons kantoor en de overige dag dus vrij of aan het thuiswerken.

Mijn collega's zijn ook vaak bij de klant, maar ik spreek ze regelmatig vanuit de file telefonisch of tijdens meetings / overleg op kantoor.

De afgelopen weken (dus in de 'kerstvakantie' werk ik wel vaker vanuit thuis..maar dat is eigenlijk omdat er bij de klant niemand aanwezig is.
Dankzij internet kan ik mijn verschillende soorten werk vrijwel volledig vanuit huis doen. Ik heb een werkkamer in huis, maar het komt ook voor dat ik vanuit andere plekken werk. Ik zou bij wijze van spreken kunnen emigreren en overal ter wereld waar ik het internet op kan, werken.

Ik werk o.a. teksten uit vanaf digitale geluidsbestanden, deels in loondienst en deels op opdrachtbasis. Daarnaast werk ik mee aan een voedingsonderzoek waarvoor ik mensen telefonisch interview, ook vanuit huis. Deelnemende kinderen bezoek ik aan huis. Soms neem ik een notuleeropdracht aan en bezoek dan een vergadering ergens in het land, die ik later thuis uitwerk. Dat doe ik niet al te vaak, omdat het lastiger in te plannen is rond de werktijden van mijn man en de schooltijden van de kinderen.

Ik mis geen collega's. Ik heb jarenlang als enige werknemer van een belangenvereniging in mijn eentje gewerkt, waarbij ik gemiddeld eens per week een vergadering had met het bestuur dan wel commissies. Dat vond ik al meer dan genoeg contact. Daarna heb ik anderhalf jaar bij een kleine stichting gewerkt met drie leuke collega's, maar ik ben toch meer iemand die haar eigen gang helemaal wil gaan. Ik ben zeer gehecht aan het gevoel dat ik zelf wel bepaal wanneer ik wát doe en zolang ik dat kan doen, werk ik veel en hard.

Een praatje bij de koffie of zo mis ik ook niet, tussendoor lekker even forummen dekt voor mij die lading meer dan voldoende. Wat mij betreft: hulde aan het digitale tijdperk, want daardoor kan ik doen wat ik het leukste vind op mijn eigen manier. Niemand die op mijn vingers kijkt. Als mijn werk maar af is op de afgesproken tijd en van goede kwaliteit is.

xx lisa.
Ik ben freelance illustrator/animator voornamelijk voor online games.

Ik heb een eigen kantoor in huis. Ik doe dit werk vanuit huis deels omdat ik het leuk vind eigen baas te zijn en deels omdat dit beroep in loondienst doen zeldzaam is, vooral buiten de randstad.

Het eigen bedrijf hebben bevalt me wel, maar het gemis van collega's is wel erger dan ik eerst had verwacht. Ik vond het altijd wel fijn alleen te werken en ben nooit heel sociaal geweest, maar nu merk ik toch dat ik het wel mis als het er niet meer is.

Soms werk ik samen met een andere freelancer, dan zoeken we elkaar op om samen te werken en ik bezoek veel bijeenkomsten die met het beroep te maken hebben.

Verder is het handig dat je boodschappen moet doen. Ik haal expres niet meer dan voor 2 dagen zodat ik nog vaak genoeg buiten kom :p
Ik werk nu een paar jaar thuis. Daarvoor heb ik altijd buitenshuis gewerkt.

Het was erg wennen om geen collega's te hebben.

Nu ben ik daar meer aan gewend maar nog af en toe heb ik er moeite mee.

Het is ideaal als je kinderen hebt en eigen baas zijn is prettig.

Nu heb ik er helaas geen tijd voor maar zodra het mogelijk is zou ik wel een dag vrijwilligerswerk ofzo willen doen.

Om toch meer onder de mensen te zijn..
Ik ben freelance producent en werk met grote klussen +/- 70% op locatie en 30% thuis. Het is noodzakelijk om op locatie te zijn om met je collega's te kunnen overleggen, tentoonstellingen, etc. op te bouwen. Het thuiswerken doe ik dan om alle andere zaken te regelen(vooruit werken, planningen maken, etc) waar je op locatie geen kans voor krijgt i.v.m. hectiek. Met kleinere klussen werk ik meestal geheel thuis. Ik vind het heerlijk. Je eigen tempo bepalen, lekker met een kopje thee aan tafel. Groot nadeel is inderdaad dat je geen mensen ziet. Ik probeer 's avonds dan met mensen af spreken.

