Werk & Studie alle pijlers

Toekomstplannen?

18-05-2010 16:12 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben een meisje van 21 jr en ben net afgestudeerd als grafisch vormgever. Ik werk nu bij een ontwerp bedrijf. Mijn vriend(20) en ik hebben nu al 3 jaar een relatie en wonen allebei nog thuis.

We hebben allebei totaal nog geen toekomstplannen, samenwonen lijkt ons wel leuk maar tegelijkertijd ook heel saai. We zijn er nog niet aan toe. Reizen lijkt ons ook wel erg leuk om te doen. Iedereen om ons heen zegt van ga reizen, nu je nog jong bent, later doe je dat niet meer! Dat spreekt ons wel erg aan. Het lijkt mij wel leuk om in het buitenland te werken en wonen. Ook mijn toekomstige kind tweetalig opvoeden lijkt mij super leuk.

Wat zijn jullie toekomstplannen? En wat kan je mij aanbevelen?

Liefs!
Wat jij graag wil doen met je leven moet toch echt zelf bepalen lijkt me.

Het gaat erom wat jij leuk vindt, als samenwonen je saai lijkt, vooral niet doen. Als je graag wel reizen, probeer dat dan wel te doen. En als je echt wil kan je 'later' natuurlijk ook nog reizen. Dat is geen kwestie van 'nu of nooit'.

En het is trouwens tweetalig.
quote:JessyJade schreef op 18 mei 2010 @ 16:12:

Hoi, ik ben een meisje van 21 jr en ben net afgestudeerd als grafisch vormgever. Ik werk nu bij een ontwerp bedrijf. Mijn vriend(20) en ik hebben nu al 3 jaar een relatie en wonen allebei nog thuis.

We hebben allebei totaal nog geen toekomstplannen, samenwonen lijkt ons wel leuk maar tegelijkertijd ook heel saai. We zijn er nog niet aan toe. Reizen lijkt ons ook wel erg leuk om te doen. Iedereen om ons heen zegt van ga reizen, nu je nog jong bent, later doe je dat niet meer! Dat spreekt ons wel erg aan. Het lijkt mij wel leuk om in het buitenland te werken en wonen. Ook mijn toekomstige kind 2 taalig opvoeden lijkt mij super leuk.

Wat zijn jullie toekomstplannen? En wat kan je mij aanbevelen?

Liefs!

Mijn aanbeveling: ga ontdekken waarom je iets "leuk" vindt. Alleen maar "leuk" zegt zo weinig.

Als je klaar bent met je school en je werkt lijkt het mij (hoog) tijd om zelfstandig te gaan wonen. Je eigen huishouden runnen en niet meer in Hotel Mama wonen waar alles geregeld is (nee, de afwas doen en af en toe een stofzuiger vastpakken is wat anders dan zelf een huishouden runnen...).

Waarom wil je als volwassene in hemelsnaam nog steeds blijven plakken aan je ouderlijk huis?

En als reizen je "leuk lijkt" is dat omdat je dat zelf wil of omdat iedereen vindt het nu nog kan?

Stel jezelf vragen: waar wil ik graag heen? Welk land of welke landen wil ik bezoeken en waarom? Waar wil ik werken? Voor het "echt" of een tijdje seizoenswerk?

Wat wil ik daar doen (reizen, backpacken, werken, combinatie van)? Alleen of met je vriend?
Nee, reizen lijkt me echt super en dat andere mensen zeggen van je moet nu gaan, want je bent nog jong, motiveert me alleen maar meer om toch te gaan. Backpacken zit er alleen niet echt in aangezien ik nogal snel last heb van mijn rug als ik een tijdje loop. Een auto of camper is dan beter.

Maar wat zijn jullie toekomst plannen? Willen jullie al meteen gaan settelen of eerst wat van de wereld zien?

(bedankt voor jullie reacties so far)
Nou, ik ging op mijn 31e nog een jaar naar het buitenland met inmiddels ex, dus je hebt nog zeeën van tijd hoor. Ik zou ook eerst maar eens lekker zelf mijn leven op poten gaan zetten, wie weet hoe leuk dat is! Mij beviel het in ieder geval vanaf mijn 21e prima om zelfstandig te zijn.

Het verschil tussen jou en mij, is dat ik vóór mijn studie al een jaar in het buitenland had gezeten en tijdens mijn studie een jaar naar het buitenland kon en tot mijn 26e gestudeerd heb. Ik vind 'reizen' gruwelijk overschat deze tijd. Eerlijk gezegd heb ik ook niet zo veel met de typische backpacker die in 6 maanden tijd 38 landen moet zien en dan in ieder land liefst ALLE highlights... Ik heb drie keer een tijd in het buitenland gewoon op één en dezelfde plek en geprobeerd mijn omgeving zo goed mogelijk te leren kennen. Voor mij had/heeft dat veel meer waarde dan opgejaagd rondtrekken.

Maar ja, wat ik jou nou aanbeveel. Gewoon. leid een leven. Doe wat goed voelt. Maak keuzes en wees gelukkig.
quote:JessyJade schreef op 18 mei 2010 @ 16:51:

Nee, reizen lijkt me echt super en dat andere mensen zeggen van je moet nu gaan, want je bent nog jong, motiveert me alleen maar meer om toch te gaan. Backpacken zit er alleen niet echt in aangezien ik nogal snel last heb van mijn rug als ik een tijdje loop. Een auto of camper is dan beter.

Maar wat zijn jullie toekomst plannen? Willen jullie al meteen gaan settelen of eerst wat van de wereld zien?

(bedankt voor jullie reacties so far)

Wat wil JIJ? Je wil niet settelen (als in samenwonen). Prima toch. Ga lekker op jezelf wonen. Als je liever eerst wil reizen moet je dat gaan doen als je dat kan betalen. Liever met auto/camper maar geen geld? Jammer, ga je over aantal jaar reizen. Er is geen limiet op leeftijd wat dat betreft. Je kan later ook onbetaald verlof/ontslag nemen en een tijd gaan reizen. Zelf met kinderen is dit mogelijk (ok, iets lastiger).

Je kan ook in het buitenland gaan werken. Mogelijkheden genoeg, je moet enkel bedenken wat JIJ wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven