Universiteit
dinsdag 18 juli 2017 om 16:45
Beste iedereen,
Hoe zit het met werk- en hoorcolleges op de universiteit? Zijn die verplicht of is het niet een ramp als je een keer niet gaat?
Uiteraard begrijp ik dat het natuurlijk de bedoeling is dat je er gewoon naar toe gaat. Anders zou ik niet een nieuwe opleiding gaan volgen. Echter moet ik door omstandigheden een paar missen in de eerste week dat mijn opleiding begint.
Hoe zit het met werk- en hoorcolleges op de universiteit? Zijn die verplicht of is het niet een ramp als je een keer niet gaat?
Uiteraard begrijp ik dat het natuurlijk de bedoeling is dat je er gewoon naar toe gaat. Anders zou ik niet een nieuwe opleiding gaan volgen. Echter moet ik door omstandigheden een paar missen in de eerste week dat mijn opleiding begint.
dinsdag 18 juli 2017 om 19:16
In de eerste week colleges missen is wel heel onhandig. Er worden veel praktische zaken uitgelegd, en je kent nog niet veel mensen die jou kunnen bijpraten.
Ik zou mijn best doen om die andere zaken te verplaatsen en als dat niet kan, zsm contact opnemen met de betreffende docenten. En er rekening mee houden dat ze weinig extra voor je zullen doen.
Afwezigheid in de eerste weken is een voorspeller voor afhaken.
Ik zou mijn best doen om die andere zaken te verplaatsen en als dat niet kan, zsm contact opnemen met de betreffende docenten. En er rekening mee houden dat ze weinig extra voor je zullen doen.
Afwezigheid in de eerste weken is een voorspeller voor afhaken.
dinsdag 18 juli 2017 om 19:18
Ja. Ik wil het niet al te herkenbaar maken, maar ik heb echt een fantastische kans aangeboden gekregen naast mijn studie. Het kost niet heel veel tijd, maar het maakt mij straks zeker interessanter op de arbeidsmarkt. Ik ga ook een studie doen die niet heel veel perspectief biedt op een baan, dus ik wil deze kans eigenlijk niet laten gaanSaga_Röversdotter schreef: ↑18-07-2017 19:12Dat is per vak. Heel vaak betekent dat 1 college. Ziek zijn zorgt niet voor een uitzondering. Moet je echt in de eerste weken missen? Want dan worden de vakken uitgelegd en toegelicht... Ik zou wel aantekeningen van een medestudent vragen. Zeker in je eerste jaar vervelend om te missen.
dinsdag 18 juli 2017 om 19:20
Leuk! Onthoud dat docenten de studie wel belangrijker vinden dan werk. Succes!Rivier12 schreef: ↑18-07-2017 19:18Ja. Ik wil het niet al te herkenbaar maken, maar ik heb echt een fantastische kans aangeboden gekregen naast mijn studie. Het kost niet heel veel tijd, maar het maakt mij straks zeker interessanter op de arbeidsmarkt. Ik ga ook een studie doen die niet heel veel perspectief biedt op een baan, dus ik wil deze kans eigenlijk niet laten gaan.
dinsdag 18 juli 2017 om 19:45
Bij mij op het hbo was het ook 80% en als je daar niet aan kwam, moest je lessen bij andere klassen volgen. Als dat niet ging had je pech en mocht je het tentamen niet maken.Rivier12 schreef: ↑18-07-2017 19:15Ja dat ben ik vanuit mijn hbo-opleiding ook altijd gewend. Daar was het nooit een probleem als ik niet aanwezig was, zeker omdat ik dan altijd wel met relevante nevenactiviteiten bezig was. Ik had gehoopt dat dat ook zou opgaan voor de universiteit, maar blijkbaar zijn die toch iets strenger.
Begrafenissen of echt ziek (lees operaties of ziekenhuisopname) waren wel een uitzondering. Maar gewoon ziek zijn niet.
Op de universiteit telden zelfs bovenstaande dingen gewoon mee.
dinsdag 18 juli 2017 om 21:31
Zeker de eerste week van een semester is hatelijk om te missen.
Ooit gedaan met een degelijke reden maar ik heb achteraf toch écht wel gevloekt dat ik een heel deel info niet mee had gekregen.
Heeft mij tot op het examen parten gespeeld voor een aantal vakken.
Hier op hogeschool geen verplichte cijfers overigens.
Maar docenten wisten goed genoeg wie er zowat altijd in de les zat en wie de helft van de tijd niet.
En dat speelde toch echt wel mee in het verschil tussen een 9 en een 11 (hier in België gaan examens op 20).
En dus wel of niet slagen.
Ooit gedaan met een degelijke reden maar ik heb achteraf toch écht wel gevloekt dat ik een heel deel info niet mee had gekregen.
Heeft mij tot op het examen parten gespeeld voor een aantal vakken.
Hier op hogeschool geen verplichte cijfers overigens.
Maar docenten wisten goed genoeg wie er zowat altijd in de les zat en wie de helft van de tijd niet.
En dat speelde toch echt wel mee in het verschil tussen een 9 en een 11 (hier in België gaan examens op 20).
En dus wel of niet slagen.