"Motivatie houden" is voor mij geen probleem daar ik het werk leuk vind en altijd deadlines heb, dus het moet gewoon af, zin of geen zin.
Ik werk in loondienst en werk 3/4 dagen per week vanuit huis, ik ben zes dagen per maand op kantoor.

Waarom? Ik heb een reistijd van >3u per dag en op deze manier houden we dat tijdtechnisch en ook financieel gezien onder controle. Bovendien vindt mijn baas het vervelend voor me om me zoveel in de auto te zetten als ik die uren ook zou kunnen werken.

Wat ik doe? Ik werk bij een communicatiebureau en ongeveer de helft van mijn tijd zit in het doen van onderzoek, wat ik ook prima thuis kan doen. De rest gaat zitten in het schrijven van cursusmateriaal etc. Ook geef ik af en toe trainingen op locaties door het hele land.

Ik vind het thuiswerken heerlijk. Niemand die op je vingers kijkt als je een keertje een uur lunchpauze neemt ipv een half uur. Niemand die het je kwalijk neemt als je 's middags even gauw een boodschap gaat doen. Je maakt je uren dubbel en dwars als je thuiswerkt, vind ik. Je hebt zoveel vrijheid dat het juist makkelijk is om productief te blijven. Lukt het even niet? Zet dan even een was aan of doe wat anders en stort je daarna weer met nieuwe energie op je werk. Dat is heerlijk.

Wat voor mij wel belangrijk is, is dat ik een aparte kamer heb waar ik zit te werken. Als je je pc in de woonkamer hebt staan, heb je toch meer afleiding.

Edit: er zitten ook nadelen aan natuurlijk. Als je je baas nodig hebt en je wordt maar niet teruggebeld, dan kun je vastlopen. Het kan ook heel eenzaam zijn, maar dat is een keuze die je bewust maakt, denk ik. Ik heb er weinig last van iig

Oja, en het is verrekte handig als de pakketpost komt :D
Ik werk voor de helft in loondienst (als adviseur) en voor de andere helft ben ik promovendus. Dit laatste doe ik vanuit huis, omdat de universiteit 2,5 uur reizen is voor mij. Voor mijn promotie heb ik overigens een freelance-constructie met twee universiteiten. Doordat ik ook in loondienst ben mis ik geen collega's!

Dat thuiswerken bevalt me prima! Helemaal met al die sneeuw van de laatste tijd.

Oja, ook handig. Ik heb vanochtend heerlijk uitgeslapen, omdat ik gisteravond tot 00.00 heb gewerkt aan een papervoorstel. Dat kun je mooi compenseren.
Ja lekker is dat he

Op kantoor moet iedereen om 18u eruit zijn, maar ik werk juist veel liever tot 19u 's avonds door (tot mijn vriend thuiskomt uit zijn werk). Dat kan niet op dat kantoor, maar ik vind het heerlijk om de mogelijkheid te hebben 'savonds laat nog wat extra's te doen zodat je de dag erop een uurtje eerder kunt stoppen.
sorry, verkeerde topic!
Wat me opvalt, is dat de meesten hier thuiswerken combineren met een aantal dagen werken op kantoor.

Dat lijkt me ideaal. Je houdt op die manier het contact met je collega's en je kan gebruik maken van alle voordelen die het thuiswerken met zich mee brengt.

Als je alleen nog maar thuis werkt is dat toch een ander verhaal.
hoi,

Ik ben sinds anderhalf jaar gastouder, dus thuis aan het werk. Ik heb 5 gastkinderen waar ik op pas. En zelf heb ik 2 kinderen van 5 en 6 jaar. Het grootste voordeel van het werk is dat ik er ook altijd ben voor mijn eigen kinderen. En het mede opvoeden van de gastkinderen is een heel mooie, speciale taak. De kinderen voelen zich hier thuis en op hun gemak. Groetjes goldmoon
productiewerk.nl is een betrouwbaar bedrijf, ze deden ook mee aan een programma een dubbeltje op zijn kant
Ik ben vertaalster en tolk. Ik zit vaak thuis te vertalen, maar het tolken met collega's zorgt voor evenwicht. Je eigen baas zijn is leuk, maar soms ga je té veel werk aannemen als je niet gebonden bent aan kantooruren.... hebben jullie dit probleem ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven