Werk & Studie alle pijlers

Van 36 naar 32 uur werken

05-09-2012 10:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hoeveel in loon ga je er op achteruit als je van 36 naar 32 uur gaat werken?
Maandloon delen door 36 en daarna keer 32 doen
¤ 32.125
dat hangt er vanaf hoeveel je verdient...

is 36 uur fulltime? Want dat is niet altijd zo, er zijn ook bedrijven waar 40 uur fulltime nog gebruikelijk is.

als 36 uur fulltime is, dan is 32 uur een 88,9% dienstverband.

als het 40 uur is, dan is 32 uur een 80% dienstverband

je salaris is nu 100% dus met het percentage kan je uitrekenen wat je dan gaat verdienen.
Ongeveer 300 euro.
EUR 524,-
11.1%
bruto inderdaad wat nellaaa en frizzy zeggen. Netto hangt weer af van de hoogte van je inkomen. Even uitgaande van de 42% schijf, ga je er bruto dus 11.1% op achteruit en netto grofweg 6.4% (reiskosten e.d. buiten beschouwing gelaten).
Dank je wel voor de reacties,kgaijken of ik eruit kom of t voor mij aantrekkelijk is om te minderen in uren maar veel dichterbij te werken
Berekenhet.nl is handige site. Of zoiets moet je ff googelen.
Je kan beter naar www.raet.nl gaan en daar de bruto-netto berekenaar gebruiken. Die houdt ook rekening met de betreffende cao's.
Gewoon even bij de salarisadministratie van je werkgever navragen? Die kunnen dat op de cent nauwkeurig voor je berekenen.
Je werkgever kan je precies vertellen wat je salaris wordt bij een aangepast aantal uren. Daarnaast kan het ook invloed hebben op evt. aftrekposten en toeslagen. Ik ben zelf een paar jaar geleden van 5 naar 4 dagen gegaan, en dat kwam financieel hard aan. Niet alleen ging mijn salaris naar 82%, maar daardoor werd ook mijn betaalde belasting te laag voor mijn aftrekposten en heffingskortingen (daar bleef dus een stukje van over, en dat kun je niet op een andere manier krijgen). Mijn bruto inkomensdaling werd dus ook de netto daling.
quote:bromsnor schreef op 05 september 2012 @ 12:42:

Dank je wel voor de reacties,kgaijken of ik eruit kom of t voor mij aantrekkelijk is om te minderen in uren maar veel dichterbij te werken

Bij een andere werkgever? Want dan zou je toch hetzelfde salaris voor minder uur kunnen uitonderhandelen? Is het dezelfde werkgever maar een andere locatie dan kunnen zij de rekeso wel voor je maken. Blijft je salaris gelijk (maar wordt dus je reiskosten vergoeding wel minder, want dichterbij (maar ook minder kosten uiteraard)

Misschien kun je ook minder uren gaan werken door ouderschapsverlof op te nemen (misschien van toepassing,...?) Dan heb je dit jaar nog recht op een fiscale aftrek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven