Tips voor thuiswerken
dinsdag 27 maart 2018 om 13:25
wie kan mij meer vertellen over thuiswerken. Is het ideaal om met kinderen thuis te gaan thuiswerken?
Het hoeft geen vetpot te zijn wat geld betreft, maar ik wil wat doen. Buiten huis werken is ook een optie, maar dan alleen als mijn vriend thuis is. Dus dan val ik voor werkgevers al snel af doordat ik niet flexibel inzetbaar ben. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen thuis kunnen zijn als ze uit school komen en ik hoef niet te werken, maar wil wel graag wat met mijn vrije uren doen als mijn zoon en dochter op school zijn. En ook zie ik er voordelen in wanneer we weer eens met stakingen in het onderwijs zitten en met opvang tijdens vakanties etc dat ik er gewoon ben voor de kinderen.
Heeft iemand ook tips over thuiswerk, waar kan ik het beste kijken voor thuiswerk. Dat soort dingen. Ik ben er nog niet zo mee bekend.
Het hoeft geen vetpot te zijn wat geld betreft, maar ik wil wat doen. Buiten huis werken is ook een optie, maar dan alleen als mijn vriend thuis is. Dus dan val ik voor werkgevers al snel af doordat ik niet flexibel inzetbaar ben. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen thuis kunnen zijn als ze uit school komen en ik hoef niet te werken, maar wil wel graag wat met mijn vrije uren doen als mijn zoon en dochter op school zijn. En ook zie ik er voordelen in wanneer we weer eens met stakingen in het onderwijs zitten en met opvang tijdens vakanties etc dat ik er gewoon ben voor de kinderen.
Heeft iemand ook tips over thuiswerk, waar kan ik het beste kijken voor thuiswerk. Dat soort dingen. Ik ben er nog niet zo mee bekend.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
dinsdag 27 maart 2018 om 15:24
Is ook de bedoeling tztNirakkam schreef: ↑27-03-2018 15:12Off topic, helemaal niet werken omdat je partner een goede baan heeft betekent wel dat je heel erg afhankelijk bent van hem. Als er iets gebeurt sta je compleet met lege handen. Je zou misschien vast eens rond kunnen kijken of je toch terug het arbeidsproces in kunt naarmate je kinderen groter worden.
dinsdag 27 maart 2018 om 15:33
Dit. 'Ik hoef niet te werken want mijn vriend heeft een goede baan', zo onaantrekkelijk ook.Nirakkam schreef: ↑27-03-2018 15:12Off topic, helemaal niet werken omdat je partner een goede baan heeft betekent wel dat je heel erg afhankelijk bent van hem. Als er iets gebeurt sta je compleet met lege handen. Je zou misschien vast eens rond kunnen kijken of je toch terug het arbeidsproces in kunt naarmate je kinderen groter worden.
dinsdag 27 maart 2018 om 15:35
In mijn vakgebied wat ik deed is altijd wel vraag naar gekwalificeerde vrouwen en ik heb volop connecties dus dat gaat wel goed komen. Alleen wordt er veel gevraagd van beschikbaarheid en fexibiliteit en valt echt niet te combineren. Dat zou betekenen dat de kinderen full time op school en bij de opvang zijn en dat vind ik niet fair tegenover ze. Grootouders is ook geen oplossing wegens ernstige ziekte en overleden grootouders.
dinsdag 27 maart 2018 om 15:40
dat valt vast mee, als jij een veelgevraagd profiel hebt, kun je ook gerust parttime werken.Sue-Heck schreef: ↑27-03-2018 15:35In mijn vakgebied wat ik deed is altijd wel vraag naar gekwalificeerde vrouwen en ik heb volop connecties dus dat gaat wel goed komen. Alleen wordt er veel gevraagd van beschikbaarheid en fexibiliteit en valt echt niet te combineren. Dat zou betekenen dat de kinderen full time op school en bij de opvang zijn en dat vind ik niet fair tegenover ze. Grootouders is ook geen oplossing wegens ernstige ziekte en overleden grootouders.
dinsdag 27 maart 2018 om 15:45
Dan zou ik voornamelijk iets zoeken wat je echt leúk vindt , geen hersenloos thuiswerk om maar bezig te zijn.Sue-Heck schreef: ↑27-03-2018 15:35In mijn vakgebied wat ik deed is altijd wel vraag naar gekwalificeerde vrouwen en ik heb volop connecties dus dat gaat wel goed komen. Alleen wordt er veel gevraagd van beschikbaarheid en fexibiliteit en valt echt niet te combineren. Dat zou betekenen dat de kinderen full time op school en bij de opvang zijn en dat vind ik niet fair tegenover ze. Grootouders is ook geen oplossing wegens ernstige ziekte en overleden grootouders.
En eens met LiLalinda, met wat moeite is er natuurlijk best een mouw aan te passen om werk te vinden in je eigen vakgebied zonder dat het full time is.
dinsdag 27 maart 2018 om 15:54
Wij vinden het belangrijk, maar jij bent thuis.Sue-Heck schreef: ↑27-03-2018 13:25(...)Wij vinden het belangrijk dat de kinderen thuis kunnen zijn als ze uit school komen en ik hoef niet te werken, maar wil wel graag wat met mijn vrije uren doen als mijn zoon en dochter op school zijn. En ook zie ik er voordelen in wanneer we weer eens met stakingen in het onderwijs zitten en met opvang tijdens vakanties etc dat ik er gewoon ben voor de kinderen.
(...)
Vanwege ál die stakingen in het onderwijs. Want al die andere werkende ouders zijn er niet voor hun kinderen tijdens ál die stakingen en de vakanties.
Typisch toch: een veelgevraagd gekwalificeerd profiel hebben en tegelijkertijd geen enkele mogelijkheid tot parttime werken hebben. Ik ken artsen, directeuren, advocaten etc die kunnen allemaal een dag thuis zijn bij de kinders, flexibel inspringen als hun kind ziek van school komt, er een staking is van school. Maar bij jouw gekwalificeerde baan kan dat dan weer niet.
En natúúrlijk kan je zó beginnen als de kinderen naar de basisschool gaan, naar de middelbare school gaan, als ze op kamers gaan. Je hebt dan helemaal geen kennisachterstand in die zeer gekwalificeerde baan. Sure.
dinsdag 27 maart 2018 om 17:25
Misschien kan je enkele uren per week schoonmaakwerk doen.
Het gevoel dat je moeder zó belangrijk is dat ze een baan heeft voegt ook veel toe aan het respect wat haar kinderen voor haar hebben.
Kan jij belangrijk vinden maar ik was in mijn jeugd best blij als ik thuis kwam en ik vond een briefje dat ik zelf iets mocht pakken. Ik vond het heerlijk om thuis alleen rond te struinen.Wij vinden het belangrijk dat de kinderen thuis kunnen zijn als ze uit school komen
Het gevoel dat je moeder zó belangrijk is dat ze een baan heeft voegt ook veel toe aan het respect wat haar kinderen voor haar hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 27 maart 2018 om 18:50
Je kinderen hebben twee ouders. Vader kan ook minder gaan werken om voor meer flexibiliteit te zorgen.
Of als jij een goede baan zou hebben, dan zou je man ook niet hoeven werken, dan kan hij thuis de kinderopvang doen.
dinsdag 27 maart 2018 om 20:27
Je kunt onder schooltijd huishoudelijk werk doen bij mensen met n PGB. 40 cent van je 12,50 uurloon gaat naar de tussenpartij. Vriendin van mij doet dit en zorgt dat ze onder een bepaald bedrag blijft wat je belasting vrij mag bijverdienen als thuisblijfmoeder. Zij werkt niet in schoolvakanties en schuift als er ziekte of studiedagen zijn.
dinsdag 27 maart 2018 om 21:24
Wat mooi dat je thuis wilt zijn voor je kinderen! Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden. Kies inderdaad iets wat je ligt, dan is het nog leuk ook en je blijft jezelf ontwikkelen. Dat hoeft niet per se in je vorige vakgebied te zijn.
Een vriendin van mij heeft een basisopleiding tot masseuse gevolgd. In de uren dat de kinderen naar school zijn masseert zij klanten bij haar thuis (voornamelijk moeders
). Ze leert nu bij zodat ze ook andere soorten massages mag doen.
Een vriendin van mij heeft een basisopleiding tot masseuse gevolgd. In de uren dat de kinderen naar school zijn masseert zij klanten bij haar thuis (voornamelijk moeders
dinsdag 27 maart 2018 om 21:44
Inderdaad.fantastica schreef: ↑27-03-2018 18:50Je kinderen hebben twee ouders. Vader kan ook minder gaan werken om voor meer flexibiliteit te zorgen.
Of als jij een goede baan zou hebben, dan zou je man ook niet hoeven werken, dan kan hij thuis de kinderopvang doen.
Of andere tijden. Of vaderschapsverlof opnemen ect ect.
dinsdag 27 maart 2018 om 21:58
Sowieso geen geld betalen inderdaad!Lucifermiauww schreef: ↑27-03-2018 21:43Meeste van die thuiswerkcentrales zijn oplichters. Heb je onder een steen geleeft?
Hier vond ik een lijst met ideeën speciaal voor moeders die willen thuiswerken:
http://www.thuiswerkvacatures.nl/info/t ... r-moeders/
Misschien dat daar iets voor je bij zit.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:01
Ze hóeft toch niet per se te werken? Zou alleen leuk zijn als ze iets met haar tijd thuis kon doen. En tegelijkertijd er toch kunnen zijn voor de kinderen als ze thuiskomen of eens een dag van school blijven.fantastica schreef: ↑27-03-2018 18:50Je kinderen hebben twee ouders. Vader kan ook minder gaan werken om voor meer flexibiliteit te zorgen.
vrijdag 7 december 2018 om 18:15
Volgens mij zoekt de TO tips voor werk en zie ik een hoop mensen hameren op dat ze vooral moet werken. Irritant wanneer mensen niet gewoon antwoord kunnen geven op de vraag en als ze niets weten gewoon hun mond houden