Tips gevraagd bij ontslag!
dinsdag 14 september 2010 om 13:40
Ik heb een vast contract voor 24uur per week. Helaas wil mijn baas mijn contract opzeggen wegens bedrijfseconomische omstandigheden. Zijn voorstel is nu middels een beeindigingsovereenkomst het contract te ontbinden: eind sept, oktober dus opzegtermijn en dan per 1 november einde oefening. Wel biedt hij aan over de maand november nog een bedrag uit te keren, soort van ontslagvergoeding. Is dit acceptabel? En hoe zit het dan met mijn recht op WW, heb ik dat wel per 1 november?
Tips / advies gevraagd!
Mijn dank is groot,
gr marleen
Tips / advies gevraagd!
Mijn dank is groot,
gr marleen
dinsdag 14 september 2010 om 13:45
Als de beeindigingsovereenkomst voldoet aan alle voorwaarden, behoud je het recht op WW. Je doet er verstandig aan dit te laten checken door een advocaat. Beding in de overeenkomst dat werkgever jouw advocaat betaalt (is vrij gebruikelijk). Of het financiele bod acceptabel is, kunnen wij niet beoordelen omdat dit afhankelijk is van de werkelijk nood van het bedrijf en van jouw diensttijd bij het bedrijf, maar de advocaat moet dat zeker kunnen beoordelen.
dinsdag 14 september 2010 om 13:56
Ok, dus ik mag afdwingen dat mijn werkgever mijn advocaat betaalt? Heb daar wel behoefte aan namelijk. Het bod wat hij doet is even hoog als mijn huidige maandsalaris. Volgens de kantonrechtersformule heb ik recht op meer maar mijn werkgever zegt dat deze formule niet van toepassing is bij ontslag wegens bedrijfseconomische omstandigheden.
dinsdag 14 september 2010 om 14:03
Schakel aub juridische hulp in. Die weten precies hoe of wat en kunnen jou helpen het beste er uit te slepen zonder je ww te riskeren. Dit moet je niet zelf proberen te regelen. Ten eerste zorgt dat voor nog meer stress en ten tweede loop je dan de kans om jezelf tekort te doen. Bij een lager inkomen kom je in aanmerking voor een toevoeging, maar het is idd gebruikelijk om de kosten van de advocaat mee te nemen in de overeenkomst.
dinsdag 14 september 2010 om 14:08
Ga inderdaad naar het juridisch loket en laat je goed voorlichten. De hoogte van je ontslag vergoeding ligt namelijk aan hoe lang je in dienst bent geweest. Zorg ook dat je weet hoe lang je in aanmerking komt voor ww dat duurt namelijk ook niet oneindig.
Teken niks voordat je alles hebt laten checken. Heel veel succes!
Teken niks voordat je alles hebt laten checken. Heel veel succes!
dinsdag 14 september 2010 om 14:28
quote:gizz schreef op 14 september 2010 @ 14:03:
Schakel aub juridische hulp in. Die weten precies hoe of wat en kunnen jou helpen het beste er uit te slepen zonder je ww te riskeren. Dit moet je niet zelf proberen te regelen. Ten eerste zorgt dat voor nog meer stress en ten tweede loop je dan de kans om jezelf tekort te doen. Bij een lager inkomen kom je in aanmerking voor een toevoeging, maar het is idd gebruikelijk om de kosten van de advocaat mee te nemen in de overeenkomst.Eens. Mijn voormalige werkgever heeft uiteindelijk ook de kosten van de advocaat moeten betalen.
Schakel aub juridische hulp in. Die weten precies hoe of wat en kunnen jou helpen het beste er uit te slepen zonder je ww te riskeren. Dit moet je niet zelf proberen te regelen. Ten eerste zorgt dat voor nog meer stress en ten tweede loop je dan de kans om jezelf tekort te doen. Bij een lager inkomen kom je in aanmerking voor een toevoeging, maar het is idd gebruikelijk om de kosten van de advocaat mee te nemen in de overeenkomst.Eens. Mijn voormalige werkgever heeft uiteindelijk ook de kosten van de advocaat moeten betalen.
dinsdag 14 september 2010 om 14:35
quote:missmysterious31 schreef op 14 september 2010 @ 13:56:
Ok, dus ik mag afdwingen dat mijn werkgever mijn advocaat betaalt? Heb daar wel behoefte aan namelijk. Het bod wat hij doet is even hoog als mijn huidige maandsalaris. Volgens de kantonrechtersformule heb ik recht op meer maar mijn werkgever zegt dat deze formule niet van toepassing is bij ontslag wegens bedrijfseconomische omstandigheden.Ligt aan de bedrijfseconomische redenen. Als ie ongeveer failliet gaat misschien niet, van een kale kip kun je niet plukken. Maar als het om een bepaalde afdeling gaat, maar rest van het bedrijf gaat door kun je dat best afdwingen. Ik ben bij mijn vorige wg ook ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen en heb wel een ontslagvergoeding meegekregen. Bij ons ging het om mijn afdeling en niet om het hele bedrijf, dus er was nog wel geld.
Ok, dus ik mag afdwingen dat mijn werkgever mijn advocaat betaalt? Heb daar wel behoefte aan namelijk. Het bod wat hij doet is even hoog als mijn huidige maandsalaris. Volgens de kantonrechtersformule heb ik recht op meer maar mijn werkgever zegt dat deze formule niet van toepassing is bij ontslag wegens bedrijfseconomische omstandigheden.Ligt aan de bedrijfseconomische redenen. Als ie ongeveer failliet gaat misschien niet, van een kale kip kun je niet plukken. Maar als het om een bepaalde afdeling gaat, maar rest van het bedrijf gaat door kun je dat best afdwingen. Ik ben bij mijn vorige wg ook ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen en heb wel een ontslagvergoeding meegekregen. Bij ons ging het om mijn afdeling en niet om het hele bedrijf, dus er was nog wel geld.
dinsdag 14 september 2010 om 14:49