Uitnodiging 2e gesprek geen adres
donderdag 19 augustus 2021 om 10:28
Morning!
Ben ik weer met een vraag over het solliciteren. Een tijd geleden een uitnodiging gehad voor het eerste gesprek. Ik stond in eerste instantie voor een verlaten gebouw waarbij niemand open deed. Nadat ik heb gebeld, bleek ik de verkeerde locatie gemaild te hebben. Vervolgens weer naar de juiste locatie geweest, waardoor ik een half uur later was. Het gesprek ging eigenlijk nergens over aangezien degene met wie ik het gesprek had nog een andere afspraak had staan. Heel gehaast allemaal.
Uiteindelijk toch uitgenodigd voor een 2e gesprek. Wilde het wel een tweede kans geven. In de uitnodiging stond geen locatie, ik heb een mail terug gestuurd waarin ik om de locatie vroeg.
Het gesprek vind over drie uurtjes plaats en ik heb nog steeds geen reactie. Heb de neiging om gewoon niet meer te gaan, ook als ze last minute nog bellen.
Wat zouden jullie doen in een dergelijke situatie?
Ben ik weer met een vraag over het solliciteren. Een tijd geleden een uitnodiging gehad voor het eerste gesprek. Ik stond in eerste instantie voor een verlaten gebouw waarbij niemand open deed. Nadat ik heb gebeld, bleek ik de verkeerde locatie gemaild te hebben. Vervolgens weer naar de juiste locatie geweest, waardoor ik een half uur later was. Het gesprek ging eigenlijk nergens over aangezien degene met wie ik het gesprek had nog een andere afspraak had staan. Heel gehaast allemaal.
Uiteindelijk toch uitgenodigd voor een 2e gesprek. Wilde het wel een tweede kans geven. In de uitnodiging stond geen locatie, ik heb een mail terug gestuurd waarin ik om de locatie vroeg.
Het gesprek vind over drie uurtjes plaats en ik heb nog steeds geen reactie. Heb de neiging om gewoon niet meer te gaan, ook als ze last minute nog bellen.
Wat zouden jullie doen in een dergelijke situatie?
donderdag 19 augustus 2021 om 11:41
wil je een baan, of wil je je gelijk halen? Dat laatste heb je hoor, ze hebben het K*T geregeld.

donderdag 19 augustus 2021 om 11:45
Je wilt niet en dat is je goed recht. Afmelden dus.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

donderdag 19 augustus 2021 om 11:55
Dat lijkt me ook het meest logische, maar ik zou het ook wel graag zeker weten.perzikboom6 schreef: ↑19-08-2021 11:54Ik zou gewoon naar de zelfde locatie als het eerste gesprek gaan (niet dat verlaten gebouw maar waar je daarna was)
donderdag 19 augustus 2021 om 12:00
ik zou bij dat bedrijf geen aannames doen en even bellenperzikboom6 schreef: ↑19-08-2021 11:54Ik zou gewoon naar de zelfde locatie als het eerste gesprek gaan (niet dat verlaten gebouw maar waar je daarna was)
donderdag 19 augustus 2021 om 12:08
Ja, en?
Er is precies 1 type organisatie waarbij het werk bestaat uit mensen aannemen en dat is een uitzendbureau.
Alle andere bedrijven over de hele wereld proberen 100% bezig te zijn met waar ze voor bestaan.
Even hardop denken.
Ze willen mensen aannemen. Denk je dat ze het drukdrukdruk hebben of juist rustig?
Denk je dat je de enige sollicitant bent of niet? Mogelijk interviewen ze 5 mensen en slingeren er overal CVs en namen rond; denkt de 1 dat de ander dat gesprek met 'claudia-of-hoe-heet-ze?' regelt en denkt de ander dat de ene dat regelt.
Heb je ze al gebeld?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
donderdag 19 augustus 2021 om 12:10
maar die hebben dan weer aan afdeling*, die bezig is met instroom, doorstroom, uitstroom van personeelKooktMetKnoflook schreef: ↑19-08-2021 12:08Ja, en?
Er is precies 1 type organisatie waarbij het werk bestaat uit mensen aannemen en dat is een uitzendbureau.
Alle andere bedrijven over de hele wereld proberen 100% bezig te zijn met waar ze voor bestaan.
(*of bureau)
donderdag 19 augustus 2021 om 12:15
Ja dit. Ik zou er vanuit gaan dat het daar was. Als ik daarover zou twijfelen had ik wrs al eerder gebeld om dat te vragen (maar kan nu ook nog).perzikboom6 schreef: ↑19-08-2021 11:54Ik zou gewoon naar de zelfde locatie als het eerste gesprek gaan (niet dat verlaten gebouw maar waar je daarna was)
donderdag 19 augustus 2021 om 14:35
donderdag 19 augustus 2021 om 18:46
Of je leest de OP even:
Ik stond in eerste instantie voor een verlaten gebouw waarbij niemand open deed. Nadat ik heb gebeld, bleek ik de verkeerde locatie gemaild te hebben. Vervolgens weer naar de juiste locatie geweest, waardoor ik een half uur later was
Honey, you should see me in a crown

vrijdag 20 augustus 2021 om 15:43
Hoe graag wil jij deze baan? het klinkt of dat je deze werkgever een gunst wil geven om ze nog een kans te geven.
zie je de baan toch niet zitten en heb je de baan niet nodig, dan netjes afmelden.
of is het een leuke baan of heb je de baan nodig, zelf wat pro actiever zijn en gaan. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het nu wat chaotisch verloopt, denk aan ziekte, corona, vakantie, etc.
zie je de baan toch niet zitten en heb je de baan niet nodig, dan netjes afmelden.
of is het een leuke baan of heb je de baan nodig, zelf wat pro actiever zijn en gaan. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het nu wat chaotisch verloopt, denk aan ziekte, corona, vakantie, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover