Werk & Studie alle pijlers

thuiszorg

24-01-2010 18:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Binnenkort raak ik waarschijnlijk mijn partime baan kwijt.

Nu zit ik te kijken om in de thuiszorg te gaan werken aangezien ik weinig diploma,s heb.

Wie werk daar? en zijn de verdiensten nog een beetje goed?

Ik wil zo ongeveer tussen de 12 en 15 uur gaan werken.

En het werk bij de mensen thuis? is dat leuk werk?

Hoor het graag van jullie.

p.s ik ben 42 jaar oud
Wat wil je dan gaan doen bij die mensen. De huishouding of wil je hen helpen met adl, ik bedoel dus helpen met wassen, kleden, medicatie delen enz.
Hoi lammy

Het zal wel de huishouding worden.

Thuishulp A geloof ik.

Heb verder er geen diploma,s voor n.l

Ben nu nog werkzaam bij tnt post in leiden.
Volgens mij staat thuiszorg bekend om heel hard werken voor weinig. Het werk is lichamelijk zwaar, moet heel snel en daardoor heb je weinig tijd voor echt contact met de mensen zelf. Maar goed, da's van horen zeggen.
Ik heb eens op een site gekeken van een thuiszorg.

Het loon ligt vanaf 23 jaar minimaal 9,03 euro tot maximaal 9,76 euro.

Nu verdien ik 11,50 euro per uur.
Nou dat klinkt mij als niet best betaald in de oren, da's bruto!
quote:Mevrouwdekees schreef op 24 januari 2010 @ 18:22:

Volgens mij staat thuiszorg bekend om heel hard werken voor weinig. Het werk is lichamelijk zwaar, moet heel snel en daardoor heb je weinig tijd voor echt contact met de mensen zelf. Maar goed, da's van horen zeggen.

Het valt wel mee,het ligt gewoon aan de mensen bij wie je werkt.

Ik werk al jaren voor een thuiszorg instantie,eerst 24 uur per week dus ongeveer 8 adressen maar nu combineer ik het met een andere baan dus heb nog maar 3 adressen in de week.

Bij de meeste mensen krijg je op tijd een kopje koffie en maak je een praatje,tuurlijk het werk moet wel gedaan worden maar ik heb eigenlijk haast nooit hoeven jagen om het werk af te krijgen.

Zoals overal heb je leuke en minder leuke mensen,je kan af en toe ergens komen te werken waarvan je echt denkt ""what the fuck doe ik hier"" maar over het algemeen is het best leuk.

Je kan nl je eigen tijden dat je werkt overleggen met de mensen waar je komt,komt het eens een dag niet uit verschuif je het gewoon(zo gaat het tenminste bij ons)
Mijn oma's thuishulp kreeg 15,- per uur en van mijn andere oma, 10,- dus zal er ergens tussen in liggen.

Dat is dan wel handje contantje zeg maar en moet je zelf belasting nog afdragen
Het werk is zo zwaar als je het zelf wil maken. Ieder huishouden is ook zo anders en iedereen stelt andere eisen. Maar de meesten zijn al lang blij dat je er bent en ik krijg altijd de tijd om onder het genot van een kopje koffie (of twee) een praatje te maken en ook onder het werk zijn we vaak wel aan het praten. Maar ik ben wel perfectionistisch dus ga eigenlijk vaak wat te ver lichamelijk. Maar ik werk maar 6 uur in de week (bijbaan) dus dat kan dan wel. Maar daar moet je dus wel een beetje mee op passen.

En ja erg goed betaald krijg ik ook niet zo'n 9,40 bruto maar goed het is meer dan niets he.

Wat je wel een beetje moet kunnen is de vaak toch wat vervelende verhalen die mensen vertellen over hun leven van je af kunnen zetten. Ander wordt het voor je zelf ook psychisch best zwaar.
Het is idd veel werk voor weinig... Ik heb een contract van 20 uur p.w. en houdt daar maandelijks iets meer dan 700 euro netto aan over. Het is trouwens niet zo dat ik me krom werk, ik kom altijd prima uit met mijn tijd, en nog genoeg tijd over voor een kopje koffie en een gezellig praatje tusendoor.

Maar er zitten ook veel voordelen aan het werk. Makkelijk te combineren met kinderen, als het eens niet uitkomt kan je schuiven naar een andere dag, en het sociale gedeelte eraan vind ik ook erg leuk. Wat dat betreft tref ik het wel met mijn vaste cliënten. Vroeger was ik overal inzetbaar en dan kom je ook wel eens minder leuke mensen en rare situaties tegen.
Je kunt ook eerst als thuishulp A beginnen en kijken of er binnen de thuiszorgorganisatie een mogelijkheid is om een studie te volgen. Zo kun je hogerop komen en ga je ook meer verdienen.
Als je verder wilt als verzorgende ga je vanzelf ook wat meer verdienen. Maar daarvoor lever je je volledige priveleven in. Weekenden, feestdagen, gebroken diensten veel werkstress.

In de verzorging heb je dus wel die minimale contacten, daar moet je mee om kunnen gaan.

Ik heb daar nog steeds moeite mee, zit er juist vaak over te denken om maar weer huishoudelijk werk te gaan doen maar dat scheelt me toch wel een paar honderd euro in de maand...
quote:lammy schreef op 25 januari 2010 @ 06:08:

Als je verder wilt als verzorgende ga je vanzelf ook wat meer verdienen. Maar daarvoor lever je je volledige priveleven in. Weekenden, feestdagen, gebroken diensten veel werkstress.

In de verzorging heb je dus wel die minimale contacten, daar moet je mee om kunnen gaan.

Ik heb daar nog steeds moeite mee, zit er juist vaak over te denken om maar weer huishoudelijk werk te gaan doen maar dat scheelt me toch wel een paar honderd euro in de maand...Vind dit wel erg negatief en is ook zeker niet mijn ervaring. Je werkt onregelmatig, hoort ook bij de baan lijkt me. Maar mijn volledige privéleven lever ik zeker niet in.
Ik heb het ook gedaan, maar na een maand was ik er helemaal klaar mee. Het werk opzich valt wel mee, kan zwaar zijn hoeft niet. Bij mij was het grote probleem dat ik geen vaste klanten had maar telkens naar iemand anders moest. Dat vond ik niet leuk. Ik schrok ook wat voor oude en vieze zooi sommigen hadden, dan heeft schoonmaken soms geen zin. Ook vroeg ik mij vaak af of de vaste hulp wel schoonmaakte. Ik denk dat als je vaste klanten hebt en die gewoon relaxed en opgeruimd zijn, dat het best oké werk ik. Bij jou zou het dan neerkomen op 3 tot 4 klanten per week. Is te doen. Je kunt ook huishoudelijk werk bij "gewone mensen" thuis doen, verdient beter. Wellicht is er iets bij jou in de buurt te vinden op regeltante.nl?? Succes!
Ik heb in de thuiszorg gewerkt als bijbaantje tijdens mijn studie en na mijn afstuderen twee maanden 'vast'. Het verdient zeker niet super, het vervelende vond ik toen vooral dat je op een dag maximaal zes uur kan werken, dus dat je aardig wat dagen moet werken, wil je ervan kunnen leven. Aan de andere kant moet je ook zeker niet meer dan zes uur per dag wíllen werken, want het is lichamelijk erg zwaar. Ik werkte daarom ook nooit meer dan twee hele dagen achter elkaar.

Toch vond ik het mooi werk, ik kwam er bijna altijd met een goed gevoel vandaan. Mensen zijn je vaak echt dankbaar, je hebt ze echt ergens mee geholpen. Het is vaak ook heel gezellig, vooral als je vaste klanten hebt. Ik had er een paar bij wie ik vooral koffie zat te leuten en koekjes zat te eten. Sommigen laten je echt hard bikkelen, maar meestal is er genoeg ruimte voor gezelligheid. Veel mensen kijken ook echt uit naar je komst, vooral als ze verder niet zoveel aanloop hebben.

Thuiszorgkrachten zijn hard nodig op het moment, dus als het je wat lijkt, zou ik het zeker proberen. Probeer dan wel te zorgen dat je vaste adressen krijgt, dat maakt het een stuk makkelijker en leuker.
Hallo,

ik werk al 10 jaar in de thuiszorg, de huishouding. Het laatste jaar verdien ik volledig de kost (ben alleenstaande moeder)

met dit werk; 24 uur verdeeld over 4 dagen en ik verdien 950 euro dus iets boven de bijstand.

Lichamelijk is het huishoudelijk werk best zwaar, je hebt (recht op) een kwartiertje koffiepauze bij de client.

Het is een verantwoordelijke baan waarbij je sterk in je schoenen moet staan, de mensen zijn afhankelijk van je en je komt met veel problematiek (drank/drugs/verwaarlozing kinderen/etc.) in aanraking.

Je kunt natuurlijk aangeven bij de leiding als het niet klikt, maar het is zeker niet alleen een beetje stoffen bij oudere dames en koffie leuten.

Zelf ga ik in september de opleiding MWD doen n.a.v. de ervaringen in de thuiszorg, waar ik wel altijd met veel plezier heb gewerkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven