Werk & Studie alle pijlers

Training effectief beinvloeden

11-04-2013 12:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
De komende 6 maanden zijn erg belangrijk op het werk, ik sta namelijk op een 'denkbeeldig' lijstje om promotie te maken.

Nu hebben we pasgeleden onze jaarlijkse lijst in moeten vullen met welke wensen we hebben mbt opleiding/cursus/training van dit jaar. De cursus eff-ectief be-invloeden staat daarbij en sprak mij aan.

Omdat ik straks een soort van leidinggevende functie tegemoet ga wilde ik deze training volgen om te bezien of ik inderdaad nog aanpassingen moet doen op mijn eigen stijl, of misschien handvaten krijg in bepaalde situaties/draagvlak creëren etc.

Uitleg training:

Uw gedrag en eigen stijl hebben een effect op anderen. Maar bent u zich bewust van uw stijl? Kunt u uw stijl flexibel inzetten afhankelijk van de situatie en de gesprekspartner? En hoe vergroot u uw invloed? Tijdens deze training leert u hoe u op natuurlijke wijze zaken voor elkaar krijgt. Hoe u draagvlak creëert, gebruikmakend van uw eigen kracht en respect voor de ander. Doordat u uw persoonlijke invloed op anderen vergroot, wint u aan vertrouwen, brengt u uw ideëen en standpunten helder over en bent u in staat om anderen te motiveren.

Resultaat

U wordt zich bewust van uw eigen stijl en het effect op anderen

U krijgt inzicht in de stijlen die u meer kunt ontwikkelen

U krijgt inzicht in wat de situatie van u vraagt

U leert draagvlak te creëren op natuurlijke wijze

U leert uw omgeving te inspireren en te motiveren

U krijgt meer voor elkaar met minder inspanning

U vergroot uw invloed op anderen en uw omgeving

Nu krijg ik van mijn leidinggevende terug dat ik deze cursus mag volgen, maar dat hij in 11 regeltjes wil weten waarom nou.

Met het antwoord: het ontwikkelen van mijn communicatie-competentie kwam ik er niet.

Nu ben ik ernstig aan het kauwen op mijn virtuele pen om er een kort en krachtig stuk uit te krijgen maar verder dan:

Deze training lijkt mij een aanvulling op mijn persoonlijke ontwikkeling doordat ik graag feedback wil krijgen op mijn persoonlijke stijl en het effect op anderen en wat ik daar eventueel nog aan kan veranderen/door kan ontwikkelen. Dit zodat ik in de beste gelegenheid ben om iedereen positief te kunnen benaderen en indien nodig te beïnvloeden zonder zelf daarbij een overheersend kreng te worden

Waarom zou je anders zo'n training willen doen, naast eigen inzicht krijgen in je 'overwicht' verkrijgen op een groep, een situatie etc?
Not my circus, not my monkeys
Je geeft toch zelf het antwoord al in de alinea met de smiley?
iba: ja ik denk het ook, maar ik vind het niet goed genoeg.

En voor kreng moet ik nog even een ander woord zien te vinden

Het is ook een beetje gek.. mensen willen beïnvloeden.. het staat zo dictator-achtig.
Not my circus, not my monkeys
Ik zou gewoon eerlijk zijn en to the point blijven. Omdat ik promotie wil maken naar die leidinggevende functie en daarvoor ...... Met deze cursus ....
Bah
Noem het dan positief aansturen. En ja, dat kreng zou ik ook vervangen.
in dit soort functies moet je eerst besluiten, dat je het niet erg vindt, als mensen je af&toe een kreng vinden.

Ik word betaald voor het nemen van beslissingen, dat doe ik dus ook. Maar dat betekent soms ook, dat niet iedereen blij met me is
moehahaha, ik vind dat je dat kreng moet laten staan! (heeft je leidinggevende enig gevoel voor humor> dan mag je zondermeer na deze motivatie deze cursus volgen!)
Ik vind het nogal vaag, een stukje vol met holle termen. Kun je het wat concreter maken?

- Waar loop je nu dan tegenaan, wat mis je in je persoonlijke ontwikkeling?

- Hoe is jouw persoonlijke stijl dan nu precies, en wat wil je hieraan veranderen?

-Wat denk je met feedback krijgen kunt bereiken?

-Waarom wil je mensen positief benaderen?

-Op welk gebied wil je mensen beïnvloeden; op gebied van werkinhoud, gedrag, omgang met elkaar?

-Wat wil je uit je toekomstige medewerkers halen? Wat voor leidinggevende wil je zijn?

Zomaar wat vragen.

En inderdaad, wees niet te bang om een kreng te zijn want als leidinggevende zal menigeen niet altijd blij met je zijn. Dat stukje zou ik dan ook schrappen; het komt niet zo zelfverzekerd over. Zo van: ik wil wel leiding geven, maar alsjeblieft blijf me wel aardig vinden.
Je zou nog aan je tekst kunnen toevoegen dat je graag meer handvatten krijgt om andere te overtuigen van je goede ideeen en dat je graag je invloed wilt uitoefenen met respect voor anderen en hun zienswijze. Zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven