Werk & Studie alle pijlers

Twijfelen

18-06-2019 16:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
,,,,,,
maan8727373 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 22:27
99.65% gewijzigd
Maar waren ze serieus op je oude werk? Kan me zo voorstellen dat collega’s dit al snel zeggen, maar als puntje bij paaltje komt het niet eens kan.

Check dat eerst voordat je er verder over gaat nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bestwel vaak meegemaakt dat collega’s weer terugkwamen (groot bedrijf). Soms lijkt het gras groener aan de overkant. En die werken dan gewoon weer jaren met plezier voor hun oude werkgever.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-06-2019 16:40
Maar waren ze serieus op je oude werk? Kan me zo voorstellen dat collega’s dit al snel zeggen, maar als puntje bij paaltje komt het niet eens kan.

Check dat eerst voordat je er verder over gaat nadenken.
Jazeker is het serieus... Er zijn nu nog vacatures daar ...
Alle reacties Link kopieren
En kunnen jouw ex-collega’s beslissen dat je weer aangenomen wordt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
vergrootglas schreef:
18-06-2019 16:43
Ik heb bestwel vaak meegemaakt dat collega’s weer terugkwamen (groot bedrijf). Soms lijkt het gras groener aan de overkant. En die werken dan gewoon weer jaren met plezier voor hun oude werkgever.
Inderdaad... Het gras leek groener... En misschien besef ik me nu pas wat ik had
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-06-2019 16:53
En kunnen jouw ex-collega’s beslissen dat je weer aangenomen wordt?
Jazeker! Dat zou ik niet bang voor zijn;)
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je vertrokken bij je oude werkgever?
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
18-06-2019 16:55
Waarom ben je vertrokken bij je oude werkgever?
Ik zocht meer uitdaging... Ben 30 jaar en nog wat zoekende... Ik hoopte op een lekker levendig team wat ik op mijn vorige werk een beetje miste. Vond het daar wat saai... Maar ja nergens is het perfect natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een half jaar geleden geswitcht en het kostte me 6 maanden om me helemaal op mn plek te voelen.
Ik zou het nog even de kans geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat ik doorgaans toch wel een maand of 3 nodig heb om het gevoel te krijgen dat het 'mijn plek' is. Dus ik zou nog even afwachten. En bovendien blijft bij je oude plek het gebrek aan uitdaging en lekker levendige collega's.
Alle reacties Link kopieren
Stromboli schreef:
18-06-2019 17:25
Ik heb gemerkt dat ik doorgaans toch wel een maand of 3 nodig heb om het gevoel te krijgen dat het 'mijn plek' is. Dus ik zou nog even afwachten. En bovendien blijft bij je oude plek het gebrek aan uitdaging en lekker levendige collega's.
Daar heb je helemaal gelijk in... Ik ga het proberen een kans te geven. Maar het is zo lastig als je dan weer een k*t dag hebt gehad
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
18-06-2019 17:06
Ik ben een half jaar geleden geswitcht en het kostte me 6 maanden om me helemaal op mn plek te voelen.
Ik zou het nog even de kans geven.
En heb je in die periode ook getwijfeld om weer terug te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet binnen een maand echt wel of ik op m’n plek zit of niet. Dus ik zou terug gaan als je dat echt wil. Check ook of het wel kan met je contract. In veel tijdelijke contracten staat geen opzegtermijn en kun je dus niet opzeggen, tenzij je nog in je proeftijd zit.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
18-06-2019 20:30
Ik weet binnen een maand echt wel of ik op m’n plek zit of niet. Dus ik zou terug gaan als je dat echt wil. Check ook of het wel kan met je contract. In veel tijdelijke contracten staat geen opzegtermijn en kun je dus niet opzeggen, tenzij je nog in je proeftijd zit.
Ik vind het allemaal heel moeilijk. Mijn gevoelens wisselen ook heel erg. De ene dag denk ik doorzetten en de andere dag denk ik ik wil terug (wat de laatste dagen erg sterk is) Het liefst zou ik het wel een paar maanden aan willen kijken maar ik heb geen zekerheid of ik dan nog terug kan naar mijn oude werk... iedereen in mijn omgeving verklaart me voor gek als ik het nu al opgeeft.. maar ik kan niks aan mijn gevoel doen. Helaas ..
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurt het meestal wel een paar maanden voordat ik me echt thuis voel.
Ik zou het dus nog even afwachten. Terug gaan kan wellicht later ook nog. Je bent niet voor niets weggegaan en tegen de reden dat je bent weggegaan, ga je straks ook weer aanlopen.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt weg wilt, doe het dan, maar besef wel dat er bij je vorige werkgever niets veranderd is. Het niet-zo-levendige team is er nog steeds en ook het gebrek aan uitdaging als je in je oude functie zou terugkeren. Zou dat niet heel snel weer gaan knagen?

Ik ben ook nog niet zo lang geleden gewisseld van baan. De eerste tijd was het echt wennen en behoorlijk pittig. Ten opzichte van mijn vorige baan zijn er zowel voordelen als nadelen (per saldo wel voordelen), maar ik ben vertrokken om een bepaalde reden. Als ik nu terug zou gaan, zou ik daar heel snel weer tegenaan lopen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Er is toch ook nog een derde optie?
Dit werk blijven proberen, en als het over een paar weken/maanden alsnog niet bevalt, op zoek naar een andere baan.

Ik zou niet teruggaan naar je vorige werk, je bent daar niet voor niks weggegaan. En als je er nu weer terug gaat werken is de kans erg groot dat je helemaal vastroest omdat je bang bent voor eenzelfde tegenvaller als nu als je weer weggaat.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
19-06-2019 07:10
Ik zou niet teruggaan naar je vorige werk, je bent daar niet voor niks weggegaan. En als je er nu weer terug gaat werken is de kans erg groot dat je helemaal vastroest omdat je bang bent voor eenzelfde tegenvaller als nu als je weer weggaat.
Dit
Nieuw begin is altijd moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Maan8727373 schreef:
18-06-2019 17:48
Daar heb je helemaal gelijk in... Ik ga het proberen een kans te geven. Maar het is zo lastig als je dan weer een k*t dag hebt gehad
Ja, dat is ook lastig. En misschien is dit ook niet je plek hoor, dat zou best kunnen. Ik heb de eerste paar maanden bij mijn huidige werk constant met gespannen schouders rondgelopen omdat ik me er zó niet thuis voelde. Als ik toen de kans had gehad mijn overstap ongedaan te maken had ik dat direct gedaan. Maar blij dat ik doorgezet heb, want het is nu echt heel leuk. Ik heb op een gegeven moment met mezelf afgesproken dat ik het een half jaar aan zou kijken. Als ik er na dat halve jaar nog niks aan vond, dan zou ik zoeken naar wat anders. Geen directe actie, maar vooruitzicht op verlichting ofzo. Dat gaf al veel rust.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, zet me zeker aan het denken! Ik ga het nog even aankijken... Ik voel me ook nog zo onzeker. Ze hebben hoge verwachtingen van me gezien mijn ervaring, maar het werk is toch anders en moet echt wennen. Voel me soms zo dom ☹️ terwijl ik op mijn vorige werk een van de betere was, en nu ben ik de domste, althans zo voelt dat 😅 hoop dat dit gevoel echt gaat veranderen ☺️
Alle reacties Link kopieren
Maar het gaat vooral om heimwee naar je oude positie en onzekerheid over je nieuwe positie op je nieuwe werk. Dat is toch een kwestie van gewenning? Ik lees alleen maar ontevredenheid over randzaken als collega's en teampositie, niets over de inhoud. Je mistte uitdaging op je oude werk. Nu heb je uitdaging en wil je de handdoek in de ring gooien.
Kom op TO, schouders eronder.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
19-06-2019 10:01
Maar het gaat vooral om heimwee naar je oude positie en onzekerheid over je nieuwe positie op je nieuwe werk. Dat is toch een kwestie van gewenning? Ik lees alleen maar ontevredenheid over randzaken als collega's en teampositie, niets over de inhoud. Je mistte uitdaging op je oude werk. Nu heb je uitdaging en wil je de handdoek in de ring gooien.
Kom op TO, schouders eronder.
Bedankt, heb ik even nodig😊 Ik ga echt mijn best doen. Klote gevoel ook af en toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven