Werk & Studie alle pijlers

van uitzendbaan naar jaarcontract maar nog enige vragen

04-03-2010 10:12 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik heb een contract gekregen bij het bedrijf waar ik tot voor kort als uitzendkracht werkzaam was, ben erg blij!!

Maar... nu is mijn vraag. Ik heb reserveringen opgebouwd en deze worden uitbetaald maar waar moet ik kijken om ongeveer het bedrag te weten wat ik nog tegoed heb en dus uitgekeerd krijg?

Er staat op de loonstrook: vakantie geld en vakantiedagen met elk een bedrag erachter.

Ik neem toch aan dat ik neit beide bedargan uitbetaald krijg? Dus en vakantiedagen EN vakantiegeld??

Wie o wie kan mij helpen?

Kan natuurlijk het uitzendbureau bellen maar ben dan weer bang dat ik inhalig overkom aangezien het een klein uitzendbureau is.

Groeten en dank u!
Gefeliciteerd met je jaarcontract!

Vakantiegeld en vakantiedagen zijn twee verschillende dingen. Je hebt een x aantal vakantiedagen in een jaar, die ook uitgedrukt kunnen worden in geld als je ze niet hebt opgenomen. Bovendien heb je ook altijd vakantiegeld, meestal rond de 8% van het loon. Dus ik denk dat je wel beide bedragen uitbetaald (min belasting) zult krijgen.
anoniem_93264 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 11:12
Reden: Oeps....blonT taalfoutje
% gewijzigd
Gefeliciteerd! Lekker joh een jaarcontract.

Wat Pieternell zegt, je krijgt beide bedragen uitgekeerd.

Je vakantiegeld gaat nog 8 % vanaf, en je vakantiedagen kun je opnemen, dan krijg je die dagen gewoon loon uitbetaald of je kunt ze in geld opnemen. Wat er op je salarisstrook staat is een bruto bedrag, en daar krijg je dan het netto bedrag van gestort.

Dus.........

veel plezier met je extra centjes zeg maar.
quote:kusunum schreef op 04 maart 2010 @ 11:03:

Gefeliciteerd! Lekker joh een jaarcontract.

Wat Pieternell zegt, je krijgt beide bedragen uitgekeerd.

Je vakantiegeld gaat nog 8 % vanaf, en je vakantiedagen kun je opnemen, dan krijg je die dagen gewoon loon uitbetaald of je kunt ze in geld opnemen. Wat er op je salarisstrook staat is een bruto bedrag, en daar krijg je dan het netto bedrag van gestort.

Dus.........

veel plezier met je extra centjes zeg maar.Er gaat niet 8% van je vakantiegeld af, maar je vakantiegeld is 8% van je loon...
Reken je overigens niet rijk met die bedragen, want het zijn natuurlijk wel bruto bedragen.

Aangezien het jaar nog jong is, zou ik inderdaad de vakantiedagen ook maar gewoon uit laten betalen, of je moet tussen de overgang van uitzendbureau naar jaarcontract tijd en zin hebben in een paar daagjes vakantie natuurlijk!
Je kan het uzb gewoon bellen hoor. Het is zeker niet inhalig want je hebt gewoon recht op die bedragen!! Die heb je immers zelf opgebouwd. Meestal keren ze het uit binnen 6 weken nadat je voor het laast voor hen gewerkt hebt. Heb je het dan nog niet binnen dan zeker even bellen!

En gefeliciteerd met je jaarcontact!!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven